Renault Thalia 1.4 8V (55 kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2001
Palivo:Benzín
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:130 000 km
Nájazd s vozidlom:0 km
Spotreba:6 l/100 km
Interiér a exteriér
Na začiatok spomeniem, že toto auto je môjho otca, ale ja som mal možnosť sa v ňom voziť či už ako spolujazdec alebo ako vodič a najazdil som na ňom niekoľko tisíc kilometrov a jeho stav je mi známy.
Z hľadiska exteriéru pôsobí vozidlo štíhlym a typicky francúzskym dojmom, najlepšie v spojení s farebným alebo sivým lakom, Kvalita laku je nadpriemerná, po 14 rokoch badať iba ojedinele poškodenie laku a to pri podbehoch.
Čo sa týka interiéru, sú v ňom použité podľa mňa adekvátne materiály k cene, po najazdení väčšej porcie kilometrov nie sú na ňom vidieť žiadne náznaky opotrebovania. Páči sa mi použitie mäkčeného tapacíru na dverách . Na prístrojovej doske je všetko tam kde má byť, nemám čo vytknúť.
Čo sa týka batožinového priestoru, Thalia ponúka OBROVSKÝ objem (510 litrov), ktorého využiteľnosť je na vynikajúcej úrovni. Samozrejme – je to na úkor zadných pasažierov. Tí sa pri posunutí predných sedadiel celkom obstojne odvezú aj na dlhšiu trasu. Horšie to je už so šírkou, traja cestujúci sa musia uskromniť s priestorom. Pri obsadení 4 osobami je komfort vzadu ok. Ako je to aj u ostatných sedanoch, prístup k batožinovému priestoru je veľmi obmedzený malým vstupným otvorom.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Prvé Thalie boli poháňané výlučne benzínovým motormi s objemom 1,4 litra. Motory sa líšili len počtom ventilov a samozrejme výkonovými parametrami. Jednoduchší osemventil mal slušných 55 kW (75 k) a ľahkému autu bohato stačil. Ťahal už v spodných otáčkach a tak ho pri normálnom jazdení nebolo potrebné vytáčať. Kombinovaná spotreba pod 6 litrov vôbec nebola nereálna.Príčina nízkej spotreb je ľahká hmotnosť auta ( 1000 kg ) a taktiež sprevodovanie prevodovky (50 km/h— okolo 2000 otáčok a 5 Rýchlostný stupeň!!!! ). Samozrejme na diaľnici pri 130 okolo 4000. Športovejšiu charakteristiku mala šestnásťventilová verzia s výkonom 72 kW (98 k). Tá sa nebráni ani vyšším otáčkam a z Thalie dokáže urobiť prekvapivé žihadlo. Obidva motory boli spoľahlivé, silnejšia verzia však občas trpela na nespoľahlivosť zapaľovacích cievok Sagem. Renault ich neskôr vymenil za spoľahlivejšie Denso.
Podvozok, brzdy a riadenie
Jednoduchý podvozok využíva predné nezávislé zavesenie so vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami a vzadu jednoduché vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou. Nerozumel si so športovými nárokmi vodiča, zato si však výborne poradil s miestnymi rozbitými cestami lepšie, než akékoľvek iné osobné auto. Thalie boli konštruované pre zlé cesty menej rozvinutých krajín, takže slovenské asfaltky pre ne neboli žiadnym problémom. Výhodou Thalií je aj ich veľká svetlá výška. V prípade potreby preto dokážu zvládnuť aj menšiu „terénnu vložku“ cestou ku chate.
Poruchy a skúsenosti
Auto ma najazdených 130 000 km, čo nie je veľa. Spomedzi porúch musím vyzdvihnúť problém so štartovaním. Pričínou poruchy bol Snímač kľukového hriadeľa,(stál asi 25€),ďalej je to zahrdzavený tlmič výfuku (hlavne v mestskom cykle), kontrolka SERV a airbagu, pokazený ventilátor kúrenia (vybité ložisko v ňom) – spôsoboval búchanie pri fúkaní vzduchu do interiéru, odchádzanie ložísk v kolesách. Nefunkčný imobilizér, nefunkčný klučik odomykania. Pri motore 1.4 16V to sú zle zapaľovacie cievky(spôsobovali nepravidelný chod motora na 2 valce).
+ Batožinový priestor + Dizajn + Lacné náhradnie diely + Komfortný podvozok + Spotreba ( 1.4 8v/16V) + nezáujem zlodejov + Sprevodovanie prevodovky + Kvalitná metalíza |
– Lacný interiér – V zime ťažšie radenie rýchlosti – HB3 žiarovky – Mäkké exteriérové plasty |
Hodnotenie
Galéria