Lada 21103 1,5 16V (66 kW)

Publikované: 26. mája 2013 Autor: Kategórie: 21103, Lada

Detaily o vozidle

Rok výroby:1999

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:60 000 km

Nájazd s vozidlom:40 000 km

Spotreba:6 l/100 km

Interiér a exteriér

Farba metaliza bola slaba , odskakovala po narazoch kamienkov. To som riesil tym ze som si dal namiesat 100ml rovnakej farby a klincom som potom nanasal farbu na diery vo farbe.

Elektricke okna uz pri -5 stupnov Celzia nesli otvorit. Tiez „kovove“ zamky radi vymrzali.

Ale napr. original predne ziarovky vydrzali 12 rokov.

Hydraulicky zdvih svetlometov fungoval prvych 10 rokov,  bratovi na felicii vydrzal fungovat len 7 rokov.

Aj posledny diel vyfuku som menil az po 8rokoch.

Dost hucal vnutorny ventilator.

 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Mal som 1,5 16V, nabehal som na nom vyse 40000km. Jedine co obstoji v konkurencii so zapadnymi vozmi bol motor. Ten tahal na svoj objem dobre. 66kW , o..100 za 12sekund sa da pouzit.

Za sucha som si trufol i 180km/h.  Mnoho aut zostalo prekvapenych ako taky „noname“ dobre tahal. Golfy ,oktavie a TD 81kw xsary ma predbiehali po milimetroch v 170tke, ale ked prisli zakruty som to musel vzdat kvoli podvozku.

 

Prevodovka rupla po 350ookm.  Ale trapil som ju pri predbiehani na dvojke 100km/h a podobne.Nova stala v akcii 11000sk.

Tiez porucha riadiacej jednotky , odpaleny tranzistor pre vstrekovac kvoli zapecenym ruskym konektorom. Opravil som svojpomocne dobastlenim darlingtonu do hitech ECU.

 

 

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok bol hupacka. Zazil som par smykov v zakrute pri 100km/h a mal som co robit aby trenky zostali suche a kosti cele. Ale zase vlakove priecestia sa dali prepalit v 100km/h ani to moc nebuchotalo.Bez posilovaca je v terene zakerne ked behnete do vacsej jamy a vytrhne vam to volant z ruky. Ja som tak vyklepaval potom jeden blatnik a vymenil smerovku.

Ostrejsie predne brzdy boli v kombinacii s makkym podvozkom nebezpecne lebo auto malo v kritickych situaciach sklony k smyku prednych kolies.  Bez  ABS nekupovat, lebo za dazda to zakerne smyka.

Naozaj je len na kludnu jazdu a predbiehanie kamionov.

V zime sa dali prerazat polmetrove zaveje, lebo ma svetlu vysku podvozku cca 18cm. Na snehu ma nikto nemusel nikdy tlacit, vzdy som sa vyhrabal. (Oproti tomu s focusom som uz par krat musel vytiahnut skladaciu lopatu z kufra a vytlacat ho zo zaveja.)

Vyhrabal som sa aj z mokreho lesa a blata s listami. Skoro ako suv-cko.

 

Poruchy a skúsenosti

Prevodovka vymena po 35000km.

Novy starter po 7tich rokoch. Stary sa nedal opravit lebo sa rozsypal komutator.

Zadne bubnove brzdy mali ovalitu, po 8rokoch boli stocene o pol mm na sustruhu.

Odpaleny obvod tranzistorov pre vstrekovace v riadiacej jednotke „kvoli mizernym konektorom a indukcnej zatazi“.

Ruske loziska na prednych kolesach su nekvalitne, normalne par desatin hadzu hore dole.  Nechapem ako je to mozne.

Hrdza na na spodu prednych dveri uz po 4 rokoch.

Original blok zapalovacej cievky zdochol po 9rokoch. Treba kupovat cinske nahrady v madarsku a nie original ruske. 

Original ruske disky su dobre len „do traktora“, hadzu o 2..3mm. Tie treba zahodit ako prve a hodit tam fiatacke z fiatu tipo.

Plasty na palubovke praskali po 12tich rokoch.

Analogove hodiny prestali ist po 7rokoch.

Termostat som menil asi po 9tich rokoch.

Ruska guma je dost nekvalitna , ani gumene hadice nemaju rusi vypletane tkaninou preto s  nimi moc netreba nasilu hybat.

 

 

spotreba okolo 6litrov

pri 90km/h da sa jazdit aj za 4,9L/100km

lacne auto

zatah motora

makky podvozok

poruchovost

 

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

1 komentár

  1. Milanko Palaga 17. júna 2020 23:10
    Odpovedať

    Dobra recenzia, vidim ze aj LADA z 1999 mala vsetky neduhy tych co prisli pred nou. Eine grosse katastrofen tieto auta z Ruska.


Pridajte Váš komentár