Fiat Punto 1,2 (44 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2003
Palivo:Benzín
Karoséria:Hatchback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:140 000 km
Nájazd s vozidlom:100 000 km
Spotreba:5 l/100 km
Interiér a exteriér
Interiér je veľmi odolný a vydarený, nič nechýba, nič tam neprevyšuje, ľahko udržiavateľný.
Ovládacie prvky jednoduché a zrozumiteľné a ľahko dostupné z miesta vodiča.
Exteriér, čiže dizajn auta klasický, stále myslím moderný. Model 2003 pôsobí ako by bol v miernom tuningu – predné svetlomety majú číre sklá, predný a zadný nárazník obsahuje elegantné mriežky a hrany karosérie pôsobia dosť športovo.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor klasický 4 valec s 8 ventilovou technikou – dynamika motora vhodná skôr pre nežné pohlavie do mesta atď. Veľkou výhodou tohto konkrétneho motora je že aj keď sa roztrhne rozvodový remeň – nič sa nestane, piesty a ventile si ,,nepodajú ruku,,. V iných autách to dopadne ale dosť katastrofálne.
Prevodovka 5 stupňová, spiatočka sa radí potiahnutím bezpečnostného krúžku smerom nahor – opäť super vec pre nežné ženské pohlavie :).
Auto je stavané do mesta a na okresky – krátke trate a tam aj patrí. Na diaľnici nie je žiadny kráľ – prejavuje sa tu vyššia hlučnosť a spotreba vozidla.
Podvozok, brzdy a riadenie
Auto je veľmi ľahké a v zime sa bohužiaľ chová ako maslo na horúcej panvici – no pri opatrnej jazde sa dá týmto problémom vyhnúť.
Riadenie má svoje výhody a aj nevýhody: Výhodou je režim CITY ktorý sa oplatí zapnúť v meste napríklad pri parkovaní – volantom sa dá otáčať doslova malíčkom. Nevýhodou je že je to elektronický posilovač riadenia – elektromotor, ktorý sa občas prehreje alebo sa úplne vypne napríklad na kruhovom objazde – no platí to pri autách s väčším kilometrovým nábehom, oprava elektromotora cca 80eur, oprava čidiel natočenia volantu cca 160eur (menej častá závada výpadku posilovača)
Brzdy sú vpredu kotúčové a vzadu bubnové – na tak malé a ľahké auto až príliš účinné – treba si zvyknúť.
Podvozok je pomerne tvrdý-tuhý a ani po väčšom kilometrovom nábehu (100 000) netrpí vôľou.
Poruchy a skúsenosti
Výpadky posilovača riadenia – náhradné diely 80 až 160eur – cca pri 120 000 km
Pokazené čidlo snímania otáčok na kľukovom hriadeli – nový diel 30eur – cca pri 100 000 km – prejavuje sa to že auto nechce naštartovať – motor sa točí ale nenaskočí, pokazené čidlo spôsobí že do motora nejde benzín a sviečky nedávajú iskru – ľahká diagnostika vytiahnutím niektorého sviečkového kábla a sviečky priložením na ,,kostru,,
Výmena spojky a rozvodov – náhradné diely zhruba 150eur – cca pri 100 000
Ostatné výmeny: výmena oleja, výmena sviečok a káblov, výmena filtrov
Veľmi dobrá spotreba Veľmi jednoduchá a ľahká údržba Režim CITY Veľmi lacné náhradné diely a servis vozidla Pri roztrhnutí rozvodového remeňa sa motor nepoškodí (len pri motore čo má 8 ventilovú techniku) |
Kazivosť elektronického posilňovača riadenia |