Volkswagen Polo Slovakia Highline 1,2 TSI 81kW
Detaily o vozidle
Rok výroby:2014
Palivo:Benzín
Karoséria:Hatchback
Prevodovka:Manuálna (6 st.)
Stav tachometru:2 820 km
Nájazd s vozidlom:0 km
Spotreba:5 l/100 km
Interiér a exteriér
Ako prvé musím povedať, že mám krvnú skupinu VWpozitív. Polo 6R, ktoré prišlo v roku 2009 sa mi veľmi páčilo. No, keď že som ešte nemal vodičák tak som sa len kochal a obdivoval. V lete minulého roka (2014) som si konečne spravil vodičák. Tým pádom bolo na čase kúpiť nejaké fajné fáro, na ktoré by aj baby leteli 😀 Voľba padla na úplne nové Polo 6C1, ktoré sa predstavilo na marcovom autosalóne v Ženeve, tam som si ho vyobzeral a bolo teoreticky aj rozhodnuté. Polo je auto, ktoré nestárne a vyzerá aj po rokoch stále sviežo, hlavne táto aktuálna 5. generácia 🙂 Ojazdenku som nechcel, tak hneď padla voľba na funglovicu a objednal som ho rovno v najvyššej akciovej výbave Slovakia Highline s najsilnejším benzínovým motorom v ponuke. Dizajn je veľmi pekný a súhlasím s tým, že nové Polo je naozaj ako Golf, či už po dizajnovej stránke alebo aj po technickej – veď Full LEDky neponúka nikto z tejto kategórie.
INTERIÉR
Viete čo mám rád na nových autách?? No, predsa tú vôňu novoty, keď si sadnete do auta 🙂 Interiér je veľmi kvalitne spracovaný a vyzerá veľmi hodnotne – rovnako ako v Golfe VII, na každom dôležitom mieste je mäkčený plast. Nič nevŕzga ani nebúcha, proste kvalita DAS AUTO! Polo dostalo od väčšieho brata aj nové rádia, ktoré vyzerajú veľmi pekne a sú intuitívne so senzorom priblíženia prstov (ruky).
Motor a prevodové ústrojenstvo
Veľký výber z motorizácii som veru nemal. Chcel som len turbomotor, takže hneď pripadala do úvahy nová 1,2 TSI. Už v Ženeve sa mi páčilo Polo vo verzii Fresh, ktorý ponúkal celkom šmrncový dizajn. Čo ho robí šmrncovým? Vo výbave sa nachádzali napr. 16“ Portago v antracitovom dizajne, vonkajšie sp. zrkadlá lakované na čierno, športové sedadlá, pedále z hliníkovým doplnkom, osvetlenie priestoru pre nohy, stmavené zadné svetlá i okná, LED osvetlenie ŠPZtky. Najväčšou nevýhodou tejto výbavy bolo použitie tej slabšej 1,2 TSI 66kw s 5 kvaltom. Chcel som silnejší motor tak som ihneď išiel do najvyššej akciovej výbavy Slovakia Highline s 1,2 TSI 81kw so 6 kvaltom. V tom mám navyše komfort paket – park. senzory (predné i zadné), tempomat aj palubný počítač plus, multifunkčný volant, automatickú klímu, vyhrievané predné sedadlá+ dýzy ostrekovačov a predĺženú záruku 5r./100 000km.
MOTOR
Polo po facelifte dostalo už nové TSIčka z rady EA888, čiže to znamená, že už žiadna reťaz a problémy s rozvodmi 🙂 Solídny záber už cítiť pri nejakých 1800 otáčkach, kedy už zaberá aj turbíčko. To znamená, že sily na predbiehanie a na zábavu na okreskách je dostatok. Proste Polo má rado rýchlosť 😀 Šesťstupňová manauálna prevodovka je ideálne poskladaná a veľmi ľahko sa preraďujú kvalty.
Asi by som tu mal spomenúť aj nejaké tie tabuľkové údaje, tak teda idem na to:
1,2 TSI 81kw – 110 koní
krútiaci moment 175Nm
váha 1135kg
maximálka 196km/h.
zrýchlenie z 0-100 za 9,3 s.
kombinová spotreba 4,8 litra = poviem za seba – no problémo ju dosiahnuť, najnižšiu som mal zatiaľ 5,0 litrov = ZV-KA 🙂
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok sa dá zhrnúť do jedného slova – skvelý!! Polo pôsobí isto, neodskakuje, dobre zvláda nerovnosti aj prudšie dobrzďovanie do zákrut. Brzdy brzdia dobre, kotúčové brzdy sú aj vzadu.
No a štart-stop ani nekomentujem radšej 😀
Poruchy a skúsenosti
Zatiaľ žiadne. Polo oslavuje tento rok 40tku… veru už je s nami 40 rokov. K tomuto sviatku som mu doprial spojler a koncovku výfuku z originál VW príslušenstva – kuk fotky 🙂
Som s ním veľmi spokojný, no už by to chcelo výmenu za nové Polo GTI s 1,8 TSI 192k 😉
Dizajn exteriéru aj interiéru, motor, podvozok, prehľadnosť v infotainmente, odhlučnenie, prevodovka |
Trochu menšie spatné zrkadlá a odrážajúci sa v nich chrómový prvok pri výduchoch klímy. |
Hodnotenie
Galéria