Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 140k
Detaily o vozidle
Rok výroby:2015
Palivo:Benzín
Karoséria:SUV
Prevodovka:Manuálna (6 st.)
Stav tachometru:200 km
Nájazd s vozidlom:0 km
Spotreba:0 l/100 km
Interiér a exteriér
Novinka od Fiatu ma zaujala okamžite. Taká svalnatá 500-vka. Už to nie je žiadny drobček. Krásne 18 palcové disky. Kožené sedačky a obklady dverí. Pohodlný posed, bezkľúčový štart, nastavovanie módov jazdy a 4×4?…… Vravím si: „Isto sedím vo Fiate?“ Okamžite si získala moje srdce ako exteriérom aj interiérom. To je však každého osobitý názor. Zadné sedadlá sú stavané skôr pre 2 osoby no na kratšie vzdialenosti by sa určíte nesťažoval nikto. Fiatu 500x by som vytkol 2 veci. Už aj v modely Freemont je „hrubý“ volant. Akosi som si naň nevedel zvyknúť. Nepadol mi do ruky. A ďalším nedostatkom v mojom pohľade je dosť malý tachometer. Teda číslice na ňom boli aspoň pre mňa neprehľadné a človeku ktorý jazdí podľa predpisov tu uberie dáke sekundy z pozornosti na ceste.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor bol 1.4 Turbo MultiAir 140k. Dokonale odhlučnený preplňovaný 4valec. Motor mal dostačujúci výkon aj na športovejšie jazdy mimo mesta alebo predbiehacie manévre. Aj keď mal nabehaných necelých 200km nebol to žiadny lenivec. Samozrejme vzhľadom na počet najazdených kilometrov som mu nestúpal na krk. Správal som sa k nemu aku ku vlastnému autu. Prevodovka bola 6st manuálna. Bola presná a perfektne odstupňovaná. Ktovie ako to bude s automatickou prevodovkou pretože tá mi v kolegovi Freemonte moc nesadla.
Podvozok, brzdy a riadenie
Fiat 500X je navrhnutý tak, aby ponúkal pohodlné cestovanie za každých podmienok. Vďačí za to aj nezávislému zaveseniu všetkých kolies typu MacPherson, ktorú zdieľa s Jeepom Renegade. Fiat pekne držal na ceste a môžem povedať že aj na 18 palcových diskoch dokonale kopíroval nerovnosti. Riadenie sa mi páčilo. Jazdil som v športovom režime a tak sa správala aj odozva volantu. Myslím že Fiatu to opäť vyšlo. Super. Systém Mood Selector umožňuje voľbu medzi tromi jazdnými režimami a zaisťuje optimálny výkon vozidla podľa vašej nálady alebo jazdných podmienok.
Auto – Základný režim pre každodenné jazdenie, ktorý zaručuje maximálnu úsporu paliva, nízke emisie a komfortnú jazdu.
Sport – Pre dynamickú jazdu s rýchlou odozvou.
Traction – Optimalizuje trakciu na offroadovom povrchu alebo pri zlej priľnavosti k vozovke. Prechod na pohon štyroch kolies je s predstihom signalizovaný.
Pri verziách s pohonom predných kolies táto funkcia aktivuje kontrolný systém Traction Plus, ktorý na jednej strane zlepšuje priľnavosť na drsnom, klzkom povrchu a na strane druhej zaručuje ekonomickejšiu a ekologickejšiu jazdu a efektívnu prevádzku bežnej offroadovej jazdy v porovnaní s tradičným pohonom všetkých kolies.
Poruchy a skúsenosti
Žiadne.
Hodnotenie
Galéria