Volkswagen Golf 1.4 16V 55kW

Publikované: 17. júna 2013 Autor: Kategórie: Golf, Volkswagen

Detaily o vozidle

Rok výroby:2006

Palivo:Benzín

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:209 000 km

Nájazd s vozidlom:0 km

Spotreba:7,2 l/100 km

Interiér a exteriér

Jednoduchý dizajn ktorý ničím neprekvapí ale zároveň ani nesklame vďaka svojej účelnosti. Oproti IV generácii je znateľne zaoblenejší takzvaná bublina, čo mu dodáva mladší dych. Dosť ľudí to kritizuje, ale mne osobne sa to páči. Musím povedať že interiér sa mi naozaj páči sem tam je možno trochu jednoliaty a pomohlo by mu trochu viacej chrómu ale to sa už dá sčasti aj vyriešiť výmenou niektorých dielov zo šestky.  Auto som kupoval jazdené mám ho jeden rok a nemôžem sa na nič sťažovať aj po nájazde 200 tis je väčšina interiéru v perfektnom stave jedinú kritiku si zaslúžia koncernové ovládače svetiel okien … ktoré sú z bieleho plastu potiahnutého gumou ktorá sa postupom času ošúchava. podobný prípad je s madlami dverí ktoré sú čierne ale tiež pogumované a stačí jemne zaryť nechtom a škoda je na svete. VW vsadil na konzervatívnosť čo sa určite vyplatilo lebo interiér aj po toľkých rokoch nevyzerá zastaralo. To isté by sa dalo povedať aj o exteriéri a keď má majiteľ dosť peňazí vie si ho upraviť na športovejšiu verziu ala GT, GTI ktorá je podstatne ostrejšia oproti klasike.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor na svoj výkon iba 55kW je dosť svižný hlavne v meste. Za čo vďačí prevodovke a jej krátkemu sprevodovaniu. Mimo mesta už dosť stráca dych ale stále je to v pohode. na diaľnici už točí docela slušných 4000tis pri 130ke čo už vie pekne zahrať so spotrebou a tá vyskakuje na 8litrov +.  6ka tu naozaj chýba. Tak ako som písal na bežné vozenie dostatočne stačí pohodlne odvezie a vie aj akcelerovať ale na diaľnici treba rátať s trochu vyššou spotrebou. Prie piatom prevodovom stupni od nejakých 4500 čo je nejakých 140 – 150kmh zrýchľuje už len pozvoľna. Nakoľko ale naše cesty nie sú pretekárske dráhy myslím že jeho schopnosti sú dostatočné a keď niekto chce rýchlejšie nech zváži kúpu 1.6 ky resp 1.4 TSI alebo úspornejší diesel 1.9 ale tu treba rátať so servisom ktorý je pri jazdených nafťákoch vyšší ako pri benzíne

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok výborne drží v zákrutách a relatívne pohodlne zvláda nerovnosti na cestách. V porovnaní s Octaviou 1 má väčšiu odolnosť a aj mäkkosť ale zároveň aj väčší polomer zatáčania na čo si treba dať pozor napríklad pri parkovaní na úzkom parkovisku . Posilňovač riadenia je elektromechanický oproti hydraulickému v predchádzajúcej generácii. Riadenie je podstatne ľahšie ale aj tak ešte prenáša dostatok informácií z cesty oproti podobným posilňovačom ktoré sú použité vo väčšine Fordov ktoré sú značne preposilované. Brzdy majú vinikájucu účinnosť a treba sa s nimi trochu viac pohrať aby spolucestujúcimi nehádzalo pri každom brzdení. zaberajú už z hornej polohy a šikovný šofér pri bežnom jazdení ani v zime nemusí využívať funkciu ABS ktorá znateľne oslabí ich účinok.

 

Poruchy a skúsenosti

Za rok čo ho vlastním som nemal zatiaľ žiaden problém a dúfam že to tak aj ostane.

pokiaľ ste sa rozhodnem čokoľvek zmeniť v aute je potrebné ho napojiť na počítač a upraviť riadiacu jednotku a to sa netýka iba motora ale aj svetiel a veškerej elektroniky

 

 

Nadčasový dizajn

kvalitné spracovanie

pohodlné zvezenie

spoľahlivý motor

 

na väčšinu úprav treba počítač

slabší motor

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

5 komentárov

  1. begbeee 18. júna 2013 7:52
    Odpovedať

    Pekná kára, páči sa mi, že to hodnotíš triezvo, nie veľa majiteľov Golfov to dokáže.

    Na 1.4 je to podľa mňa dosť vysoká spotreba ja na Stile 1.6-ke robím 7,3 na 17-kach a považujem to za vysoký apetít.

    • maher787 20. júna 2013 7:48
      Odpovedať

      Diky, ja si myslím že treba brať veci také aké sú a zbytočne nezveličovať.
      A k spotrebe to som odčítal z pc celkovú priemernú. Mimo diaľnice mávam v priemere nejakých 6,3 raz som dokonca dal 5,2

  2. Horar 28. januára 2014 19:41
    Odpovedať

    Maher Diky za super recenziu, uvazujem o kupe podobneho kusku a dokonca rovnakou motorizaciou kedze hlavne jazdim kratke trasy v meste. Mohol by si napisat ako hodnotis hluk v interieri? myslim tym nejake buchanie, vrzganie alebo nieco s cim moze mat tento model problemy. A keby ze vies este by ma zaujimalo napriklad kolko vychadza servisovanie auta ako napr vymena rozvodov. Diky 🙂

    • maher787 18. februára 2014 14:28
      Odpovedať

      Ďakujem. No pokúsim sa odpovedať ako to len pôjde z môjho pohľadu. Môžem povedať že v mestských a mimomestkých jazdách je dosť tiché na diaľnici už začneš počuť obtekanie vzduchu ktoré je výraznejšie ako napr pri Octavii 1. Rozbitú cestu a podobne zvláda dosť dobre ale to je samozrejme závislé aj od použitých pneumatík napr. na zimných 15 kach Continental je úplne tichučké ale na letných 16kach TOYO čo mám už začuješ prejazd hrbov a podobne o dosť výraznejšie. Ja budem teraz meniť silentblocky už začínajú doslova vŕzgať pri prejazde trebárs retardéru. Rozvody som zatiaľ nemenil lebo bývalí majiteľ ich menil nejakých 20tis km pred mojou kúpou takže cenu ti neviem povedať. Ale čo ti viem je že za pomaly 2 roky čo ho mám som do servisu investoval cca 50e (výmena oleja etc) a na jar rátam s cca100-150e na výmenu tlmičov a spomínaných silentblockov + olej cca40e. Je to ale investícia ktorú musí skôr či neskôr podstúpiť každé auto a na 200tis sú aj tie tlmiče dosť v poriadku ale chcem ich vymeniť naraz z ostatnými vecami nech mám do budúcna kľud 🙂 dúfam že ti to aspoň trochu pomohlo

  3. Valounek 13. septembra 2021 16:04
    Odpovedať

    Toto je super vozidlo. 🙂 Máme ho doma na statku ako také lepšie úžitkové vozidlo a nemôžeme si na neho sťažovať. 🙂 Okrem toho, že nás odvezie na dovolenku, sa s napojením na vozík prevezie aj pomerne dosť krmiva . Celkom ma prekvapuje, že si s tým tá 1.4 motor celkom hravo poradí. Mali sme pred tým 1.6 v 16V (Fiat Marea) a tá odišla práve na to, že už dodýchal. 🙁


Pridajte Váš komentár