Volkswagen Phaeton 6.0 W12 (309 kW) 4-motion

Detaily o vozidle
Rok výroby:2004
Palivo:Benzín
Karoséria:Limuzína
Prevodovka:Automatická (5 st.)
Stav tachometru:188 500 km
Nájazd s vozidlom:10 000 km
Spotreba:15 l/100 km
Interiér a exteriér
Exteriér by som charakterizoval ako uhladený, vyše 5 metrov dlhý celok ktorý pôsobí uhladeným a elegantným dojmom. Žiadne veľké dizajnérske výstrelky sa nekonali a auto na mňa pôsobí s každého uhla jednoducho, elegantne a dobre. Za autom sa otočí nejedna hlava a hlavne ich jazdí po cestách veľmi málo.
Interiér to je, pravé drevo, koža a kopec miesta. Sedačky sú nesmierne pohodlné, v mojom prípade vyhrievané, odvetrávané a masážne, vpredu aj v zadu. Interiér pôsobí luxusne a nenapadá ma nič čo by sa mu dalo vytknúť. Na tom si dali vo Volkswagene záležať. Rovnako si dali záležať aj na odhlučnení kabíny, lebo napríklad pri rýchlosti 130km/h je tam ticho pri ktorom sa dá kľudne aj šepkať.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Par základných informácií: výkon 309 kW (420 koní) pri 6000 ot/min a najvyšší krútiaci moment 550 Nm pri 3000 ot/min. Z nuly na sto za 6.1 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h elektronicky obmedzená.
Pred kúpou Phaetonu som si čítal rôzne diskusné fóra kde bol tento dvanásťvalec opisovaný ako spoľahlivý a silný motor. Síce som s autom neurobil veľa kilometrov ale toto môžem len potvrdiť. Bez jediného problému motor a tak isto aj prevodovka. V aute bol dodatočne namontovaný splynovač, teda dva splynovače aby som bol presný. Tam sa nevyskytol žiaden problém, len treba počítať s častými zastávkami na benzínovej pumpe keďže spotreba je závislá od pravej nohy a nálady. V meste bez problémov 30l, až po pár kilometroch začala spotreba klesať ale pod 20l/100 km som sa v meste aj tak nikdy nedostal 🙂 Mimo mesto a diaľnica je už v pohode tam sa dalo jazdiť normálnym tempom za 14,5-15l.
Prevodovka radi celkom rýchlo a hladko ale príplatkové pádla pod volantom boli dosť spomalené a prevodovka si po par sekundách nečinnosti aj tak sama nahodila D-rive.
O niečom inom už je odpich z miesta keď sa zatlačí pedál do podlahy. Človeka to kopne do sedačky. Perfektný pocit keď sa dá do pohybu tak veľké auto a na stovke je za 6 sekúnd.
Podvozok, brzdy a riadenie
Sériovo montovaný, vzduchový podvozok s možnosťou nastavenia svetlej výšky v dvoch polohách, buď môže byť klasicky dole alebo hore nič medzi tým. Nastavovať sa dá aj tvrdosť a na výber sú režimy sport, a comfort. Na aute som mal obuté dosť veľké pneumatiky konkrétne 295/35 R20 ale stým nemali podvozok ani riadenie žiadne veľké problémy. Pri nastavenom komforte je auto dokonale odpružené a len ťažko ho niečo rozhodilo. Netreba hovoriť o kvalite ciest u nás, každý vie. V režime sport sa auto okamžite pritvrdilo a dali sa ako tak rezať zákruty ale hmotnosť ktorá atakovala hranicu 2 500 kg tam proste stále bola. Jednou vetou, podvozok je stavaný vyložene na diaľnicu a dlhé trasy.
Brzdy hodnotím veľmi dobre, ani raz nesklamali. Akurát mi nevyhovovalo umiestnenie pedálu ručnej (nožnej) brzdy na ktorý si trebalo jednoducho zvyknúť. V zime sa vedel zaseknúť a bol ho treba uvolniť rukou.
Pohon 4×4 označený ako 4-motion nie je nič iné ako Quattro ktoré sa v tom čase dávalo do A8-mičiek od audi a to funguje na výbornú.
Poruchy a skúsenosti
Ako som už spomenul s autom som nenajazdil veľa kilometrov ale určite problémy sa nevyhli ani mne. Boli to hlavne problémy s elektrikou. Spomeniem pokazené otváranie kufra, nefunkčnosť vyhrievania a ventilácie jednej zo sedačiek alebo možnosť vypnutia solárneho odvetravánia stojaceho auta ktoré síce v menu bolo ale aj keď som ho vypol tak sa auto veselo odvetrávalo ďalej. Po určitom čase to odpálilo ventilátor klimatizácie a nájsť náhradný zabralo veľa času nehovoriac o peniazoch ktoré som za to dal. V zime sa mi na zamrznutom parkovisku podarilo odpáliť servo a suma za nový diel bola viac než vysoká.
Auto som po čase vymenil za iné. Celkovo som ale mal vo Phaetone veľmi dobrý pocit a auto sa mi jednoducho páčilo. Pri kúpe treba hlavne zvážiť vyššie prevádzkové náklady plus servis. Inak je to skvele auto ktoré sa minimálne vyrovná limuzínam od ostatných nemeckých výrobcov.
![]() |
![]() |
---|---|
dizajn kvalita a spracovanie interiéru použité materiály v interiéri komfortný podvozok motor dizajn |
servis ceny a nedostupnosť náhradných dielov |
Hodnotenie
Galéria
Ten plyn to je zly vtip nie? 😀
nie, zlý vtip su ceny benzínu