Land Rover Freelander 1.8 i Soft Top
Detaily o vozidle
Rok výroby:2000
Palivo:Benzín
Karoséria:SUV
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:125 000 km
Nájazd s vozidlom:5 000 km
Spotreba:10 l/100 km
Interiér a exteriér
Kúpila som auto s nájazdom 120 000 km čomu zodpovedá aj interiér zatiaľ vo veľmi dobrom stave nedoničený a nedotrhaný volant neošúchaný.U interiéru hneď udre do očí staro vyzerajúca palubná doska nápadne pripomínajúca interiér škody favorit. Proste to treba brať ako účelové auto napr. na zimu, do lesa alebo na ryby a nehľadať v ňom krásu.čím menej techniky tým menej sa toho pokazí, pretože freelander pred faceliftom nepatrí medzi najspoľahlivejšie modely.Pochváliť ale treba veľa odkladacích plôch na všetko možné aj pred vodičom aj pred spolujazdcom.Vo výbave mám všetko čo potrebujem klímu, diaľkový centrál, nastaviteľný volant a dokonca aj vyhrievané spätné zrkadlá. Rádio je bohužiaľ len na kazety. Hodinky na palubovke s ovládaním rádia nehodnotím pretože som nevidela ešte funkčné. Zatiaľ nič nevrže. Pri exteriéry je to iné. Tam auto vyzerá stále dobre a v kombinácií s peknými Alu diskami veľmi nadčasovo.
Freelander vyzerá mohutne a nerozbitne dokiaľ nezaťukám na blatníky a zistím že sú plastové. Potom sa znižuje dojem bezpečnosti. Vonkajšie spätné zrkadlá sú dostatočne prehľadné ale moc nevydržia (3 krát som zavadila rukou a pokaždé odpadol kryt).Takže v lese pozor na vetvičky. Vzhľadom na vek vozidla zadnú snímateľnú strechu dole nedávam.Nerada by som aby niekade začala pretekať voda.
Motor a prevodové ústrojenstvo
1.8 benzín si myslím že je vhodná voľba aj čo sa týka údržby aj kultivovanosti v porovnaní s prvým dieselom. Spotreba je asi o liter vyššia od starého dieselu okolo 9,5 litra (vráti sa to na údržbe). Motor neprenáša neklud ani vibrovanie do volantu a je dostatočne pružný na to čo človek od auta očakáva. Po diaľnici v pohode zvláda 120-130 km/h bez nadmerného hluku čo by sa nedal vydržať. A viac by som ani neskúšala. Aerodynamický hluk je na dobrej úrovni a nieje nič extra z vonku počuť.
Prevodovka je dostatočne presná na túto kategóriu a stupne pohodlne zapadajú. Je dobre vyladená s motorom a po meste sa dá ísť aj na štvorke 50 km/h bez dusenia motora. Jediný problém a na všetkých skúšaných freelanderoch pri kúpe bolo zle zapadajúca spiatočka. Treba ju poriadne dotiahnuť na doraz inak autom nepohnete.
4×4 funguje podla očakávania a som rada že nemusím nič prepínať keď už by mohlo byť niekedy aj neskoro. Auto sa nezastavilo a ni na snehu do kopca ani na žiadnej tráve.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok je pohodlný na cestných gumách veľmi tichý a spoľahlivo utlmuje rozbité cesty. Po 125 000 km zatiaľ nebolo nič treba meniť. Na nerovnostiach sa trošku rozhúpe. Je dostatočne vysoký na poľné cesty a po skúške v snehu je výborný aj na prejazd vyšším snehom.
Horšie sú na tom brzdy. Vpredu kotúče v zadu bubny. Nieje to žiadna výhra a pri brzdení z kopca treba dopredu rozmýšľať kedy začnem dobrzďovať aby auto zastavilo kde treba. Treba stále predvídať a dodržovať odstup aj v meste aby auto pred vami prudko nezabrzdilo pretože freelander prudko nezabrzdí.
Riadenie je presné a neprejavuje viditeľnú vôľu v riadení (ako napr. ford maverick v ktorom nehrá rolu aj dva centimetre v pohybe volantu). Má trošku väčší polomer otáčania.Treba viac krát cúvnuť pri otáčaní napr. na ceste.
Poruchy a skúsenosti
Vozidlo som si kúpila druhý raz (najprv 2.0 diesel) a teraz 1.8 benzín pretože v tejto cenovej kategórií sa mi nič viac nepáčilo (aj keď som vedela aké má neduhy) a auto som chcela na zimu a sneh. Bolo dovezené z Rakúska so servisnou knihou.
4×4 funguje spoľahlivo aj keď má tradičné neduhy to znamená odchádzajúca visko spojka a kardan. Pri vytočení volantu na maximum trhá zadné koleso a ťukne v kardane. Tak sa snažím točiť na viac krát ak je to možné. Repas stojí cca 100 eur. Je smutné pri 125 000 km aby vykazovalo auto takéto vážne chyby. Ďalšia chyba na ktorú stále pozerám sú malé zelené hodinky ktoré som ešte na žiadnom freelandere nevidela funkčné, o to horšie je že sa na nich ladí aj rádio.
Vozidlo mi plní účel ale ak budem môcť prejdem na nejaký novší model iného výrobcu.
dobrý výhľad od volantu pohodlné a dobre odpružené ďaleký dosvit aj obyčajných halogénov pohodlné nastupovanie a vystupovanie aj po rokoch stále pohľadné auto |
tieto ročníky majú problémy s viskospojkou a kardanom (po 100 000 km treba repas) zastaralý interiér (ako škoda favorit) problém že často svieti chyba zjazdu z kopca veľmi slabé brzdy |
Hodnotenie
Galéria