Lada 21103 1,5 16V (66 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:1999
Palivo:Benzín
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:60 000 km
Nájazd s vozidlom:40 000 km
Spotreba:6 l/100 km
Interiér a exteriér
Farba metaliza bola slaba , odskakovala po narazoch kamienkov. To som riesil tym ze som si dal namiesat 100ml rovnakej farby a klincom som potom nanasal farbu na diery vo farbe.
Elektricke okna uz pri -5 stupnov Celzia nesli otvorit. Tiez „kovove“ zamky radi vymrzali.
Ale napr. original predne ziarovky vydrzali 12 rokov.
Hydraulicky zdvih svetlometov fungoval prvych 10 rokov, bratovi na felicii vydrzal fungovat len 7 rokov.
Aj posledny diel vyfuku som menil az po 8rokoch.
Dost hucal vnutorny ventilator.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Mal som 1,5 16V, nabehal som na nom vyse 40000km. Jedine co obstoji v konkurencii so zapadnymi vozmi bol motor. Ten tahal na svoj objem dobre. 66kW , o..100 za 12sekund sa da pouzit.
Za sucha som si trufol i 180km/h. Mnoho aut zostalo prekvapenych ako taky „noname“ dobre tahal. Golfy ,oktavie a TD 81kw xsary ma predbiehali po milimetroch v 170tke, ale ked prisli zakruty som to musel vzdat kvoli podvozku.
Prevodovka rupla po 350ookm. Ale trapil som ju pri predbiehani na dvojke 100km/h a podobne.Nova stala v akcii 11000sk.
Tiez porucha riadiacej jednotky , odpaleny tranzistor pre vstrekovac kvoli zapecenym ruskym konektorom. Opravil som svojpomocne dobastlenim darlingtonu do hitech ECU.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok bol hupacka. Zazil som par smykov v zakrute pri 100km/h a mal som co robit aby trenky zostali suche a kosti cele. Ale zase vlakove priecestia sa dali prepalit v 100km/h ani to moc nebuchotalo.Bez posilovaca je v terene zakerne ked behnete do vacsej jamy a vytrhne vam to volant z ruky. Ja som tak vyklepaval potom jeden blatnik a vymenil smerovku.
Ostrejsie predne brzdy boli v kombinacii s makkym podvozkom nebezpecne lebo auto malo v kritickych situaciach sklony k smyku prednych kolies. Bez ABS nekupovat, lebo za dazda to zakerne smyka.
Naozaj je len na kludnu jazdu a predbiehanie kamionov.
V zime sa dali prerazat polmetrove zaveje, lebo ma svetlu vysku podvozku cca 18cm. Na snehu ma nikto nemusel nikdy tlacit, vzdy som sa vyhrabal. (Oproti tomu s focusom som uz par krat musel vytiahnut skladaciu lopatu z kufra a vytlacat ho zo zaveja.)
Vyhrabal som sa aj z mokreho lesa a blata s listami. Skoro ako suv-cko.
Poruchy a skúsenosti
Prevodovka vymena po 35000km.
Novy starter po 7tich rokoch. Stary sa nedal opravit lebo sa rozsypal komutator.
Zadne bubnove brzdy mali ovalitu, po 8rokoch boli stocene o pol mm na sustruhu.
Odpaleny obvod tranzistorov pre vstrekovace v riadiacej jednotke „kvoli mizernym konektorom a indukcnej zatazi“.
Ruske loziska na prednych kolesach su nekvalitne, normalne par desatin hadzu hore dole. Nechapem ako je to mozne.
Hrdza na na spodu prednych dveri uz po 4 rokoch.
Original blok zapalovacej cievky zdochol po 9rokoch. Treba kupovat cinske nahrady v madarsku a nie original ruske.
Original ruske disky su dobre len „do traktora“, hadzu o 2..3mm. Tie treba zahodit ako prve a hodit tam fiatacke z fiatu tipo.
Plasty na palubovke praskali po 12tich rokoch.
Analogove hodiny prestali ist po 7rokoch.
Termostat som menil asi po 9tich rokoch.
Ruska guma je dost nekvalitna , ani gumene hadice nemaju rusi vypletane tkaninou preto s nimi moc netreba nasilu hybat.
spotreba okolo 6litrov pri 90km/h da sa jazdit aj za 4,9L/100km lacne auto zatah motora |
makky podvozok poruchovost
|
Dobra recenzia, vidim ze aj LADA z 1999 mala vsetky neduhy tych co prisli pred nou. Eine grosse katastrofen tieto auta z Ruska.