Škoda Fabia 1,4 Mpi (50 kW)

Publikované: 6. marca 2015 Autor: Kategórie: Fabia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2003

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:98 500 km

Nájazd s vozidlom:98 500 km

Spotreba:6,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Popisu exteriéru sa veľmi nebudem venovať, dizajn je subjektívna vec a každému sa páči niečo iné. V podstatne sa jedná o vozidlo typu sedan, prakticky je vozidlo s hatchbackom totožné až po C stĺpik a potom je „nasadený“ kufor. Veľa krásy to nepobralo ale názor si môže urobiť každý sám.

Interiér

Kedže je vozidlo skoršieho dátumu, interiér je vypracovaný ešte z kvalitných materiálov. Palubná doska je z mäkkého plastu, výplne dverí majú textilný povrch, vypracovanie je na výbornej úrovni, pôsobí to robustne a solídnym dojmom. Po usadnutí za volant vás privítajú relatívne tvrdé sedadlá s dobrým bočným vedením ale pomerne úzke. Miesta v priečnom smere nie je na rozdávanie, kabína celkovo pôsobí úzkym dojmom a to aj vzadu. Volant nie je nastaviteľný ani výškovo ani pozdĺžne. Auto je v základnej výbave, takže bez klimatizácie, elektriky a podobne. Sedí sa na pomery dosť vysoko, skoro máte pocit ako by ste šoférovali malé MPV. Na druhej strane ja výborný výhľad z vozidla všetkými smermi. Prehľad o tom, čo sa deje okolo vozidla kazí jedine veľmi malé pravé spätné zrkadlo, veľké mínus tohto vozidla.

Odhlučnenie vozidla je na dobrej úrovni, výborne vzhľadom na konkurenciu je odhlučnený motor a podvozok, aerodynamický hluk je na tom už troška horšie, ale celkovo veľmi dobré.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor, benzínová 1,4 Mpi, výkon 50 kW, 5-stupňová prevodovka. Čo sa týka motora, nie je extra výkonný, spotreba je relatívne vyššia, záleží samozrejme na jazdnom štýle. Spotreba je 6,5 l pri priemernej dynamike. Motor je ešte staršej konštrukcie, rozvod OHV, dvojventilová technika, relatívne málo točivý, vo vyšších otáčkach toho veľa neukáže, za to na druhej strane je príjemne naladený na bežné cestovanie, točivý moment je posadený do nižších otáčok, cca 2500-3000 ot., takže odspodu zaťahuje pomerne slušne na svoje výkonové parametre. Pomáha tomu aj vzhľadom na výkon motora krátko odstupňovaná prevodovka, pri tachometrových 130 točí 3900 ot/min. Nevýhoda je samozrejme jazda po dialnici, kedy je vyššia spotreba a aj hlučnosť.

Radenie prevodových stupňov manuálnej prevodovky je bezproblémové, rýchlosti sa radia relatívne presne, s prevodovkou nebol nikdy žiaden problém.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok vozidla je klasickej konštrukcie, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Celkovo je naladenie vozidla tuhšie, s dobrým komfortom pri bežných cestovných rýchlostiach. Pri väčších nerovnostiach (dierach na cestách) sa už ale ozvú nepríjemné „rany“, vtedy už je počuť a aj cítiť, že to už podvozok nevie odfiltrovať. Na bežné cestovanie je však naladený príjemne, kedy aj pri rýchlejších prejazdoch zákrut je vozidlo dlho neutrálne a celkovo dáva pocit istoty. Zadné zavesenie nastavené rovnako veľmi príjemne, zadná časť je relatívne dlho stabilná, začína odskakovať až pri naozaj veľkých nerovnostiach. V porovnaní s konkurenciou je podvozok na vysokej úrovni, vozidlo sa nakláňa iba veľmi málo a pôsobí istým dojmom.

Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Brzdný účinok na štandardnej úrovni, brzdy sa dajú takisto relatívne dobre dávkovať. Auto je bez ABS, takže hlavne v zime treba dávať pri brzdení pozor.

Riadenie je elektro-hydraulické, nie je veľmi preposilované. V riadení je cítiť aj nejaká malá spätná väzba od kolies, je to rozhodne lepšie ako vozidlá s čisto elektrickým riadením.

 

Poruchy a skúsenosti

Po kúpe vozidla, pri najazdení zopár stoviek kilometrov odišla lambda sonda. Vymenená v záruke po miernych ťahaniciach so servisom.

Prakticky od začiatku začalo do interiéru zatekať, hlavne cez zadné ľavé dvere. Vyriešené svojpomocne, vytesnené vnútorné priečky všetkých dverí. Odvtedy je s týmto pokoj.

Po 30 000 km odišli predné ložiská na obidvoch stranách. Vymenené v záruke. Trocha neskôr odišiel predný stabilizátor a obidve stabilizačné tyčky. Stabilizátor opravený, stabilizačné tyčky odchádzali pravidelne po cca 15000 km. Celkovo je „robustnosť“ podvozka asi najslabšou časťou fabie, v mladších ročníkoch sa údajne zlepšilo.

Musím ešte spomenúť pravidelné odchádzanie predných H7 žiaroviek, tým je fabia asi tiež známa.

Na druhej strane musím vyzdvihnúť naozaj veľmi kvalitné lakovanie a kvalitnú antikoróznu ochranu vozidla, ani po rokoch nie je s hrdzou absolútne žiaden problém.

Na záver, vozidlo má svoje muchy, samozrejme ako každé, ale je veľmi kvalitne spracované, až na slabiny v podvozku a celkovo aj spoľahlivé.

 

– spoľahlivosť

– vypracovanie

-kvalitné materiály v kabíne vozidla

– jazdné vlastnosti

– kvalitný lak a antikorózna ochrana

– odhlučnenie

– mechanická odolnosť podvozka

– maličké pravé spätné zrkadlo

– slabá výdrž predných žiaroviek H7

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár