Ford Focus 1,6 TDCi (80 kw)

Publikované: 23. februára 2015 Autor: Kategórie: Focus, Ford

Detaily o vozidle

Rok výroby:2005

Palivo:Diesel

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:180 000 km

Nájazd s vozidlom:90 000 km

Spotreba:4,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Dlhší čas som hľadal vhodnú auto ktoré by spĺňalo moje finančné a pre mladého chalana aj estetické požiadavky. Po pár hodinách a nociach strávených pri PC hľadaním aut som našiel to svoje. Bol nim ford focus, Vtedy ešte 4 ročná jazdenka ma zaujala natoľko že hneď druhý deň som sa na ňu išiel pozrieť. Nakoľko som mala focusa prvej generácie mal som ho s čím porovnávať. Krásna tmavo šedá metalíza ktorá až dodnes nejaví žiadne známky korózie sa mi hneď zapáčila. Tvar auta pripomína také „relly“ auto. Široký, masívny vzhľad spolu z dlhými zadnými svetlami sú určite lákadlom pre mnohých nadšencov tejto značky. Jediné čo sa mi v exteriéri nepáči sú veľké zadné blatníky. Kolesá sú v ňom dosť stratené. Kúpil som preto väčšie elektróny aby som túto „chybičku“ vyriešil, oči to trošku oklame. Doprial som si aj nové predné svetlá , tzv. angel eyes ktoré oproti pôvodným vyzerajú na aute oveľa krajšie, no o poznanie slabšie svietia.

Ku karosérii by som dodal že z pomerne dosť ostro ohnutým kufor sa zle cúva, ťažšie sa odhaduje vzdialenosť, čo trvá trochu dlhšie kým som si nato zvykol.

Interiér auta je dosť jednoduchý no zato priestranný.  Sedadlá sú zatiaľ najpohodlnejšie v akých som okrem volva sedel. Zadné sedadlá sú priestranné a delené (2/1) , dajú sa sklopiť až do roviny . Celé vnútro okrem stĺpikov a plafónu je čierne čo bola moja ďalšia podmienka. Po oranžovom koženom interiéri je tento najkrajší. Palubovka a vrchná časť čalúnenie dverí je obtiahla mäkkou gumou ktorá je dosť odolná voči poškriabaniu. Úložná zásuvka je na tom horšie, je z tvrdého plastu kde stačí len slabo zavadiť a škrabanec je na svete. Stredový stĺpik je dosť široký.  Pekne by tam ukázala veľká obdĺžniková obrazovka no určite nie ten oválna originálna. Originál rádio sa síce dobre ovláda ale pôsobí lacno. Potešilo ma však jeho ovládanie pod volantom.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Čo sa týka motora tak 1,6 je od PSA. Zatiaľ šľape ako má, mením olej každých 12-15 tis. km. 110 koní je určite postačujúcich, len pri jazde na diaľnici akútne chýba 6 prevodový stupeň. Radenie je presne a celkom krátke možno aj vďaka malej riadiacej páke. Turbo ťahá už od 1500 do 3000 otáčok. Pri 1800 otáčkach  sa dá pohodlne jazdiť okolo 4 litrov. Motor až na pár chýb je spoľahlivý, ani raz sa mi nestalo že by som nenaštartoval na prvý krát aj pri studenom štarte. Pri ročníku 2005 je veľká výhoda že tento motor nemá DPF.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je kompletne potiahnutý gumoasvaltom. Celý je pôvodný, nemenil som dokonca ani guľové čapy nakoľko sú stále podla STK dobré.  A to som už nabehal okolo 90 tis km. Jazdné vlastnosti snáď ani netreba nejako rozoberať. Sú najlepšie vo svojej triede čo môžem len potvrdiť.  Zákruty režem jedna radosť. Pri kúpe som nebral ohľad na bubnové zadné brzdy čo bola chyba, pri ručnej brzde sa občas vedia zakusnúť.

 

Poruchy a skúsenosti

Pri motore mojej 1,6 80 kW so menil už 4 krát hadicu od sania k turbu. Vždy som ju nahradil novou originálnou no aj tá sa roztrhne. Nie vždy tá istá , 2 krát kolienko, 1 spodná pod motorom a 1 medzi turbom a filtrom. Klímový remeň z upínacou kladkou bol tiež 2 krát menený za krátku dobu.

Medzi chybami bolo aj napríklad zatekanie kvapôčkam vody z pod antény či nefunkčné dve tlačidlá otvárania okien.

Ak by som kupoval ďalšie auto tak určite ford focus. Som sním spokojný, pri riadnej údržbe  je spoľahlivý , úsporný a jazdné vlastnosti výborné.

 

jazdné vlastnosti

spoľahlivosť

úsporný motor

absencia DPF

strohý dizajn interiéru

hlučnejší motor

chýba 6 prevodový stupeň

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

3 komentáre

  1. Patrik 25. februára 2015 13:56
    Odpovedať

    Keby sa mi roztrhla 4 krát hadica od sania a aj originál diel tak dieslový ford už nikdy nechcem ale ked ste spokojný tak neni o čom diskutovať.

  2. Julous 22. septembra 2018 0:04
    Odpovedať

    Uvadzas,ze nemas DPF a mas bubny vzadu to je 66 KW, ktory má obyčajne turbo. Vyhodou je menej poruchovost oproti 80KW . Takze mas 66 KW.

  3. Kaar 24. decembra 2018 11:28
    Odpovedať

    Rad by som vedel, ako Focus mas. Sedacky do roviny nesklopim ani na mojom 2006,ani na novsich. Ak chces mat „skoro“ rovnu plochu, musis najskor odklopit sedak a potom sklopit operadlo.. ala stara Skodovka, no stale to nie je do roviny.


Pridajte Váš komentár