Volkswagen Sharan 1.9TDI

Publikované: 23. februára 2015 Autor: Kategórie: Sharan, Volkswagen

Detaily o vozidle

Rok výroby:1998

Palivo:Diesel

Karoséria:MPV

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:307 200 km

Nájazd s vozidlom:207 200 km

Spotreba:6,2 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér: trpí určitými problémami ako celý koncern VAG, odlupovanie farby z kľučiek na dverách. Ostatok interiéru je celkom odolný aj po rokoch používania, záleží to samozrejme od majiteľa ako sa k tomu chová. Za tie roky a kilometre je vidieť známky používania na volante, pedáloch a riadiacej páke no za pár eur sa to dá vyriešiť a interiér je ako nový – myslím ale že to je problém všetkých starších áut.

Exteriér: dizajn auta sa Volkswagnu vydaril a aj na dnešnú dobu celkom ,,ujde,, v porovnaní s inými značkami danej kategórie (VAN). Autu dizajnovo prospejú tmavé fólie a pekné zliatinové kolesá. S odstupom času môžem povedať že kvalita lakovania je na veľmi vysokej úrovni, aj po rokoch sa farba dá krásne naleštiť a auto je ako nové.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor: 1.9TDI je naozaj nesmrteľný agregát, po určitých opravách stále dokonale funguje a v dnešnej premávke sa vôbec nestratí. Údržba je veľmi jednoduchá a nenákladná.

Prevodovka: 5 stupňový manuál, spiatočka sa radí potiahnutím bezpečnostného krúžku smerom hore – podľa môjho názoru veľmi užitočná vec pre nežné pohlavie. Na diaľnici však chýba 6ty prevodový stupeň – spotreba by klesla, motor by to ľahko utiahol.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok a riadenie: Nie je vybavený ESP ale aj tak prípadné šmyky vyrovnáva veľmi dobre – je to asi dané dĺžkou vozidla a rozložením váhy. ABS má funguje veľmi dobre. Podvozok po určitom nábehu kilometrov vyžaduje tiež nejakú tú opravu. Výmena silent-blokov na nápravách, tlmiče, horné a dolné uloženia tlmičov – pri stave našich ciest nič neobvyklé. Výmeny sú jednoduché a veľmi lacné naproti iným autám koncernu VAG.

Brzdy: 4 kotúčové brzdy, s účinnosťou nie je žiadny problém ani pri plne zaťaženom aute. Oprava bŕzd taktiež nenákladná a nenáročná.

 

Poruchy a skúsenosti

Oprava hlavy valcov: výmena ventilových vodítok a gufier, prerovnanie dosadacej plochy, nové hydraulické zdvihátka

Turbo: pre istotu výmena ložiska a ultrazvukové vyčistenie

EGR ventil: zaslepenie a vyčistenie sacích kanálov – hrubý nános

Výmena podtlakových hadičiek: dôvodom výmeny boli výpadky turba

Výmena dvojhmotnej spojky: veľký kilometrový nábeh, neodporúčam vymieňať za jednohmotnú

Repas prídavného kúrenia: výmena žhaviacej sviečky a rozprašovacieho sitka a oprava zhnitého káblového zväzku (najčastejšia závada)

Repas štartéru, alternátora (výmena voľnobežky) a vyčistenie rotačného čerpadla, prečistenie palivovej sústavy.

Samozrejme treba pravidelne  vymieňať: olej, vzduchový filter, palivový filter, kabínový filter, rozvody…

 

Lacné a dostupné náhradné diely či už nové alebo použité.

Celkom moderný dizajn.

Veľa miesta – odvezie všetko.

Nesmrteľný motor 1.9TDI

Spotreba

Odlupovanie farby na kľučkách v interiéry.

Nie moc vhodne umiestnené prídavné kúrenie.

Chýba 6ty prevodový stupeň.

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

Pridajte Váš komentár