Peugeot Bipper Tepee 1,4 HDi 54kW

Publikované: 7. apríla 2013 Autor: Kategórie: Bipper, Peugeot

Detaily o vozidle

Rok výroby:2010

Palivo:Diesel

Karoséria:MPV

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:31 000 km

Nájazd s vozidlom:30 000 km

Spotreba:7 l/100 km

Interiér a exteriér

Cez túto známu stránku Autorubik Vám chcem predstaviť moje služobné auto Peugeot Bipper Tepee a bližšie popísať aké som mal  s týmto vozidlom dosavadnejšie skúsenosti.Pre mňa je to klasické úžitkové vozidlo na bežné práce ako je jazda mestom,bežné prevážanie drobného materiálu ako je napr.stavebný materiál atd´.Čo sa týka interiéru je na prvý pohľad neatraktívny ale ako som už uviedol predtým jedná sa o užitkové vozidlo,čiže človek ktorý ho kúpuje si až tak nepotrpí na vnútorný vzhľad.Toto vozidlo je v základnej výbave,ktorá neobsahuje ani man.klimatizáciu tzv. holobitná výbava.Palubná doska je robustná a skladá sa z pevných a tvrdých plastov,len bohužiaľ tieto plasty su  z rôznych  fariebných odtieňoch a to nepôsobí moc pekne.Ďalšia vec ktorá je zaújmavá na interiery su predné a zadné sedadlá,ktorých  farba poťahov vyzerá ako klasická riflovina,ktorá sa nosila v 80 a 90 rokoch.Inak sú celkom pohodlné aj po dlhšej jazde alebo ceste do Chorvatska na dovolenku.Priestor v interiery tohto vozidla je celkom velký až na zadný kufor,ktorý ma objem bez sklopenia zadných sedadiel 356 l,čo je na úžitkové vozidlo dosť málo.Ale po sklopení zadných sedadiel je až 884l.

Exteriér tohto vozidla je celkom pohladný a jeho krivky a tvar u mňa posobia veľmi presvečivo o kvalite dielenského spracovania plastov a plechov.Pri jazde týmto autom som si bohužial už niekoľko krát otestoval,že pri zrážke s daľšim vozidlom v rýchlosti 15km/h sa plasty a plechy s prednej časti auta t.j náarazník a a bočné blatníky len popraskali a zasunuly do vnútra karosérie.Čiže čo sa týka aj bezpečnosti je toto vozidlo pomerne na dobrej úrovni.Pri kúpe vozidla je už samozrejmosťou hmlové svetla tzv.hmlovky ale bohužial pri výbave Motion ako je moje  ich vozidlo neobsahuje.Obrovská výhoda na tomto vozidle je strešný nosič,ktorý si nejeden vlastník tohto auta pochvaľuje.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor 1,4 HDi 54kW 75 konikov pri 5200 otáčkach a točivý moment 118nm pri 2600 otáčkach za min.Zrýchlenie motora z 0-100 za 16,2 sek pri max.rýchlosti 155km/h.Spotreba motora pri mestskej jazde sa pohybuje okolo 8,2l a mimo mestské jazdy okolo 5,6l.Kombinovaná spotreba je 6,6l.Motor začína ožívať až pri vyšších otáčkach ako 1700 a viac.Pri výkone tohto motora je si človek rýchlo  rozmyslý či bude objehať vozdilo pred sebou.

Na mojom Bipper Teppe je 5.stupňová manuálna prevodovka a samotné radenie je celkom dobre odstupňované.Pri mojich jazdách väčšinou po meste radím najvyšší stupeň 4,koli otáčkam motora aby zbytočne netrpel dvojhmotný zotrvačník.Časté poruchy radenia na tomto vozidle som si všimol napr.v zime pri mínusových teplotách,kde my zamrzla radiaca páka alebo išla veľmi ztuha.Bolo to spôsobené zlým utesnením zo spodnej časti auta,kde sa dostala vlhkosť do interieru a pri -10° sa vobec nedalo zaradiť alebo vyradiť rýchlostný stupeň.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok a riadenie na tomto vozidle som už viac krát otestoval nielen na bežných cestách ale aj v menšom teréne a nenadarmo sa hovorí ,že fir.auto je najlepší off road.Ale počas jazdenia som si všimol zopár závad na podvozku a hlavne na riadení,kde dosť často odchádzaju stabilizačné tyčky riadenia a dokonca som musel po 30 000 km meniť aj uloženie tlmičou na prednej náprave.Pri jazde to vydávalo strašné zvuky hlavne pri zatácaní do zákrut kde sa podvozok natáča zo strany na stranu.

Brzdy sú celkom účinne,síce som nerobil kompletný test brzd tohto vozidla ale kedže naňom jazdím každý deň tak viem,že sa možem nane scela spolahnúť.Pred nedávnom som menil brzdové platničky  po najazdení 25 000 km.

 

Poruchy a skúsenosti

Pri modelovej rade Bipper Tepee som sa najčastejšie stretol s poruchamy podvozku a t.j.stabilizačné tyčky riadenia,ktoré odchádzaju po pár tisíc kilometroch.

Dalšie poruchy sa týkaju samozrejme elektroniky ako napr.elektrické otváranie predných okien,časté vypalovanie a korózia zadných žiaroviek osvetlenia ŠPZ.

Poruchy mechanizmu na otvaranie bočných dverí s ktorými mam tiež broblem.

 

celková spotreba

spoľahlivosť

dobré jazdné vlastnosti

výhoda stešného nosiča strechy

dobré brzdné vlastnosti

 

malý obsah bat.priestoru

časte poruchy elektroniky

pomerne drahé náhradne diely

neestetické spracovanie poťahov sedadiel

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

5 komentárov

  1. penro 7. apríla 2013 20:50
    Odpovedať

    Zdravím. So záujmom som si prečítal recenziu, lebo aj toto auto bolo medzi kandidátmi na nové auto. Spĺňa moju základnú požiadavku na čo najkratšie auto s čo najväčším kufrom. Dĺžkou je na úrovni fábie (pre ktorú som sa nakoniec rozhodol), no má o 56 litrov väčší kufor, čo je super. Ak sa ti kufor zdá malý, bolo treba kúpiť väčšie auto. Ďalšia vec, asi máš v údajoch o motore chybu. Uvádzaš, že máš hdi, ale to by malo mať vyšší kruťák a nižšiu spotrebu, nie? A posledná vec: tie poruchy si mal na svojom aute alebo sú to poruchy typické pre tento model? Sorry, ale nepochopil som to. Ak boli na tvojom aute, tak sa mi zdá, že ich bolo dosť na to, koľko km si najazdil. Čo ma utvrdzuje v tom, ako dobre som urobil, že som si vybral fábiu a nešiel do nema, bippera resp. Quba. Nech slúži bez problémov.

    • Marek 8. apríla 2013 7:41
      Odpovedať

      Zdravím, som presvedčený, že údaje o motore sú správne pretože som si ich overoval, inak by som to tu nenapísal.Fakt je,že tiež som čakal od výkonu a spotreby tohto auta viac ale bohužiaľ opak je pravdou.Poruchy uvedené v článku boli na mojom aute,takže sa dokonca zhodujú s typickými poruchami pre tento model. Inak toto auto je firemné a ja na nom len jazdím,čiže keby som si mal ja vybrať tiež si ho nekúpim. Fábia je určite lepšia voľba. Nech slúži.

      • laky 13. apríla 2013 0:33
        Odpovedať

        Musím vás vyviesť z omylu, pri týchto hodnotách max. výkonu a točivého momentu (54kw/75ps pri 5200ot/min a 118Nm pri 2600ot/min) MUSÍTE mať benzínovú variantu..prikladám podklad v ktorom presne sedia vaše hodnoty pre benzínový motor 1.4i (nachádzajú sa na 6. strane).

        http://www.peugeot.sk/media/deliacms/media//63/6387-1faa80.pdf

        Maximálne konštrukčné otáčky dieselových motorov sú v drtivej väčšine 5000ot/min, takže nehrozí max výkon pri 5200…

        A potretie už len hodnoty otáčkomeru z fotiek hovoria, že máte benzínový variant..diesel by mal menší rozsah stupnice…

        • penro 13. apríla 2013 6:24
          Odpovedať

          … a navyše to auto sa nevolá peugeot expert, ale bipper. Expert je oveľa väčší.

  2. miroslav 16. novembra 2014 22:52
    Odpovedať

    to auto je hnoj , je to maximalny nepodarok , kvoli takemuto sluzobnemu hovnu – inak to ani nenazvem som zostal na dialnici s rozsypanym motorom a auto malo 5600km , vtedy by som ho najradsej podpalil a poslal to ako faklu do peugeotu ,,, dalsia jazda kolegu bola vadna elektronika a auto skoncilo nepojazdne tiez na dialnici , toto sa opakovalo este 3 krat nakoniec na aute nechcel nikto jazdit kvoli nedvovere , na aute sa chodilo do nemecka a ihned po lizingu sa odpredalo


Pridajte Váš komentár