Volkswagen Sharan 1.9TDI
Detaily o vozidle
Rok výroby:1998
Palivo:Diesel
Karoséria:MPV
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:307 200 km
Nájazd s vozidlom:207 200 km
Spotreba:6,2 l/100 km
Interiér a exteriér
Interiér: trpí určitými problémami ako celý koncern VAG, odlupovanie farby z kľučiek na dverách. Ostatok interiéru je celkom odolný aj po rokoch používania, záleží to samozrejme od majiteľa ako sa k tomu chová. Za tie roky a kilometre je vidieť známky používania na volante, pedáloch a riadiacej páke no za pár eur sa to dá vyriešiť a interiér je ako nový – myslím ale že to je problém všetkých starších áut.
Exteriér: dizajn auta sa Volkswagnu vydaril a aj na dnešnú dobu celkom ,,ujde,, v porovnaní s inými značkami danej kategórie (VAN). Autu dizajnovo prospejú tmavé fólie a pekné zliatinové kolesá. S odstupom času môžem povedať že kvalita lakovania je na veľmi vysokej úrovni, aj po rokoch sa farba dá krásne naleštiť a auto je ako nové.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor: 1.9TDI je naozaj nesmrteľný agregát, po určitých opravách stále dokonale funguje a v dnešnej premávke sa vôbec nestratí. Údržba je veľmi jednoduchá a nenákladná.
Prevodovka: 5 stupňový manuál, spiatočka sa radí potiahnutím bezpečnostného krúžku smerom hore – podľa môjho názoru veľmi užitočná vec pre nežné pohlavie. Na diaľnici však chýba 6ty prevodový stupeň – spotreba by klesla, motor by to ľahko utiahol.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok a riadenie: Nie je vybavený ESP ale aj tak prípadné šmyky vyrovnáva veľmi dobre – je to asi dané dĺžkou vozidla a rozložením váhy. ABS má funguje veľmi dobre. Podvozok po určitom nábehu kilometrov vyžaduje tiež nejakú tú opravu. Výmena silent-blokov na nápravách, tlmiče, horné a dolné uloženia tlmičov – pri stave našich ciest nič neobvyklé. Výmeny sú jednoduché a veľmi lacné naproti iným autám koncernu VAG.
Brzdy: 4 kotúčové brzdy, s účinnosťou nie je žiadny problém ani pri plne zaťaženom aute. Oprava bŕzd taktiež nenákladná a nenáročná.
Poruchy a skúsenosti
Oprava hlavy valcov: výmena ventilových vodítok a gufier, prerovnanie dosadacej plochy, nové hydraulické zdvihátka
Turbo: pre istotu výmena ložiska a ultrazvukové vyčistenie
EGR ventil: zaslepenie a vyčistenie sacích kanálov – hrubý nános
Výmena podtlakových hadičiek: dôvodom výmeny boli výpadky turba
Výmena dvojhmotnej spojky: veľký kilometrový nábeh, neodporúčam vymieňať za jednohmotnú
Repas prídavného kúrenia: výmena žhaviacej sviečky a rozprašovacieho sitka a oprava zhnitého káblového zväzku (najčastejšia závada)
Repas štartéru, alternátora (výmena voľnobežky) a vyčistenie rotačného čerpadla, prečistenie palivovej sústavy.
Samozrejme treba pravidelne vymieňať: olej, vzduchový filter, palivový filter, kabínový filter, rozvody…
Lacné a dostupné náhradné diely či už nové alebo použité. Celkom moderný dizajn. Veľa miesta – odvezie všetko. Nesmrteľný motor 1.9TDI Spotreba |
Odlupovanie farby na kľučkách v interiéry. Nie moc vhodne umiestnené prídavné kúrenie. Chýba 6ty prevodový stupeň. |