Ford Mondeo 2,0 TDDi (66kW)

Publikované: 3. marca 2015 Autor: Kategórie: Ford, Mondeo

Detaily o vozidle

Rok výroby:2001

Palivo:Diesel

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:196 000 km

Nájazd s vozidlom:40 000 km

Spotreba:5,7 l/100 km

Interiér a exteriér

V interiéri sú použité, niekomu by sa zdalo, že tvrdé ale kvalitné materiály, sedadlá aj po 14tich rokoch používania vyzerajú veľmi zachovalo, horšie je to s volantom bez kože, na penovom volante je už cítiť zub času. Taktiež poteší, že použité ovládače nestratia ani po takej dobe svoju funkčnosť, tlačidlá, prepínače, a pod., zaručene po stlačení zareagujú. Horšie je to s elektronikou ukrytou za ovládačmi, tá už vie nahnevať. Poteší tiež veľký batožinový priestor a taktiež samotný priestor vo vozidle. Vodiča a posádku chráni hneď niekoľko airbagov, konkrétne v mojom sa ich nachádza až 8, pričom je auto v tak povediac základnej výbave. Celkovo interiér môžem zhodnotiť ako kvalitne spracovaný, žiadne vŕzgavé zvuky počas jazdy nepočuť.

Častou poruchou môžu byť problémy so zámkami dverí a taktiež od kamienkov obitá farba na prahoch, hneď za prednými kolesami.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor nikdy nesklame, vodiča bez problémov zatlačí do sedačky, ale (ne)pomer 1508kg/90 koní je cítiť pri zošliapnutí plynového pedálu do kopca. Ak nie ste pretekár, tak Vám bude bohato postačovať na bežné predbiehanie a to aj do kopca. Aj pri rozdielnych štýloch jazdy sa kombinovaná spotreba len ťažko vyšplhá nad 6,2 l/100km.

Na prevodovku nie je čo namietať, jazdí sa hladko ako v meste, tak aj na dialnici pri rýchlosti 130km nevytáča motor do nepríčetna. Dá sa jej iba vytknúť, že v zimných mesiacoch pri studenom motore sa problematicky radí 1. stupeň.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je dobre vyladený, auto v zatáčke drží stopu, neuteká. Poteší, že predné tlmiče sú zvrchu od výroby spojené. Je nákladnejší na údržbu, ale cena sa v tomto prípade rovná kvalite.

Čo sa týka bŕzd, treba vytknúť časté poruchy ručnej brzdy. V predu sú z výroby 300 mm vetrané brzdové kotúče a v zadu nevetrané 280 mm, čo je viac ako postačujúce.

 

Poruchy a skúsenosti

Porucha vstrekovacieho čerpadla (cca pri 195 000 km), opotrebenie alternátora a štartéra, niekedy problémy s elektronikou, zaseknutá ručná brzda.

 

priestranné a bezpečné auto

nízka spotreba

vyššie ceny náhradných dielov

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

3 komentáre

  1. gospel music 12. júna 2020 22:55
    Odpovedať

    good

  2. Fakaza gospel 2. júla 2020 1:47
    Odpovedať
  3. gospel music 2021 mp3 download 17. februára 2021 7:09
    Odpovedať

Pridajte Váš komentár