Honda Legend KA7 3,2i (151kW)

Publikované: 26. februára 2015 Autor: Kategórie: Honda, Legend

Detaily o vozidle

Rok výroby:1994

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Automatická (4 st.)

Stav tachometru:287 000 km

Nájazd s vozidlom:3 000 km

Spotreba:11 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér Hondy je veľmi pekný, kvalitný, ľahko ovládateľný a má prakticky po ruke všetko čo treba. Kožené sedačky sú naozaj kožené a nebol na nich ani náznak opotrebenia po 20-tich rokoch. Palubná doska a obloženia dverí sú dobre riešené a hlavne nič nevŕzga, netrhá sa a podobné veci.

Exteriér vozidla je „zvláštny“ ale pôsobí celkom agresívne. Nie každému je po chuti ale predsa sa predávalo pre Američanov pod názvom Acura Legend a pre Japoncov pod názvom Daewoo Arcadia.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor Hondy Legend 3,2l V6 s 205HP je kvalitne spracovaný, ale potrpí si na kvalitné náplne. V opačnom prípade začne vydávať všelijaké zvláštne zvuky. Chod motora je kultivovaný a tichý. Pri mestskom ruchu niekedy ani nepočuť že motor beží aj keď stojíte vedla auta. Tiež ani vibrácie nieje cítiť. Prevádzková hmotnosť 1550Kg nieje tak veľká aby mala Honda výbornú akceleráciu a ťah.

4-stupňová automatická prevodovka od Hondy je (ako som aj počul) najkvalitnejšie spracovaná prevodovka aká bola vyrobená. Konkrétne moja vydržala všetko možné a stále radila krásne ako nová. Pri zošliapnutí plynového pedálu (kick-down)a po prebudení stáda pod kapotou krásne prevodovka ťahala motor do 7000 ot/min. A tak isto aj sa prevodovke dával olej aký bol treba, prežije všetko.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok Hondy Legend je primerane mäkký a správa až prekvapivo dobre na slovenských cestách. Rezanie zákrut nieje ani cítiť, žiadne nakláňanie a podobné veci. Je to predsa pokus o výrobu limuzíny a výrobcovia chceli konkurovať BMW 7 a Audi A8 🙂

Ak sa človek stará aj o podvozok, nesklamú ani brzdy. Kotúčové brzdy vpredu aj vzadu brzdi výborne aj pri brzdení z veľkej rýchlosti. Samozrejme musia byť kotúče kvalitné inak sa riskuje zvlnenie ako na každom aute.

S riadením Hondy je to trošku ťažšie. Má až neprirodzene uloženú prednú nápravu čo treba brať do úvahy zvlášť pri cúvaní „kto neskúsil, nevie“ Inak je riadenie presné a reaguje hneď.

 

Poruchy a skúsenosti

Auto som vlastnil nejaký čas a užil som si s ním svoje. Jazdieval som hlavne po meste a spotreba bola vcelku prijateľná na V6. Samozrejme to nebolo 7l/100 ale vedel som čo mám za objem a motor, tak som bol zmierený, ale nakoniec, milo prekvapený. Papalo nejakých 12L pri jazde 100% mesto.

Pri kúpe majiteľ povedal že motor je bez závad, no po prejdení cca 70 km začal klepať jeden hydroštel a bolo to vcelku nepríjemné. vyriešila to výmena oleja za hustejší 10w40. Okrem toho mi pri druhej dlhšej jazde začala blikať kontrolka mazania. Odídený snímač tlaku oleja.

Jediné čo mi na aute vadilo, bolo to, že náhradné diely neboli. Ale akože vôbec žiadne a nikde. A tak isto ani iné auto na náhradné diely. Úplne ma dorazilo keď som zistil že zadné čeľuste parkovacej brzdy sú KO a nové sa nedali zohnať. Tak som to riešil renovovaním starých obložení.

S autom som bol spokojný ale dal som ho preč, pretože to nebolo auto pre mňa, a tak isto aj nedostupnosť dielov nielen podvozku, ale aj motora, karosérie a vlastne všetkých. Úplný zázrak bol že sa mi podarilo zohnať predné ložisko náboja 🙂

 

Vzhľad

Kvalita interiéru

Výborný motor, prevodovka

Spracovanie

Vzhľad

Náhradné diely

Strach ľudí z veľkých objemov a teda neschopnosť predať

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár