Škoda Octavia 1.8 TSI, 118 kW, M6
Detaily o vozidle
Rok výroby:2009
Palivo:Benzín
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (6 st.)
Stav tachometru:57 000 km
Nájazd s vozidlom:57 000 km
Spotreba:7 l/100 km
Interiér a exteriér
Škoda Octavia je jedným z najobľúbenejších modelov predávaných na slovensku. Jej karosárska verzia má nesporne množstvo výhod (v porovnaní so sedanom) a pritom nestratila eleganciu (ako kombi). Presviedčať, prečo Octavia a nie niečo iné nikoho nebudem.
Vozidlo bolo kupované v Poľskej rebublike ako nové s nemalou finančnou úsporou a čo je zaujímavé aj bohatšou sériovou výbavou Elegance ako na Slovensku. Celú výbavu myslím, že nemá zmysel vypisovať, spomeniem hádam len to, čo bolo nad jej rámec – športový podvozok a 17´´ kolesá Pegasus. Farba interiéru je čierna, tak isto aj farba laku karosérie.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Čo je na tom aute asi najzaujímavejšie je motor. Vyberal som srdcom, čomu zodpovedá aj motorizácia 1.8 TSI (118kW, 250Nm). Vodič má k dispozícii dostatok sily v celom spektre otáčok, čo krásne znázorňuje priebeh výkonu a krúiaceho momentu v grafe. Hneď na začiatok pre skeptikov, ktorí si myslia, že to veľa „papká“ uvediem, že to je mýtus. Pre orientáciu, diaľkové trasy zvláda za cca 6,3l. Keďže jazdím väčšinou v meste, tak dlhodobá spotreba je okolo 8,5l.
Kultúra chodu motora a jeho záťah je výnimočný a stále, aj po tých spoločne najazdených kilometroch sa usmievam keď počujem naštartovaný naftový motor. 🙂
Prevodovka je 6 stupňová, manuálna s jasne vymedzenými dráhami v kulise, čo znamená, že nie je problém zaradiť taký prevodový stupeň, ktorý je pre danú jazdnú situáciu práve najvhodnejší.
Podvozok, brzdy a riadenie
Keďže podvozok nedosahuje kvalít etalonu v danej triede (nemusím snáď písať, koho tým myslím) a vraj táto motorizácia predbieha podvozok, vykompenzoval som to zaškrtnutím príplatkovej položky s názvom „športový podvozok spolu s rozmerom pneumatík 225/45 R17“. Opäť pre skeptikov, nie je to nepríjemne tuhé ako doska, veď to nie je určené na majstrovstvá WTCC. Skôr vám to dáva pocit istoty a dokonca sa dá jazda v horských serpentínach aj užiť a náte chuť si to dať ešte raz.
Brzdy sú kotúčové na oboch nápravách, vpredu ventilované. Dávkovanie je plynulé, adekvátne danej triede a určeniu vozidla. Na základe meraní poskytujú nadštandardné brzdné spomalenie. Stratu brzdného účinku vplyvom prehriatia som v bežnej premávke nezaznamenal.
Riadenie je presné dostatočne, aj keď kvalít Porsche nedosahuje. 🙂 Prenos kmitov od kolies do volantu je zvládnutý nad očakávania. Auto je citlivé (aj kvôli rozmeru pneumatík) na vyjazdené koľaje, ktoré sa snažia prevziať nad ním kontrolu.
Poruchy a skúsenosti
Vozidlo postihlo niekoľko nepríjemností. Ako najväčšia z nich bola vyššia spotreba oleja, cca 4,5 litra medzi servisnými prehliadkami. Bolo to vyriešené záručnou opravou, výmenou piestov a piestnych krúžkov. Úkon priniesol úspech a spotreba oleja klesla na nieco cez jeden liter.
Druhou, no už nie závažnou chybou bol únik chladiacej kvapaliny sposobený netesnosťou v spoji vedenia. Opäť vyriešené v ramci záruky.
Tretím zásahom, to už ale preventívnym, bola výmena ložiskovej steny motora spolu so snimačom vačkového hriadeľa a napínakom rozvodovej reťaze.
kvalitne spracovaný interiér silný a kultivovaný motor množstvo odkladacích priestorov presné radenie veľký kufor |
hluk od pneumatík |
Zdravím Ťa,
najprv by som veľmi rád pochválil autíčko, je to naozaj veľmi pekný kúsok. Pegasusy boli vždy moje obľúbené a ešte stále sú. Vozidlo s takýmto motorom som ešte nemal možnosť vyskúšať, ale nepochybujem, že by to bol pekný zážitok.
Dovoľ mi, aby som s tebou nesúhlasil s eleganciou Combi, pretože každému sa páči niečo iné a u mňa prichádza do úvahy práve iba Combi (tým ale nechcem povedať, že sa mi nepáči sedan alebo hatchback).
Každopádne autíčko je veľmi pekné a prajem ešte veľa bezproblémových kilometrov.
Coze tam mas za gumy ked pises ze hluk od pneumatik? Auto fajn 😉
ako musim suhlasit s hlukom… ja mam obute 195/65 r15 fuldy hlucnost 68db ale je to vo vnutri otras (ked si to porovnam z peugeotom co som mal predtym) predtym som mal obute aj ine pneu ale bolo to este horsie ako toto je fakt nedomyslene a auto je trosku uskakane ked je prazdne ale tomu aj chapem potrebuje to mat tvrdsi podvozok koli tomu kufru. Este jeden postreh mam 1,9 tdi a kurenie v zime… hotova katastrofa 😀 snad mozno pridam raz recenziu kompletnu aj ja 🙂
Tak tej recenzii budeme veľmi radi, tak ak sa dá skúste niečo napísať.
tak uz je tam ako som slubil.
Pekny den prajem.
rad by som sa opytal na vami spominane problemy s unikom chladiacej kvapaliny. Boli by ste ochotny mi opisat situaciu trosku blizsie. Zacal ma trapit podobny problem. Mam rocnik 2010/8. 118kw, DSG. Unik kvapaliny mam cca 2,5dcl za 300-400km. Mam pocit ze takisto vyfukove plyny su neprimerane biele, dokonca aj po dlhej jazde na dialnici. Auto som kupoval v nemecku v maju 2013, ked malo 60tis km. Teraz ma 90tis. Bol som si pre neho osobne, s overenou historiou.
Uz som sa v servise informoval na nezvycajne biely dym z vyfuku, ale nestretol som sa s nicim, co by sa dalo nazvat ochota. Teraz sa situacia este zhorsila a zaroven citelne mizne voda z chladiaceho systemu.
Prosim o radu. Ci sa mam obavat prasknutej hkavy, tesnenia, alebo len nejakej minoritnej chybicky. Emulziu na viecku olejovej napuste nemam. Skor nez sa opat vydam do servisu, snazim sa ziskat nejake info z inych stran. Vopred dakujem.
Radovan minok ako si dopadol? 😀