Mercedes-Benz C CLK 320 (160 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2000
Palivo:Benzín
Karoséria:Kupé
Prevodovka:Automatická (5 st.)
Stav tachometru:210 000 km
Nájazd s vozidlom:40 000 km
Spotreba:9 l/100 km
Interiér a exteriér
interier je na dany typ vozidla (coupe) dost priestranny a ani 190 cm vysoky chlap si nema problem sadnut komfortne ale co sa tyka sediaceho za nim radsej pomlcim :-). Kufor je dost velky a nie je problem ist aj na dovolenku vo dvojici na dlhsi cas. K ovladacim prvkom na palubovke nemam ziadne vyhrady len odkladacich priestorov by mohlo byt viac alebo aspon vacsie. Exterier sa mi velmi paci a hlavne podobnost prednej masky s triedou E je priam identicky.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Vykon 160 kW a 310 Nm je postacujuci ale po case (a nie som nenasytny) sa vam bude ziadat viac. Odporucam preto ak niekto hlada CLK tohto typu jednoznacne verziu CLK 430 – ma rovnych 200 kW a 400 Nm, ktore spravia ovela viac potesenia z jazdy. Ja som mal verziu s automatickou prevodovku a nemam k nej ziadne vyhrady – radenie je presne a okamzite pri zatlaceni plynoveho pedalu.
Podvozok, brzdy a riadenie
Verzia Avantgarde ma vzadu plynove tlmice, ktore pekne hladia nase rozbite cesty a komfort z jazdy je nadpriemerny. Original brzdy su dostatocne ale odporucam Brembo, ktore stoja o par EUR viac na tento model. Riadenie je tiez bez vyhrad – auto sedi na ceste velmi dobre a vodicovi podava vybornu spatnu vazbu. Limity samozrejme zavisia od PNEU, tlmicov a daneho podvozku. Dalej som bol prekvapeny z vybornej stability vozidla aj vo vacsej rychlosti a v zakrutach.
Poruchy a skúsenosti
Poruchy som nemal ziadne a auto som pouzival nieco vyse roka, samozrejma je vymena oleja v motore/ prevodovke a vsetky filtre, neskor som menil brzdy, palivovy filter a nejaku ziarovku. Pri kupe malo auto na ODOmetry 170 000km a ked som ho predaval tak 210 000km.
Mozem spomenut este spotrebu ktoru som ja inak pri danom vozidle a vykone absolutne neriesil ale neda mi to lebo budete prekvapeny: da sa jazdit pri dodrzovani predpisov kludne dlhodobo za 8,5L – 9L, pri jazde dialnica BB-GA pri tempomate 115 km/h som mal neuveritelnych 6,5L a ak nebudete davat kickdown na kazdom semafore v BA tak sa da po meste aj za 11-12. Tieto udaje o spotrebe nie su jednorazove ale z dlhodobeho – rocneho testu tohto jazdeneho vozidla.
Cena nahradnych dielov je normalna nic extremne drahe skor std. ako pri passat, octavia… pokial nekupujete novu prevodovku alebo motor:-) Urcite musim spomenut, ze normo hodina v autorizovanom servise Mercedes Bratislava stoji 37 EUR na hodinu co je menej ako na novu fabiu alebo octaviu.
Zaver
Velmi spolahlive, rychle a komfortne vozidlo.
ale prosim vas netrepre ze hodinovka 37 euro- dajte mi adresu a pojdem tam !, servis na MB je likvidačny a kazdy ak mu nie je lahostajny osud jeho auta ci chce alebo nie musi ist do autorizaku. hodinovka je 41,67 € bez dane cize 50 euro na panonskej (tam som chodil do servisu ako na klavir) – uz som tam mal zlavu 🙂
na zlatych pieskoch je hodinovka 45 €bez dpz, cize 54 euro !!!