Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW

Publikované: 16. mája 2013 Autor: Kategórie: Focus, Ford

Detaily o vozidle

Rok výroby:2001

Palivo:Diesel

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:165 000 km

Nájazd s vozidlom:20 000 km

Spotreba:5,8 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér sa mi páčil nebol to len čistý plast ale nejaká napodobenina kože čo vyzeralo príjemne nevýhodou je málo odkladacieho priestoru sú tam akurát dva držiaky na vodu ktoré boli dosť nepraktické ale v odkladaciom priestore dverí bolo miesta dosť. V aute som mal domontované vlastne rádio a 300 Wattové reproduktory JBL ktoré hrali naozaj veľmi dobre chvíľu som mal aj samostatný zosilňovač a pasívny subwoofer pri ktorom viali vlasy keď hral naplno.

Exteriér, na Focuse som mal pár úprav ako tuningové predné a zadne svetlomety, karbónovu fóliu na prahoch a koncovku výfuku. Predné svetlomety nejak silno nesvietili a hlavne za daždivej noci bolo slabo vidiet na cestu tak som sa musel držať iba čiar na ceste neskôr som to aspoň trocha vyriešil kúpou nových žiaroviek + 90% svietivosti.

 

 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Focusík má motor 85 kW pri 3800 otáčkach s 250 NM pri 1850 otáčkach.Po motorovej stránke bolo auto bezchybné motor ťahal tak ako má. Nevýhodou je turbo diera kde turbo zaberá až pri 2000 otáčkach. Radenie rýchlosti je veľmi tuhé hlavne prvý prevodový stupeň išiel niekedy dosť ťažko taktiež sa stávalo že spiatočku sa nepodarilo zaradiť na prvý raz. Prevodovka sa mi zdala byť zle odstupňovaná nikdy mi nevychádzali rýchlosti keď  išiel niekto predo mnou 45 km/h alebo 75 km/h motor som musel potom zbytočne vytáčať alebo potáčať.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Jazdné vlastnosti Focusa sú naozaj veľmi dobré podvozok je dobré naladený na naše cesty a aj pri športovejšom jazdení sa človek cítí bezpečne. Výhodou bola aj výška podvozku.Brzdy reagovalis citom. Riadenie bolo presné a auto sa ľahko ovládalo.

 

Poruchy a skúsenosti

Poruch bolo viacero kedže sa pravdepodobne jednalo o stočené kilometre (nikdy sa mi to nepodarilo zistiť). Menil som homokinetické kĺby, ložiska kolies, rozvody+ vodná pumpa, drážkový remeň+vodiace kladky, výmena predného nárazniku kedže sa asi po polroku sa ukázalo že bol lepený a praskol. V zime keď bolo -20 v noci mi to baterka už nevydržala a hneď sa vybila potreboval som otvoriť kapotu ale ta sa dá otvoriť len kľúčom problém bol v tom že zámok na kapotu sa zasekol a mechanizmus kľúča sa nejakým spôsobom zničil … kapotu som otvoril asi po hodine a pol skúšania ale nakoniec sa mi to podarilo, zámok som musel neskôr vymeniť čo bolo aj dosť nákladné. Taktiež som menil predné stabilizačné tyče a ešte čaká na výmenu predného tlmiču. Oprav bolo naozaj veľa. Focus je dobré a spoľahlivé auto ale ku tomu čo som mal ja sa predchádzajúci majiteľ moc dobre nesprával.

 

 

jazdné vlastnosti

presné riadenie

výkon motora

dobrá audio výbava

 

 

problemtické cúvanie v tme kvôli jednému malému svetlu v zadu

korózia karosérie

slabé svetlá

zle odstupňovaná prevodovka

 

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Zolo 22. decembra 2014 17:07
    Odpovedať

    Dobry. Aj ja som si kupil Forda moje vysnivane auto. A bonus ojazdeneho auta bol zaseknuty zamok prednej kapoty. Ked som to povedal v servise mechanikovy co mam za problem zbledol. A nevedeli mi to ani opravit. Pekne prosim ,ak ma niekto skusenosti z opravou dajte mi prosim vediet ako na to. Milujem znacku Ford aj predchadzajuce auto som mal Forda aj ho stale mam. Len Eskorta som vymenil za Fokusa. Ak viete prosim pomozte Velke Dakujem.


Pridajte Váš komentár