Škoda Octavia 1.9 TDI (77 kW)

Publikované: 7. marca 2015 Autor: Kategórie: Octavia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2008

Palivo:Diesel

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:195 000 km

Nájazd s vozidlom:4 500 km

Spotreba:5,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Na začiatok spomeniem, že toto auto je môjho známeho, ale ja som mal možnosť sa v ňom voziť či už ako spolujazdec alebo ako vodič a najazdil som na ňom niekoľko tisíc kilometrov a jeho stav je mi známy.

Z hľadiska exteriéru pôsobí vozidlo robustným a elegantným dojmom, najlepšie v spojení so strieborným alebo čiernym lakom.

Čo sa týka interiéru, sú v ňom použité podľa mňa kvalitné materiály, po najazdení väčšej porcie kilometrov nie sú na ňom vidieť žiadne náznaky opotrebovania. Páči sa mi použitie mäkčených plastov. Na prístrojovej doske je všetko tam kde má byť, nemám čo vytknúť.

Oproti Octavii 1 vo mne Octavia 2 zanechala lepší dojem a samozrejme sa aj stratil pocit stiesnenosti (aspoň na predných sedadlách). Čo vo mne zanechalo zlý dojem sú sedačky, ktoré sú podľa mňa dosť tvrdé. Známy tento problém vyriešil výmenou sedačiek z Peugeota 407 a odvtedy sa v aute sedí vynikajúco.

Čo sa týka batožinového  ho priestoru, Octavia ponúka obrovský objem, ktorého využiteľnosť je na vynikajúcej úrovni. Samozrejme – je to na úkor zadných pasažierov. Tí sa pri posunutí predných sedadiel celkom obstojne odvezú aj na dlhšiu trasu. Pri obsadení 4 osobami je komfort vzadu ok, nakoľko sa dá vyklopiť zadná stredová lakťová opierka a mať podopreté oba lakte. Pri obsadení 5 osobami už nie je bohvieaký komfort, nakoľko stredné sedadlo nemá žiadne tvarovanie a navyše je v strede (medzi prednými sedadlami) umiestnený výduch 2-zónovej klimatizácie, ktorý strednému pasažierovi podstatne zavadzia a nohami sa dotýka spolusediacich.

šte poznámka exteriéru – na spodnej časti veka batožinového priestoru sa zvykne vytvoriť korózia – týka sa aj opisovaného vozidla.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Tento motor je veľmi známy a zrejme najrozšírenejší v tejto Octavii. Preto si myslím, že nemusím o ňom veľa písať. Pridám pár svojich postrehov. Motor sa vyznačuje pomerne solídnym záťahom, to platí aj pri plne naloženom aute. Reálna priemerná spotreba okolo 5,5 litra (PP zvykne ukazovať asi o 0,5 menej). Ak sa skôr preradí vyšší rýchlostný stupeň a otáčky sú pod cca 1500 ot./min, motor vydáva taký dunivý zvuk a horšie sa spamätáva z nižších otáčok, ak ho porovnám napr. s mojim autom. Ak sa motor nepodtáča a nejazdí sa len na spotrebu, myslím si, že je celkom spoľahlivý.

V prípade jazdy na diaľnici by sa aj hodil 6. rýchlostný stupeň, ale kto sa nikam neponáhľa, optimálna rýchlosť je 110 km/h so zapnutým tempomatom. Kto chce jazdiť na diaľnici v ľavom pruhu, ten by sa mal podľa mňa poobzerať po 2-litri, ale tom novšom, lebo pri staršom budete viac v servise ako na cestách (skúsenosť ďalšieho známeho s Gol  fom V) 🙂 Prevodové stupne sú odstupňované podľa mňa veľmi dobre, radenie je ľahké a mimoriadne presné aj po väčšej porcii najadzených km.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je takým optimálnym riešením medzi komfortom a dobrými jazdnými vlastnosťami. Brzdy sú až jedovato ostré, čo som bol milo prekvapený, samozrejme chce to ale väčší cit pri narábaní s brzdovým pedálom. Riadenie je perfektné, presné, s optimálnou spätnou väzbou.

 

Poruchy a skúsenosti

S autom neboli žiadne väčšie poruchy, zväčša sa jednalo o menšie vady. Fabrické autorádio je nič moc – slabý príjem FM signálu, MP3jky väčšinou nenačíta a odišlo aj podsvietenie na ňom a na celom ovládacom paneli. Taktiež bolo potrebné meniť zadné ložiská – zrejme z dôvodu predošlého preťaženia vozidla. Ináč klasika spotrebné veci – olej, filtre, sviečky, tlmiče, brzdy, pneumatiky, žiarovky,… Známy si na prednú lištu namontoval led denné svietenie a na nočné svietenie používa Osram Night breaker žiarovky – čo považujem ako vhodnú kombináciu na svietenie. Na podiv – auto pred 200 tisíc km nevykazuje žiadne známky opotrebovania či už 2-hmoty, turba alebo trysiek. Preto odporúčam dávať autu všetko potrebné (servis), jazdiť s ním prevažne dlhšie trasy v otáčkach okolo 2000 (ot./min.), nepodtáčať ho! a myslím si, že s nim strávite ešte veľa cestovateľských chvíľ 🙂

 

– motor (dynamika, spotreba)

– radenie, riadenie, brzdy, jazdné vlastnosti

– elegantný a robustný dizajn

– vysoká spoľahlivosť a cenovo priaznivé servisné náklady

– veľký batožinový priestor

– tvrdé základné sedačky

– nekvalitné autorádio

– korózia veka batožinového priestoru

– veľký záujem zlodejov

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár