Volkswagen Passat B5 1,8 Turbo (110 kW) LPG
Detaily o vozidle
Rok výroby:1997
Palivo:LPG/CNG
Karoséria:Limuzína
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:284 000 km
Nájazd s vozidlom:4 000 km
Spotreba:8,3 l/100 km
Interiér a exteriér
Passat, podľa mnohých, patrí medzi najodolnejšie a najtrvanlivejšie automobily. Karoséria naozaj pôsobí robustným a solídnym dojmom a aj v interiéry je vidno vysoký štandard spracovania.
Veľkou výhodou je priestrannosť interiéru, napríklad miesto pre nohy na zadných sedačkách je naozaj luxusné, veľmi rozmerný je tiež kufor. Nechcem tu sumarizovať rôzne odborné recenzie, ktoré by som aj tak musel prevziať z iných článkov od ľudí, ktorí tomu rozumejú ďaleko viac ako ja. Tie si koniec koncov môže každý nájsť na webe. Ide mi o zdieľanie mojich skúseností z používania vozidla.
Auto som kúpil ako jazdený firemný automobil, síce starší ročník, ale zato pravidelne servisované a vo veľmi dobrom stave, originál servisná knižka, posledný značkový servis pri 280 000 km. Nič menej som musel ešte vymeniť predné tlmiče a zakúpiť letné pneumatiky, zimné ma ešte len čakajú…
Auto pôsobí veľmi dobrým dojmom a to nielen exteriér, ale aj interiér a nič na prvý pohľad nesvedčí o jeho skutočnom veku, čo dokazujú aj otázky známych, či máme nové auto, ale nechcem zveličovať, ja viem aký ročník mám v garáži…
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor s turbom s objemom 1,8 litra má výkon 110 kW a dobre ťahá už od nízkych otáčok, navyše je veľmi dobre odhlučnený. Účinok turba sa prejavuje kontinuálne v celom spektre otáčok, nepodobá sa nástupu turba, ktoré poznám z dieselových motorov.
Spotreba
Asi 4000 km som najazdil na benzíne, priemerná spotreba za celé obdobie bola cca 8,3 l/100 km, jazdím väčšinou po okresných cestách, cca 10 % v meste.
LPG
Keďže najazdím denne do práce a späť cca 110 km, čo znamená nemalú finančnú záťaž, dlho som zvažoval prestavbu na LPG. Po prečítaní množstva recenzií o výhodách a nevýhodách LPG, dlhom váhaní, pretože, ako to už býva v recenziách sú zastúpené rôzne názory a laik je často zo všetkých tých „znalcov“ zmätený, som sa rozhodol zariskovať a investovať do prestavby. Veď, ak aspoň minimálne platí ekonomika jazdy na LPG, pri mojej dennej dávke kilometrov je návratnosť investície niekde v časovom období 9 – 12 mesiacov. Auto má teda od 4.6.2014 namontovaný LPG systém ELPIGAS od firmy MPGAS Hlohovec.
Skúsenosti s jazdou na LPG
Moje štatistiky tankovania možno nájsť na www.spritmonitor.de (Roman_SK).
Tankovania:
- 4.6.2014 – za 16 EUR (Benzina) , po odchode z montáže LPG, do nádrže sa vošlo iba 24 l napriek tomu, že som na rezerve najazdil cca 50 km
- 8.6.2014 – 18 EUR (Slovnaft), do nádrže sa zase vošlo zase iba cca 24 l, taktiež cca 50 km jazdených na rezerve, do 51 litrovej nádrže by sa malo vojsť cca 41 l LPG, takže niečo tu nesedí, budúcu nádrž chcem vyjazdiť do prázdna, aby som vylúčil nepresnosť ukazovateľa objemu LPG.
- 13.6 – 45l, 32 EUR (Slovnaft), najazdených 445 km, priemerná spotreba 10.1 l/100 km. LPG systém signalizoval prázdnu nádrž a plynule sa prepol na benzín. Ani v mojom prípade sa nedá spoliehať na ukazovateľ stavu nádrže, ako pravdepodobne pri žiadnom LPG systému. Takže tankujem vždy po prejdený cca 400 km.
- 6.5.2014 najazdených už celkom 3000 km bez akýchkoľvek závad alebo problémov.
- Priemerná spotreba za 3000 km je 9,24 l LPG/100 km. Cena LPG na pumách Benzinol, kde väčšinou tankujem je 0,645 EUR/l.
- Priemerná spotreba benzínu bývala 8,3 l/100 km. Náklady na 100 km pri benzíne – 12,45 EURO pri LPG 6,45 EURO.
- Cena jedného kilometra LPG – 6,45 centu, cena jedného kilometra BENZÍN – 12,45 centu.
- 19.9.2014 ku dnešnému dňu najazdených 4877 km, priemerná spotreba LPG 9,2 l, priemerné palivové náklady 6,2 EUR/100 km.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok kvalitne filtruje nerovnosti z vozovky, pohodlná jazda.
Poruchy a skúsenosti
Výmena predných tlmičov.
Ekonomika prevádzky Dobré jazdné vlastnosti Pohodlie pri cestovaní Nadčasový vzhľad
|
Ročník 1997 Inak zatiaľ nič |
Hodnotenie
Galéria
Tak zdá sa, že náklady na prevádzku sú priaznivé. Som zvedavý po 10-resp 20 až 30.000 km, keď sa pripočítajú aj náklady na každoročnú prehliadku a príp. poruchy. Či náhodou niečo na tom plyne nezblbne. Ale nemalo by, je to celkom vychytané. Mne sa LPG tiež celkom pozdáva, kedysi som mal Seat Inca 1,4 MPI 44 kW a nabehal som s tým bez väčších problémov 192.000 km.
Prvé tankovania bez sústavne bežiacej klímy – priemerná spotreba 8,1 l/100 km. Náklady na ďalšiu platenú prehliadku po 20 000 km by mali byť cca 30 EUR.
vo svojej toyote corolle verso mám brc, ukazovateľ paliva LPG je pomerne spoľahlivý
Ahoj.tiez rozmyslam nad kupou pasatu ale typ 5,5 nieco od
roku 2003 tam by uz mali byt ocelove a nie hlinikove ramena.Uvazujem nad nim len preto ze by som ho nechal
spravit na plyn a zhodou okolnosti tiez v Hlohovci lebo som cital na nich pochvali, mohol by si mo prosim ta prezradit cenu prestavby aby som sa vedel trochu zorientovat (ze kolko je to cez 1000e) dakujem
Peter