BMW 3 E36 318i (85 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:1999
Palivo:Benzín
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:227 158 km
Nájazd s vozidlom:88 000 km
Spotreba:7 l/100 km
Interiér a exteriér
Sedieť za volantom tohoto vozidla je balzám na duši. Sedačky sú polohovatelné v troch smeroch. Volant má ideálny priemer, veľkosť tiež vyhovuje. Ukazateľ okamžitej spotreby, je tiež veľkou výhodou a podla nej vie vodič akú „ťažkú nohu“ dá na plynový pedál. Vzadu je dosť miesta na nohy. Síce v TP je to auto pre 5 osôb no ideálne je keď sa vezú v aute 4 osoby, a hlavne na dlhšie cesty. Exteriér vozidla podľa mňa strašne pomaly po rokoch nadobúdal nový vzhľad, a väčšina veci je u týchto modelov skoro podobná.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Štartuje okamžite. 85 kW zvláda necelých 1200 kilové ťažké vozidlo s prehľadom. ´Opravdový dych´ chytá na hranici 3500 otáčok. Obmedzovač údajne zasahuje v 6250rpm. Nádrž má 60 litrov (respektívne 55 nádrž, 8 rezerva), čo znamená dojazd na plnú cca. 670-780 km. S motorom súvisí päťstupňová mechanická prevodovka. Či už po naštartovaní aj počas jazdy pekný plynule-tichý chod motoru.
Podvozok, brzdy a riadenie
Proste BMW. Obuté mám na aute 15-ky kolesá, profil 60. Takže je to skôr o pohode a šetrení podvozku. Rezervné koleso je umiestnené v kufri. Dobrý na aute je pripravný otvor na hever, ktorý slúži pri výmene kolies. (sú 4 otvory, na každej strane 2, ktoré sú umiestnene v spodnej bočnej strane vozidla, na pevných miestach). POZOR v zime na zadný náhon, treba jazdiť opatrnejšie!
Poruchy a skúsenosti
Väčšinu porúch malých som riešil svojpomocne. Je na internete dosť cenovo dostupných náhradných dielov. Nejaké väčšie závady som na aute nemal, čo by si vyžadovali ruky odobrníka. Klasické výmeny oleja, brzdový systém, filtre a menšie závady si myslím zvládne zručný človek aj doma sám. Ale ako sa povie „milión ľudí – milión chutí“.
priestor vodiča podvozok zadný náhon v lete výhoda dizajn vozidla cena spotreba |
svetlá mala svietivosť ( v zime zahmlievanie) zadný náhon v zime treba jazdiť opatrne zle riešené ostrekovače predného okna väčšinou stekajú po bokoch predných dverí, preto treba vždy radšej zavrieť po určitých rokoch korózia v okolí zadných blatníkov (u týchto BMW – „klasika“) |
Dobrý deň aké ojazdené auto by ste mi odporučili ? Bezpečné, spoľahlivé, nenáročne na údržbu a servis+úsporný motor a stredný výkon? Som začínajúci šofér
Dobrý deň, ja som ako začínajúci šofér, kupoval 16-ročné auto opel 2 -liter benzín 😀 …..ale ak mám poradiť na začiatok ked chcete mat ako ste vyssie napisali vlastnosti v jednom za lacno sa to neda len sa mozeme k tym vlastnostiam priblizit aby malo auto z kazdej vlastnosti nieco, zalezi aj od toho ci chcete mat benzinove alebo dieslove auto.bud by som volil 1,2 alebo 1,4 benzinovu Skodu Fabiu alebo 1,9 TDi volkswagen passat da sa povedat že sú to spolahlive auta aj motory. Alebo aj Renault Clio bud 1,2 benzin alebo 1,5dci nafta velmi usporna alacny servis, Alebo ked trosku športove auto BMW 318i alebo 320 diesel pekne auta aj dost dielov lacných je dostupných na internete. Záleži uz len od vkusu a investicii. Prajem pekný den 🙂
Ak chcete auto spolahlive, nenarocne na udzbu tak sa vyhmite tdi-ckam, tsi-cka, teda skoda a vw. A duplom francuskym. Naspolahlivejsie mate atmosfery a z nich su najlepsie hondy, mazdy, toyoty. A nedajte sa obalamutit lacnymi dielmi, Tie vydrzia omnoho menej ako drahsie origo. Vacsina tych lacnotin je z polska.
Ja mama civic 1999. Je to 1.6 a ma 92 kw a spotreba na okreskach 6.5 l . Stalo ma 1500 euro Na ten objem toto auto nema konkurenciu v spotrebe a vykone. A este za tu cenu.
Z hladiska bezpecnosti by som bmw nekupoval koli zadnemu nahodu. V zime je to bieda chodit