Škoda Octavia 1.8 T, 110kw
Detaily o vozidle
Rok výroby:2000
Palivo:Benzín
Karoséria:Kombi
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:180 000 km
Nájazd s vozidlom:25 000 km
Spotreba:9 l/100 km
Interiér a exteriér
Dizajn exteriéru by som zhodnotil ako konzervatívny, ale vďaka tomu odoláva zubu času aj po 15 rokoch. Podľa mňa je to auto, ktoré aj vo verzii kombi vyzerá celkom pekne, čo sa nedá povedať o všetkých kombíkoch z tejto doby.
Interiér je navrhnutý nadčasovo, a kvalitne dielensky spracovaný. Väčšine ľudí neunikne, že Octavia je koncernovým autom, postaveným podľa nemeckých štandardov. V interiéry nájdeme kvalitné, trochu tvrdšie sedačky. Jedným z hlavných mínusov nájdeme po usadnutí na zadné sedačky, kedže je tam málo miesta a to hlavne pre nohy. Naopak jedným z plusov je veľký a dobre riešený kufor – 548l.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor je jedným z dôvodov prečo som si vybral Octaviu, keďže som si zvolil podľa mňa veľmi dobrý kompromis medzi výkonom a spotrebou. Výkon 110kw/150ps a točivý moment 210nm robí z pomerne ľahkej Octavie veľmi živé a rýchle auto, ktoré dokáže potrápiť aj omnoho novšie autá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd a maximálka 216 km/h sú dobré hodnoty aj v dnešnej dobe. Výborná je aj pružnosť motoru. Motor je pomerne „športovo“ sprevodovaný. Na druhom prevodovom stupni sa motor dá vytočiť až na 115km/h. Pri diaľničnej 130km/h motor na 5. prevodovom stupni drží približne 3200 otáčok. Motor má pekný mechanický zvuk, hlavne keď ho trošku vytočíte.
Moja dlhodobá spotreba je 9l na 100km, čo je podľa mňa veľmi dobrý priemer, obzvlášť keď nejazdím nejako veľmi na spotrebu a rád si zajazdím trochu rýchlejšie :D. V meste je spotreba okolo 10l a mimo mesta nejakých 7,5l na 100km/h. Môj „rekord“ je 5,5l, to znamená, že spotreba závisí od štýlu jazdy a hlavne od počtu osôb v aute. Myslím si, že keď niekomu veľmi nevonia nafta a tak je tento motor výborná voľba.
Podvozok, brzdy a riadenie
Jazdné vlastnosti sú podľa mňa priemerné, nezaškodilo by trochu tuhšie naladenie podvozku. Už len pri akcelerácií dochádza k pozdĺžnemu nakláňaniu, a v zákrutách je trochu nedotáčavá.
Ale brzdy to je už o inom. Ich účinok je okamžitý a ABS spína skoro hneď. Brzdy majú oproti iným Octaviam väčšie kotúče.
Poruchy a skúsenosti
Octavia je v celku spoľahlivé auto. Keď už sa niečo pokazí tak diely sú lacné a veľmi dobré dostupné. Nie je problém si diely pozháňať veľmi lacno, a to z druhej ruky (aj na vrakoviskách).
S Octaviou sú spojené skôr drobné závady, v mojom prípade to boli problémy s elektrikou: nefunkčné elektrické okná, centrálne zamykanie, snímač vonkajšej teploty.
-výkonný/spotreba -veľký kufor -nízke náklady na údržbu -lacné a dostupné náhradné diely
|
-málo miesta na zadných sedačkách |
Hodnotenie
Galéria
Peekne, vyzerá ako nové 🙂