Peugeot 206 SW 1.1 (44 kW)

Publikované: 1. marca 2015 Autor: Kategórie: 206, Peugeot

Detaily o vozidle

Rok výroby:2003

Palivo:Benzín

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:90 000 km

Nájazd s vozidlom:5 000 km

Spotreba:6,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Peugeot 206 SW sa prvý krát ukázal v roku 2001 na Frankfurt Motor Show, avšak len ako koncept. Sériovo sa začal vyrábať od roku 2002 až do roku 2007 a to v niekoľkých variantách s rôznym objemom motora, od 1,1 litra až do 2,0 litrov. Konkrétne moja skúsenosť s týmto vozidlom sa týka 206-ky SW z roku 2003 s objemom motora 1,1l v štandardnej výbave ( Jedná sa o rodinné auto, ktoré sme kúpili už ojazdené, vtedy malo nabehané nejakých 40 000 km a slúži nám dodnes.

Čo sa týka exteriéru vozidla, je to v podstate klasická 206-ka, ktorú myslím netreba nejak opisovať pretože ju určite všetci poznáme. Tento model má oproti klasickej 206-ke trošku väčší zadok (dĺžka vozidla je 4028 mm), ktorému sú prispôsobené zadné bočné dvere, zadné dvere aj zadné svetlá a na streche auta je umiestnený pozdĺžny nosič. Celkový vzhľad pôsobí, aspoň podľa môjho názoru, elegantne a robustne a na prvý pohľad je pri tomto vozidle jasné, že jeho design pochádza z dielne Peugeotu.

Interiér vozidla pôsobí priestranne a ani v prípade piatich cestujúcich nie je problém v tom aby sa do auta všetci zmestili aj s prípadnou batožinou, pre ktorú je tu pripravený veľký kufor (313 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1136 litrov). Všetky sedadlá sú podľa môjho názoru v celku pohodlné aj na dlhšiu jazdu, majú aj podpierky na hlavu, ktoré sa dajú ale v prípade potreby dať dole. Čo sa ale týka použitých materiálov v interiéri vozidla, sú to prevažne lacné plasty, ktoré uberú z dobrého dojmu nadobudnutého pri exteriéri tohto auta. V podstate celá palubná doska je poskladaná z týchto lacných plastov a medzi jej jednotlivými časťami sú značné medzery ale inak všetko je stopercentne funkčné.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor s objemom len 1,1 litra nie je žiadny pretekár, je to ten najmenší objem, ktorý do tohto Peugeotu dávali. Jeho výhodou je ale nízka spotreba a relatívne tichý chod ani to neznie ako keby boli pod kapotou nejaké kone ale skôr nejaké poníky, zato je ale spoľahlivý a na nižších stupňoch je celkom živý. Pri vyššej rýchlosti ale zošliapnutie pedálu na podlahu ani moc nie je cítiť, chvíľu to trvá než auto pridá plyn.

Prevodovka je klasická, päť stupňová a tým že má už nejaké tie roky, občas sa zdráha pri zaradení spiatočky ale s troškou šikovnosti a pár nadávkami nakoniec vždy zaskočí.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok auta je celkom mäkký, čo sa dá pocítiť pri prejazde väčších nerovností bežne sa vyskytujúcim na slovenských cestách. Brzdy by som opísal asi tak, že je lepšie brzdiť skôr alebo priebežne ako rázne, vtedy auto mierne stráca kontrolu hlavne pri vyššej rýchlosti. A na záver jazdné vlastnosti nie sú nič moc, predsa len toto auto nie je stavané pre okruhy alebo podobne, ale na jazdu po meste alebo kúsok za mesto je to postačujúce.

 

Poruchy a skúsenosti

Za tú dobu čo túto 206-ku vlastníme si nespomínam, žeby sa vyskytli nejaké výraznejšie poruchy, ktoré by vyplývali z podstaty tohto auta. V pravidelných časových intervaloch chodieva na údržbu do servisu a okrem výmeny deravého výfuku, ktorý rozožrala posypová soľ, vo veľkom využívaná na všetkých cestách našich malebných Kysúc, výmeny vybitých čapov a opravy nejakých tých škrabancov a modrín utŕžených počas pokojného státia na parkovisku toto auto funguje spoľahlivo tak ako má.

 

spotreba,

veľkosť interného priestoru,

strešný nosič,

vonkajší design,

dobré jazdné vlastnosti,

možnosť sklopenia zadných sedadiel,

dobrá akcelerácia pri nižších rýchlostiach.

drahý autorizovaný servis (originálne náhradné diely),

bočné stĺpy pri čelnom skle sú hrubé a zhoršujú viditeľnosť v zákrutách,

slabšie jazdné vlastnosti,

plasty použité v interiéri vozidla.

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

Pridajte Váš komentár