Volkswagen Phaeton 6.0 W12 (309 kW) 4-motion

Publikované: 4. marca 2015 Autor: Kategórie: Phaeton, Volkswagen

Detaily o vozidle

Rok výroby:2004

Palivo:Benzín

Karoséria:Limuzína

Prevodovka:Automatická (5 st.)

Stav tachometru:188 500 km

Nájazd s vozidlom:10 000 km

Spotreba:15 l/100 km

Interiér a exteriér

Exteriér by som charakterizoval ako uhladený, vyše 5 metrov dlhý celok ktorý pôsobí uhladeným a elegantným dojmom. Žiadne veľké dizajnérske výstrelky sa nekonali a auto na mňa pôsobí s každého uhla jednoducho, elegantne a dobre. Za autom sa otočí nejedna hlava a hlavne ich jazdí po cestách veľmi málo.

Interiér to  je, pravé drevo, koža a kopec miesta. Sedačky sú nesmierne pohodlné, v mojom prípade vyhrievané, odvetrávané a masážne, vpredu aj v zadu. Interiér pôsobí luxusne a nenapadá  ma nič čo by sa mu dalo vytknúť. Na tom si dali vo Volkswagene záležať. Rovnako si dali záležať aj na odhlučnení kabíny, lebo napríklad pri rýchlosti 130km/h je tam ticho pri ktorom sa dá kľudne aj šepkať.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Par základných informácií: výkon 309 kW (420 koní) pri 6000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 550 Nm pri 3000 ot/min. Z nuly na sto za 6.1 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h elektronicky obmedzená.

Pred kúpou Phaetonu som si čítal rôzne diskusné fóra kde bol tento dvanásťvalec opisovaný ako spoľahlivý a silný motor. Síce som s autom neurobil veľa kilometrov ale toto môžem len potvrdiť.  Bez jediného problému motor a tak isto aj prevodovka. V aute bol dodatočne namontovaný splynovač, teda dva splynovače aby som bol presný. Tam sa nevyskytol žiaden problém, len treba počítať s častými zastávkami na benzínovej pumpe keďže  spotreba je závislá od pravej nohy a nálady. V meste bez problémov 30l, až po pár kilometroch začala spotreba klesať ale pod 20l/100 km som sa v meste aj tak nikdy nedostal 🙂 Mimo mesto a diaľnica je už v pohode tam sa dalo jazdiť normálnym tempom za 14,5-15l.

Prevodovka radi celkom rýchlo a hladko ale príplatkové pádla pod volantom boli dosť spomalené a prevodovka si po par sekundách nečinnosti aj tak sama nahodila D-rive.

O niečom inom už je odpich z miesta keď sa zatlačí pedál do podlahy. Človeka to kopne do sedačky. Perfektný pocit keď sa dá do pohybu tak veľké auto a na stovke je za 6 sekúnd.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Sériovo montovaný, vzduchový podvozok s možnosťou nastavenia svetlej výšky v dvoch polohách, buď môže byť klasicky dole alebo hore nič medzi tým. Nastavovať sa dá aj tvrdosť a na výber sú režimy sport, a comfort. Na aute som mal obuté dosť veľké pneumatiky konkrétne 295/35 R20  ale stým nemali podvozok ani riadenie žiadne veľké problémy. Pri nastavenom komforte je auto dokonale odpružené a len ťažko ho niečo rozhodilo. Netreba hovoriť o kvalite ciest u nás, každý vie. V režime sport sa auto okamžite pritvrdilo a dali sa ako tak rezať zákruty ale hmotnosť ktorá atakovala hranicu 2 500 kg tam proste stále bola. Jednou vetou, podvozok je stavaný vyložene na diaľnicu a dlhé trasy.

Brzdy hodnotím veľmi dobre, ani raz nesklamali. Akurát mi nevyhovovalo umiestnenie pedálu ručnej (nožnej) brzdy na ktorý si trebalo jednoducho zvyknúť.  V zime sa vedel zaseknúť a bol ho treba uvolniť rukou.

Pohon 4×4 označený ako 4-motion nie je nič iné ako Quattro ktoré sa v tom čase dávalo do A8-mičiek od audi a to funguje na výbornú.

 

Poruchy a skúsenosti

Ako som už spomenul s autom som nenajazdil veľa kilometrov ale určite problémy sa nevyhli ani mne. Boli to hlavne problémy s elektrikou. Spomeniem pokazené otváranie kufra, nefunkčnosť vyhrievania a ventilácie jednej zo sedačiek alebo možnosť vypnutia solárneho odvetravánia stojaceho auta ktoré síce v menu bolo ale aj keď som ho vypol tak sa auto veselo odvetrávalo ďalej. Po určitom čase to odpálilo ventilátor klimatizácie a nájsť náhradný zabralo veľa času nehovoriac o peniazoch ktoré som za to dal. V zime sa mi na zamrznutom parkovisku podarilo odpáliť servo a suma za nový diel bola viac než vysoká.

Auto som po čase vymenil za iné. Celkovo som ale mal vo Phaetone veľmi dobrý pocit a auto sa mi jednoducho páčilo. Pri kúpe treba hlavne zvážiť vyššie prevádzkové náklady plus servis. Inak je to skvele auto ktoré sa minimálne vyrovná limuzínam od ostatných nemeckých výrobcov.

 

dizajn

kvalita a spracovanie interiéru

použité materiály v interiéri

komfortný podvozok

motor

dizajn

servis

ceny a nedostupnosť náhradných dielov

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

2 komentáre

  1. LK 10. marca 2015 20:03
    Odpovedať

    Ten plyn to je zly vtip nie? 😀

  2. habo 2. apríla 2015 15:55
    Odpovedať

    nie, zlý vtip su ceny benzínu


Pridajte Váš komentár