Škoda Octavia Scout 2.0TDi 110 kw

Publikované: 27. februára 2015 Autor: Kategórie: Octavia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2014

Palivo:Diesel

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (6 st.)

Stav tachometru:2 700 km

Nájazd s vozidlom:200 km

Spotreba:7 l/100 km

Interiér a exteriér

Octavia 3. generácie je obľúbeným a všestranným vozidlom. Na test som si zapožičal naftovú 2.0 TDI 110kw kombi verziu Scout s pohonom 4×4 a manuálnou 6st. prevodovkou , ktorá ma vyššiu svetlú výšku 33mm, ochranu karosérie a podvozku. Práve toto dáva Scoutu „offroudový“ vzhľad. So spomínanou vyššou svetlou výškou a s medzinápravovým diferenciálom vo forme viskospojky HALDEX 5, Scoutu by sa mala zvýšiť priechodnosť terénom. Jej cena začína na 28 560€. Cena tetovaného modelu bola 31 196€ s DPH.

Po nasadnutí a nastavení sedačky som sa cítil príjemne. Kvalita spracovania interiéru bola na úrovni. Popravde na climatronic som musel zvyknúť, rozmiestnenie tlačidiel by som si vedel predstaviť aj inak. Je to však u každého individuálne. Rádio sa dalo prehľadne ovládať priamo z multifunkčného volantu alebo na dotykovom displayi nad climatrinicom. Počas testu som nedokázal preskúmať všetky jeho funkcie a nastavenie, bolo ich vcelku dosť. Výhľadu na cestu nič nebránilo a pohľad spať nám umožňovala cúvania kamera ktorej kvalita nebola najhoršia. Objem kufra je kráľovských 610 litrov po sklopení delených sedadiel(priamo z kufra) sa objem zväčší na 1740 litrov. No sedačky sa nedajú sklopiť do roviny.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Po naštartovaní ma prekvapil kultivovaný a dovolím si tvrdiť v interiéry dokonale odhlučnený naftový dvojliter. Po radení prvého kvaltu prišlo ďalšie prekvapenie. Radenie nebolo také plynulé ako pri konkurenčných manuálnych prevodovkách. Na môj vkus sa tam rýchlosti moc nechcelo, čo pri podraďovaní v kopci alebo dynamickej jazde môže byt celkom problém, no po pár km jazdy sa dalo zvyknúť. Motor o výkone 110kw a 340nm od 1750 otáčok vedel pekne potiahnuť. Upozorňujem , že v aute sme boli dvaja a v kufri okrem povinnej výbavy a foťáku nebolo nič. Otázne je, či by sa autu chcelo predbiehať pri plnom osadenstve a batožine v kufri. Čo sa týka spotreby k tej sa moc vyjadrovať nechcem. Motor mal nabehaných 2700km čo je u mňa „surový“ motor a na nových zimných gumách 225/50 R17 si kombinovanú spotrebu s klimatizáciou vypýtal 7,0l nafty na 100km. Čo si myslím že na už spomínané faktory je super. Určite sa to dá zajazdiť aj za menej, no slovenskému internetovému trendu kto mal menšiu spotrebu nefandím a nohu tiež nemám najľahšiu. Výrobca udáva 5,1 na 100km čo si myslím, že nie je celkom nereálne.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Po vymotaní sa z mesta, som sa dostal na zasneženú cestu na neďalekú vyhliadku na mesto. Cestou hore som zastal v kopci na ceste plnej snehu a ľadu, auto sa správalo na môj údiv ako doma. Asistent rozjazdu do kopca ma pekne podržal a Scout sa bez prešmyku kolies pohol vpred. Treba sa však vyhrať so spojkou. Keď som vyšiel hore a videl som koľko snehu tam je, rozbúchalo sa mi srdce. Po nafotení auta som sa doslova začal brodiť snehom (v kútiku duše som sa modlil aby som nezostal niekde visieť na „bruchu“ auta). Krásne bolo cítiť ako haldex pracuje. Všetko prebehlo bez problémov. Sedačky ma krásne podržali aj v ostrejších zákrutách. Auto som nechcel ani vrátiť taký dojem na mňa urobilo, no osobne by som si priplatil za verziu s DSG.

 

Poruchy a skúsenosti

 

Podvozok

Výbava

Svetlá výška

 

Prevodovka

Štart-stop systém (vypínal motor už pri teplote 70stupňov, čo pri vonkajšej teplote 3 stupne je podľa môjho názoru skoro.)

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár