Volkswagen Golf IV 1,6 16V (77 kW) Variant
Detaily o vozidle
Rok výroby:2002
Palivo:Benzín
Karoséria:Kombi
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:380 000 km
Nájazd s vozidlom:180 000 km
Spotreba:7,5 l/100 km
Interiér a exteriér
Interiér vozidla je jednoduchý ale na svoju dobu a triedu pomerne kvalitný a pekný. Palubná doska je vyrobená z kvalitného materiálu a jej jednotlivé časti k sebe pekne lícujú. Vytknúť môžem akurát vŕzganie stredového panelu, čo je ale pri takomto počte kilometrov a pomerne vysokom veku auta normálne. Predné sedačky sú pre mňa veľmi pohodlné, keďže uprednostňujem tvrdšie sedadlá. No za to zadné sedadlá sú hotová katastrofa. Golf má na svoju triedu dosť krátky rázvor kolies a to schytal priestor zadných sedačiek. Miesta na kolená je veľmi málo a vyššia osoba ma s tým veľké problémy. Ani chrbtové operadlá sú není práve moc v pohodlnom uhle. Celkovo kombinácia dlhších trás pre vyššie osoby na zadných sedačkách tohto auta nie je nič príjemné.
Keďže sa jedná o model Variant (kombi) batožinový priestor je na svoju triedu veľký a priestranný a po sklopení zadných sedadiel sa v ňom dajú odviesť fakt rozmerné predmety.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Výkon motora nie je moc vysoký, ale pokiaľ auto nie je naložené 5-timi 100-kilovými chlapmi tak je dostatočný :). Autu dáva celkom slušnú dynamiku a na svoj vek a hlavne kilometre je pomerne tichý. A či je spoľahlivý? Bol asi tak do cca 350 000 km, teraz už je na motore poznať vysoký počet kilometrov a každú chvíľku s ním nie je niečo v poriadku.
Radenie je typické pre túto značku – krátke a presné. Niekedy mám problém pri zaradení jednotky a spiatočky.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok je prednosťou tohto automobilu. Je dobre nastavený, má vynikajúce jazdné vlastnosti a je komfortný pre posádku. Stretol som sa aj s názormi, že je pomerne tvrdý, ale mne práveže jeho tvrdosť vyhovuje. Auto sa na ceste „nehúpe“ a pekne drží svoju stopu.
Poruchy a skúsenosti
Auto bolo kúpené asi približne pri 200 000 km. Pri cca 300 000 km kompletne menené brzdy a predné tlmiče a pružiny. Asi tak od cca 350 000 km začal odchádzať motor, čo si myslím že pri tomto počte km nie je nič výnimočné. Začal papať olej, odchádzali vstrekovacie trysky až si nakoniec auto vyžiadalo celu generálku motora. Odvtedy motor beží dobre, len už nie je taký tichý ako na začiatku 🙂
– podvozok, – riadenie, – veľký batožinový priestor, – pekný dizajn a interiér. |
– malý priestor zadných sedadiel, – slabé vykurovanie (trvá dosť dlho, kým sa zohreje), – pomerne vysoká spotreba, – problémy s motorom. |