Volkswagen Caddy 1.6 TDI (55 kW) Combi
Detaily o vozidle
Rok výroby:2014
Palivo:Diesel
Karoséria:Kombi
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:7 100 km
Nájazd s vozidlom:7 100 km
Spotreba:6,5 l/100 km
Interiér a exteriér
S vozidlom jazdím prevažne po meste a blízkom okolí, náklad mám väčšinou klasické náradie na prácu s kabelážou a rozvádzačmi, ktorý málo kedy presahuje hmotnosť 100 kg.
Výbava Caddyny je iba základná, to znamená švihadlá na dverách, bez klimatizácie a bez rádia, ktoré sme si museli dokúpiť. Aspoň, že je centrálne zamykanie vozidla v kľúči a potešia bočné posuvné dvere na pravej strane auta. Za toto si VW účtoval 13 500 Eur bez DPH.
Interiér Caddyny hodnotím ako jednoduchý, praktický a zhotovený z kvalitných materiálov. Páči sa mi ,že je ľahko umývateľný, je tam dostatok dobre využiteľných priestorov a dobre hodnotím aj odolnosť plastov, voči povrchovému poškodeniu.
Pozitívom Caddyny je veľký a prakticky kufor, do ktorého je prístup buď zboku alebo cez zadné výklopné veko. Výška vyklopeného zadného veka je skoro 2 m nad zemou, a tak väčšina ľudí nebude mať problém, že si narazí hlavu.
Čo ma trocha na Caddyne zarazilo je, že po mesiaci používania mi začali vŕzgať vodičove dvere, konkrétne na aretačnom mechanizme. Problém som vyriešil poriadnym namazaním komunistickou vazelínou, ktorú my dal dedo.
Vadí my aj dosť veľké hučanie strešných lyžín, ktoré vzniká len pri určitých rýchlostiach, ktoré je najviac počuť medzi 70 až 90 km/h.
Ďalšia vec, ktorá mi prekáža je umiestnenie 1.5L PET fľaše. Do dverovej kapsy sa zmestí síce v pohode ale jej umiestnenie bráni otáčaniu kľučky okna.
Motor a prevodové ústrojenstvo
V Caddyne mám najslabší motor aký v čase kúpy výrobca ponúkal. Na moje vozenie mi v pohode postačuje. Slabší výkon cítim hlavne vtedy, keď potrebujem obiehať vo vyšších rýchlostiach, alebo keď Caddynu poriadne naložím. Hlučnosť motora my príde v norme, viac ho počujem vo vyšších otáčkach. Priemernú spotrebu mám okolo 6,5 litra, čo považujem pri 70% podiele mestských jázd za dobrú hodnotu.
Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky sa naozaj podarilo, hlavne keď to porovnám s mojim predchádzajúcim autom Peugeot Bipper Tepee. Radenie na Caddyne ide zľahka, presne a páka mi dobre padne do ruky.
Podvozok, brzdy a riadenie
Keďže s Caddynou jazdím prevažne po meste a okolitých dedinách považujem jazdné vlastnosti za vyhovujúce v oblasti jazdnej bezpečnosti a komfortu. Z rýchlosťou to nepreháňam obzvlášť nie v zákrutách, je to predsa dodávka s vysokou karosériou a tiež nepotrebujem mať náradie rozhádzané po celom aute.
Nerovnosti zvláda Caddyna bez väčších problémov, len občas pociťujem na väčších výtlkoch poskakovanie zadnej nápravy, hlavne vtedy ak je auto prázdne – v kufri neveziem nič. To je nevýhoda tuhej zadnej nápravy s listovými perami. Naopak výhodou je ,že takáto náprava bez väčších ťažkosti znesie väčšie zaťaženie, čo som už par krát vyskúšal.
Poruchy a skúsenosti
Doposiaľ Caddyna nemala žiadne poruchy.
Dizajn Jednoduchý a praktický interiér Dobrá nosnosť Veľký a dobre prístupný kufor Úsporná prevádzka Presná prevodovka Dobré jazdné vlastnosti |
Chudobná výbava Vyššia cena Slabší výkon motora hlavne pri vyšších rýchlostiach a väčšom zaťažení Poskočenie nezaťaženej zadnej nápravy na väčších nerovnostiach |
Hodnotenie
Galéria