Alfa Romeo 146 1.9 JTD (77 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2000
Palivo:Diesel
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:204 000 km
Nájazd s vozidlom:2 000 km
Spotreba:5,5 l/100 km
Interiér a exteriér
Alfiny sa mi vždy veľmi páčili, ale nikdy som si nemyslel, že to bude moje prvé auto. Kúpil som ju od kolegu za priaznivú cenu a nedal som sa ľuďmi odhovoriť, že sú to črepy a mám to len obchádzať. Auto je v tmavomodrej metalíze a má karbónovú fóliu na kapote, streche a zadnom kufri. Podľa mňa to vyzerá dobre a neplánujem nič s tým robiť. Má pár škrabancov, ktoré mi nevadia, akurát ma ide vyrútiť z toho nízkeho predku – každý jeden obrubník je môj nepriateľ a musím si dávať sakramenský pozor. Je obutá ešte na zimných 15-tkach, ale čo chvíľa ju čaká prezutie.
Vnútrajšok je na svoj vek dosť zachovalý, akurát moja sedačka má trocha zodratý poťah, ale inak super. Na to, že má auto 14 rokov, to ani tak veľmi nevŕzga, samozrejme isté zvuky už občas vydá. Škoda, že konštruktéri nemysleli troška na praktickosť, sú tam v podstate len dve priehradky, jedna pod rádiom a jedna za riadiacou pákou, ale plechovku alebo podobný nápoj nedám nikde. Spolujazdci na prednom sedadle si nevedia vynachváliť to, ako je riešená prístrojovka, je tak vykrojená, že je tam naozaj slušný priestor na nohy. Vzadu sa tiež dvaja odvezú v pohode, málokedy, keď je niekto v strede sa už necíti najlepšie.
Motor a prevodové ústrojenstvo
No, motor. Je to dieselová 1,9tka 77kw/105 koní. Má pekný ťah, auto ide veľmi slušne. Síce to možno nie je motor stvorený do mesta a na krátke trasy, ale snažím sa to kompenzovať aj s diaľnicou a mimo mesto, takže pohodka. Spotrebu úplne presne neviem, ale som si istý, že tých 6 litrov nepresiahnem. Prevodovka ide hladko.
Podvozok, brzdy a riadenie
Čo sa týka podvozku, akurát sa chystám riešiť chronický problém týchto áut a to je predná náprava. Buchoce, klepká, ja úplne presne neviem teda čo to je, ale ide na zdvihák a bude sa to riešiť, lebo je to fakt otravné. Jazdné vlastnosti sú vynikajúce (odhliadnuc teda od tej nápravy), auto drží na ceste ako pribité, nemá problém vrhnúť sa do zákruty aj vo vyššej rýchlosti a perfektne si drží svoju stopu. Brzdy sú nové, takže to brzdí ako oči 🙂 Riadenie je v poriadku, akurát je škoda toho nehorázne malého polomeru otáčania. V žiadnom inom aute som sa s tak malým polomerom otáčania nestretol a to som ich už šoféroval dosť. Niekedy je obtiažne sa vymanévrovať v špičke v meste.
Poruchy a skúsenosti
Zatiaľ ma žiadna vážnejšia porucha typu auto ostane stáť a koniec nestretla. Áno, má svoje muchy, v zime bol problém so štartami a to zima v podstate ani nebola, ale na chybe boli žhaviče. Spomínaná náprava sa ide riešiť čo najskôr. Štrajkuje elektrické okno na spolujazdcovej strane, raz ide raz nie, aj som vyčistil kontakty, išlo a zase nejde – neriešim. Nejde mi ručná ale ešte sa mi nestalo, aby som ju potreboval 😀 Naučený som pohýnať sa cez spojku. Bola zlomená kľučka PZ dverí, vyriešené sekundovým lepidlom tak isto ako aj ten panel, kde je autorádio. Všetko drží. Vôbec nesvietila prístrojovka, ani budíky ani panel kúrenia. Nakoniec tam boli vypálené žiarovky, záležitosť eura a rozobratia a zloženia.
motor, jazdné vlastnosti, priestrannosť, veľký kufor a to talianske čaro, čo to auto vyžaruje |
náchylné nápravy, občas štrajkujúca elektrika, málo odkladacích priestorov a vadí mi, že sa sedadlo nedá dať nižšie, aj pri najnižšej polohe sedím oproti Fabii dosť vysoko |
Hodnotenie
Galéria
Krasne napisane. Vlastnim 146 1,6 TS, s pravym prednym oknom mam rovnaky problem 😀 Asi to montoval rovnaky chlap na linke 😀 Ale tiez som spokojna, mienim vymenit za dieslovu 147, na ktoru ma tiez odhovaraju, ale ja som bola so 146 veeelmi spokojna. Okrem typickych vymien brzd a podobne nebolo treba menic nic. Okrem jednej hadice za par korun, hadice od serva 🙂 Inak pohodka, motor perfektne ide, nabehane ma 160 tisic 🙂