Ford Mondeo 2,0 TDDi (66kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2001
Palivo:Diesel
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:196 000 km
Nájazd s vozidlom:40 000 km
Spotreba:5,7 l/100 km
Interiér a exteriér
V interiéri sú použité, niekomu by sa zdalo, že tvrdé ale kvalitné materiály, sedadlá aj po 14tich rokoch používania vyzerajú veľmi zachovalo, horšie je to s volantom bez kože, na penovom volante je už cítiť zub času. Taktiež poteší, že použité ovládače nestratia ani po takej dobe svoju funkčnosť, tlačidlá, prepínače, a pod., zaručene po stlačení zareagujú. Horšie je to s elektronikou ukrytou za ovládačmi, tá už vie nahnevať. Poteší tiež veľký batožinový priestor a taktiež samotný priestor vo vozidle. Vodiča a posádku chráni hneď niekoľko airbagov, konkrétne v mojom sa ich nachádza až 8, pričom je auto v tak povediac základnej výbave. Celkovo interiér môžem zhodnotiť ako kvalitne spracovaný, žiadne vŕzgavé zvuky počas jazdy nepočuť.
Častou poruchou môžu byť problémy so zámkami dverí a taktiež od kamienkov obitá farba na prahoch, hneď za prednými kolesami.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor nikdy nesklame, vodiča bez problémov zatlačí do sedačky, ale (ne)pomer 1508kg/90 koní je cítiť pri zošliapnutí plynového pedálu do kopca. Ak nie ste pretekár, tak Vám bude bohato postačovať na bežné predbiehanie a to aj do kopca. Aj pri rozdielnych štýloch jazdy sa kombinovaná spotreba len ťažko vyšplhá nad 6,2 l/100km.
Na prevodovku nie je čo namietať, jazdí sa hladko ako v meste, tak aj na dialnici pri rýchlosti 130km nevytáča motor do nepríčetna. Dá sa jej iba vytknúť, že v zimných mesiacoch pri studenom motore sa problematicky radí 1. stupeň.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok je dobre vyladený, auto v zatáčke drží stopu, neuteká. Poteší, že predné tlmiče sú zvrchu od výroby spojené. Je nákladnejší na údržbu, ale cena sa v tomto prípade rovná kvalite.
Čo sa týka bŕzd, treba vytknúť časté poruchy ručnej brzdy. V predu sú z výroby 300 mm vetrané brzdové kotúče a v zadu nevetrané 280 mm, čo je viac ako postačujúce.
Poruchy a skúsenosti
Porucha vstrekovacieho čerpadla (cca pri 195 000 km), opotrebenie alternátora a štartéra, niekedy problémy s elektronikou, zaseknutá ručná brzda.
priestranné a bezpečné auto nízka spotreba |
vyššie ceny náhradných dielov |
Hodnotenie
Galéria
good
https://gospelmusic2021.org/
https://gospelmusic2021.org/sinach-greatest-lord/