Škoda Octavia 1.8 TSI, 118 kW, M6

Publikované: 17. apríla 2013 Autor: Kategórie: Octavia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2009

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (6 st.)

Stav tachometru:57 000 km

Nájazd s vozidlom:57 000 km

Spotreba:7 l/100 km

Interiér a exteriér

Škoda Octavia je jedným z najobľúbenejších modelov predávaných na slovensku. Jej karosárska verzia má nesporne množstvo výhod (v porovnaní so sedanom) a pritom nestratila eleganciu (ako kombi). Presviedčať, prečo Octavia a nie niečo iné nikoho nebudem.

Vozidlo bolo kupované v Poľskej rebublike ako nové s nemalou finančnou úsporou a čo je zaujímavé aj bohatšou sériovou výbavou Elegance ako na Slovensku. Celú výbavu myslím, že nemá zmysel vypisovať, spomeniem hádam len to, čo bolo  nad jej rámec – športový podvozok a 17´´ kolesá Pegasus. Farba interiéru je čierna, tak isto aj farba laku karosérie.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Čo je na tom aute asi najzaujímavejšie je motor. Vyberal som srdcom, čomu zodpovedá aj motorizácia 1.8 TSI (118kW, 250Nm). Vodič má k dispozícii dostatok sily v celom spektre otáčok, čo krásne znázorňuje priebeh výkonu a krúiaceho momentu v grafe. Hneď na začiatok pre skeptikov, ktorí si myslia, že to veľa „papká“ uvediem, že to je mýtus. Pre orientáciu, diaľkové trasy zvláda za cca 6,3l. Keďže jazdím väčšinou v meste, tak dlhodobá spotreba je okolo 8,5l.

Kultúra chodu motora a jeho záťah je výnimočný a stále, aj po tých spoločne najazdených kilometroch sa usmievam keď počujem naštartovaný naftový motor. 🙂

Prevodovka je 6 stupňová, manuálna s jasne vymedzenými dráhami v kulise, čo znamená, že nie je problém zaradiť taký prevodový stupeň, ktorý je pre danú jazdnú situáciu práve najvhodnejší.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Keďže podvozok nedosahuje kvalít etalonu v danej triede (nemusím snáď písať, koho tým myslím) a vraj táto motorizácia predbieha podvozok, vykompenzoval som to zaškrtnutím príplatkovej položky s názvom „športový podvozok spolu s rozmerom pneumatík 225/45 R17“. Opäť pre skeptikov, nie je to nepríjemne tuhé ako doska, veď to nie je určené na majstrovstvá WTCC. Skôr vám to dáva pocit istoty a dokonca sa dá jazda v horských serpentínach aj užiť a náte chuť si to dať ešte raz.

Brzdy sú kotúčové na oboch nápravách, vpredu ventilované. Dávkovanie je plynulé, adekvátne danej triede a určeniu vozidla. Na základe meraní poskytujú nadštandardné brzdné spomalenie. Stratu brzdného účinku vplyvom prehriatia som v bežnej premávke nezaznamenal.

Riadenie je presné dostatočne, aj keď kvalít Porsche nedosahuje. 🙂 Prenos kmitov od kolies do volantu je zvládnutý nad očakávania. Auto je citlivé (aj kvôli rozmeru pneumatík) na vyjazdené koľaje, ktoré sa snažia prevziať nad ním kontrolu.

 

Poruchy a skúsenosti

Vozidlo postihlo niekoľko nepríjemností. Ako najväčšia z nich bola vyššia spotreba oleja, cca 4,5 litra medzi servisnými prehliadkami. Bolo to vyriešené záručnou opravou, výmenou piestov a piestnych krúžkov. Úkon priniesol úspech a spotreba oleja klesla na nieco cez jeden liter.

Druhou, no už nie závažnou chybou bol únik chladiacej kvapaliny sposobený netesnosťou v spoji vedenia. Opäť vyriešené v ramci záruky.

Tretím zásahom, to už ale preventívnym, bola výmena ložiskovej steny motora spolu so snimačom vačkového hriadeľa a napínakom rozvodovej reťaze.

 

kvalitne spracovaný interiér

silný a kultivovaný motor

množstvo odkladacích priestorov

presné radenie

veľký kufor

hluk od pneumatík

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

7 komentárov

  1. zolky 18. apríla 2013 19:54
    Odpovedať

    Zdravím Ťa,

    najprv by som veľmi rád pochválil autíčko, je to naozaj veľmi pekný kúsok. Pegasusy boli vždy moje obľúbené a ešte stále sú. Vozidlo s takýmto motorom som ešte nemal možnosť vyskúšať, ale nepochybujem, že by to bol pekný zážitok.

    Dovoľ mi, aby som s tebou nesúhlasil s eleganciou Combi, pretože každému sa páči niečo iné a u mňa prichádza do úvahy práve iba Combi (tým ale nechcem povedať, že sa mi nepáči sedan alebo hatchback).

    Každopádne autíčko je veľmi pekné a prajem ešte veľa bezproblémových kilometrov.

  2. Lukas 6. mája 2013 8:48
    Odpovedať

    Coze tam mas za gumy ked pises ze hluk od pneumatik? Auto fajn 😉

  3. Janco 1. decembra 2013 23:27
    Odpovedať

    ako musim suhlasit s hlukom… ja mam obute 195/65 r15 fuldy hlucnost 68db ale je to vo vnutri otras (ked si to porovnam z peugeotom co som mal predtym) predtym som mal obute aj ine pneu ale bolo to este horsie ako toto je fakt nedomyslene a auto je trosku uskakane ked je prazdne ale tomu aj chapem potrebuje to mat tvrdsi podvozok koli tomu kufru. Este jeden postreh mam 1,9 tdi a kurenie v zime… hotova katastrofa 😀 snad mozno pridam raz recenziu kompletnu aj ja 🙂

    • Marcel Janco 4. decembra 2013 22:29
      Odpovedať

      Tak tej recenzii budeme veľmi radi, tak ak sa dá skúste niečo napísať.

  4. Ján Marton 6. decembra 2013 16:07
    Odpovedať

    tak uz je tam ako som slubil.

  5. radovan minok 7. decembra 2014 0:40
    Odpovedať

    Pekny den prajem.
    rad by som sa opytal na vami spominane problemy s unikom chladiacej kvapaliny. Boli by ste ochotny mi opisat situaciu trosku blizsie. Zacal ma trapit podobny problem. Mam rocnik 2010/8. 118kw, DSG. Unik kvapaliny mam cca 2,5dcl za 300-400km. Mam pocit ze takisto vyfukove plyny su neprimerane biele, dokonca aj po dlhej jazde na dialnici. Auto som kupoval v nemecku v maju 2013, ked malo 60tis km. Teraz ma 90tis. Bol som si pre neho osobne, s overenou historiou.
    Uz som sa v servise informoval na nezvycajne biely dym z vyfuku, ale nestretol som sa s nicim, co by sa dalo nazvat ochota. Teraz sa situacia este zhorsila a zaroven citelne mizne voda z chladiaceho systemu.
    Prosim o radu. Ci sa mam obavat prasknutej hkavy, tesnenia, alebo len nejakej minoritnej chybicky. Emulziu na viecku olejovej napuste nemam. Skor nez sa opat vydam do servisu, snazim sa ziskat nejake info z inych stran. Vopred dakujem.

  6. Kristián 21. novembra 2020 15:21
    Odpovedať

    Radovan minok ako si dopadol? 😀


Pridajte Váš komentár