Kia Rio 1,4 16V (71 kW)

Publikované: 2. marca 2015 Autor: Kategórie: Kia, Rio

Detaily o vozidle

Rok výroby:2010

Palivo:Benzín

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:89 000 km

Nájazd s vozidlom:89 000 km

Spotreba:6,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér je vo výbave Sporty, t.j., je ladený trocha „športovo“ do červena, poťahy sedačiek, volant, manžeta radiacej páky a dokonca aj textilná výplň vo dverách je dekoratívne prešívaná červenou niťou. Vyzerá to na pohľad veľmi pekne.

Po usadnutí za volant vás privítajú dostatočne široké a dlhé, primerane tvrdé sedáky. Bočné vedenie sedadiel by však mohlo byť lepšie. Rovnako to platí aj na operadlo, dĺžka vyhovuje, tvar by ale mohol byť lepší, aby operadlo lepšie obopínalo vodiča.

Volant má primerane hrubý veniec, drží sa príjemne. Je však nastaviteľný iba výškovo. Vyšším vodičom by mohlo prekážať, že sa nedá vysunúť dostatočne vysoko.

Priestor v kabíne je dostatočný pre štyroch cestujúcich, nahráva tomu aj relatívne krátka palubná doska, ktorá veľmi nezasahuje do priestoru cestujúcich.

Farebná kombinácia plastov je čierno sivého zloženia, spodná časť je sivá, vrchná časť je čierna. Plasty sú výhradne tvrdé, dosť náchylné na poškriabanie. Vypracovanie je iba priemerné.

Odhlučnenie kabíny hodnotím priemerne. Auto je relatívne dobre odhlučnené od aerodynamického hluku, slabiny sú však v odhlučnení podvozka a motora.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor benzínový 1,4 16V, rad ALPHA, klasická benzínová „malorážka“. Maximálna rýchlosť 173 km/h (údaj výrobcu). Na bežné presúvanie dostatočná motorizácia, v prípade potreby lepšej dynamiky je samozrejme potrebné motor dostatočne vytáčať, ako každý benzín, ožíva až od cca 3500 ot., pričom pri živote sa drží až do cca 6000 ot. Zvuk motora však nie je nijako vábny. Iba pri záťahu z nízkych otáčok, cca 2000 až 3000 ot. má príjemnejší hrubší zvuk. Z môjho pohľadu by mohol motor lepšie zaťahovať v nízkych otáčkach, zdá sa mi, že konkurencia je na tom lepšie. Spotreba sa drží na 6,5 l hranici, nie som žiadna brzda prevádzky.

Prevodovka je manuálna 5-stupňová, relatívne krátko odstupňovaná. Pri tachometrových 130 motor točí 4000 ot.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je štandardný na túto triedu, t.j., vpredu zavesenie McPherson so spodnými ramenami tvaru L. Vzadu je klasická torzná priečka. Podvozok je naladený tuhšie, čím utrpel komfort odpruženia, ktorý je iba priemerný. Celkovo auto pôsobí dosť „napružene“ a o všetkých nedostatkoch asfaltu ihneď informuje vodiča. Pri väčších nerovnostiach sa rázy od kolies veľmi výrazne prenášajú do kabíny. Tuhší podvozok troška pomáha pri „športovaní“, kedy sa vozidlo málo nakláňa, veľmi skoro sa však dostavuje nedotáčavosť vozidla, ktorá je veľmi výrazná hlavne pri mokrej vozovke. Samozrejme, v tomto ohľade trocha pomôže lepšia obuv. Rovnako tak zadná náprava je naladená iba priemerne, kde pri väčších nerovnostiach je zadok nervóznejší a náprava troška uskakuje.

Brzdy majú na svoju triedu štandardné zloženie, vpredu kotúčové, vzdu bubnové. Brzdný účinok je dostatočný, porovnateľný s konkurenciou, takisto sú brzdy veľmi dobre dávkovateľné. ABS zasahuje štandardne.

Riadenie obsahuje elektrický posilňovač riadenia. Ako u väčšiny áut, je riadenie nekomunikatívne, veľmi neviete odhadnúť, čo sa deje s prednými kolesami. Účinok posilňovača je štandardný.

 

Poruchy a skúsenosti

Závady riešené v rámci záruky:

– výmena PĽ ložiska (2x)

– výmena ovládača elektrického nastavenia výšky predných svetiel

– výmena zadných tlmičov

 

– cena

– relatívne silný a úsporný motor

– priestor v kabíne

– batožinový priestor

– výbava

– servis

– podvozok, komfort odpruženia

– vypracovanie interiéru, kvalita materiálov

– odhlučnenie vozidla

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár