Volkswagen Golf IV 1,9 TDI, 96kW
Detaily o vozidle
Rok výroby:2000
Palivo:Diesel
Karoséria:Hatchback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:214 000 km
Nájazd s vozidlom:20 000 km
Spotreba:5 l/100 km
Interiér a exteriér
Keďže som fanúšik nemeckých automobilov hlavne Volkswagenov s ktorými som odmala vyrastal, tak iná voľba pri kúpe môjho prvého auta, ako je Volkswagen neprišla do úvahy. Svojím dizajnom ma zaujal práve tento model Golf IV.
Síce ich je na cestách viac ako dosť, ale každý je niečim iný. Môj VW je v pôvodnom stave, neboli na ňom robené žiadne zásahy do karosérie. Jediné chybičky krásy, ktoré sú na 14 ročnom aute sú drobné škrabančeky od kamienkov. Na karosérii nie je ani len kúsoček hrdze, lebo auto si taktiež zaslúži poriadnu starostlivosť.
Exteriér auta zdobia detailné „úpravy“. Prvou viditeľnou úpravou si prešla strecha, ktorá je potiahnutá čiernou lesklou fóliou kvôli vzhľadu, keďže sa mi to takto viac páčilo. V ten istý deň si zmenou prešli aj zadné okná, na ktoré boli nalepené fólie. Jeden cca 20cm priesvitný pásik fólie je nalepený na kraji kapoty, ktorý ochraňuje lak pred dopadajúcimi kamienkami. Môžem povedať že spĺňa svoju úlohu 100%-ne. Pre lepšiu svietivosť som vymenil žiarovky parkovačiek za 42 smd led žiarovky a žiarovky H7 za Osram Cool Blue Hyper 5000k s ktorými som veľmi spokojný.
Výbava v interiéri je postačujúca. V lete človeka poteší klimatizácia, ktorá pomerne rýchlo ochladí posádku. Medzi sedadlami či už vpredu alebo vzadu sa nachádza lakťová opierka. Cestujúci si môžu otvárať okna pomocou elektrického ovládania vpredu i vzadu. O hudbu sa postará rádio na USB a CD menič na 6 CD. Vnútro auta rozsvietia led diódy v stropných svetielkach. Sedačky sú pohodlné, akurát šoférova sedačka sa pri častom vystupovaní a nasadaní opotrebúvava na ľavej strane, kde sa začína trhať.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Auto poháňa turbo-dieselový motor o objeme 1,896 ccm s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pôvodný výkon bol 81kW čo je 110 koní, ale teraz je výkon zvýšený na 96kW čo je 130 koní. Zvýšenie výkonu nijako viditeľne neovplyvnilo spotrebu. Spotreba auta je maximálne 6l. Motor si pradie ako nový, nebúcha a má plynulý chod. Pri zaradení z druhého zaradeného stupňa do tretieho auto vydáva krásne odfuknutie z turba, ktoré je slasťou pre uši. Verím v jeho dlhú životnosť, keď je oňho dobre postarané.
Podvozok, brzdy a riadenie
O príjemne rýchle zabrzdenie sa starajú predné kotúče. Pri prudšom zabrzdení pomáha ABS asistent, ktorý musím pochváliť hlavne na snehu. Po pustení volantu auto drží svoju stopu, neťahá ho do strany a jeho citlivé riadenie pomocou posilovača riadenia pekne reaguje pri zatáčaní.
Poruchy a skúsenosti
Odkedy mám toto autíčko, prešlo si jedinou údržbou a to bolo menenie filtrov a oleja čo je samozrejmá vec. Musím poklopkať, ešte sa mi nestalo, aby ma auto niekde nechalo „vysieť“. Páči sa mi jeho ľahký prístup v motorovej časti, kde sa ľahko dostanete k akejkoľvek súčiastke. Náhradne diely sú pomerne lacné a nájdete ich oveľa jednoduhšie v akomkoľvek obchode so súčiastkami.
Spoľahlivý motor |
Najväčším záporom týchto aut je, že sa často kradnú |
Hodnotenie
Galéria