Škoda Octavia 1.6i Drive, 75kW (102PS)

Publikované: 21. marca 2013 Autor: Kategórie: Octavia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2004

Palivo:Benzín

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:147 500 km

Nájazd s vozidlom:35 500 km

Spotreba:6,7 l/100 km

Interiér a exteriér

Chcel by som Vám predstaviť moje vozidlo, ktoré vlastním 2 roky. Kúpil som ho, keď malo najazdené 112000 km od prvého majiteľa. Je to akčná výbava Drive, ktorá bola uvedená spolu s výbavou Rider v roku 2004. Vlastne posledné kusy prvej generácie predtým, ako bola uvedená druhá. Samozrejme, ešte sa vyrábali do roku 2010 pod označením Tour. Výbavu Drive sa dá približne zaradiť medzi Classic a Ambiente. Oproti Classic navyše obsahuje:

 

oceľové kolesá 6Jx15″, pneu 195/65 R15, veľkoplošné kryty kolies s novým designom, hmlové svetlomety integrované, palubný počítač, nový interiér, novšia prístrojová doska, vonkajšie spätné zrkadlá, kľučky dverí a lišta ŠPZ vo farbe karosérie, el. ovládané okná vpredu, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, kontrola otvorených dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, ABS+MSR+MBA (+ EDS u 74kW a 85kW), nálepka s označením AM,set na opravu pneumatík, rádio Symphony s CD, bez označenia motorizácie, schránka spolujazdca s osvetlením, tónované sklá, držiak na okuliare, vkladané tkané koberce.

 

Čo sa týka výbavy by som ešte pripomenul manuálnu klimatizáciu, lakťovú opierku, ktorá nie je originálna a teraz už ľutujem, že som nekupoval originál. Tá kvalita sa nedá porovnať a naozaj sa neoplatí investovať do všelijakých napodobnenín. Hneď po kúpe auta som si zaobstaral aj originálne 16 palcové alu disky s novými pneumatikami o rozmere 205/55 R16 91H.

 

Interiér je stále vo vynikajúcom stave a tu by som vyzdvihol kvalitu materiálov a ovládacích prvkov. V Octaviách druhej generácie sú často tieto diely ošúchané na rozdiel od tých z prvej generácie. Možno na tých dvojkových už začali šetriť. Neviem. Na karosérií nájdeme pár malých škrabancov, ale predsa je to už 9 ročné auto a bez toho to jednoducho nejde.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Vozidlo poháňa klasický atmosférický štvorvalec s ôsmymi ventilmi a výkonom 75kW (102PS). Nie je to žiadny trhač asfaltu, ale na pokojné vozenie sa úplne postačuje. Treba však povedať, že vo vyšších rýchlostiach nestráca dych a pokiaľ prišliapneme  plynový pedál pri 120-130km/h, je stále dostatočne cítiť krútiaci moment. Som zástancom toho, že auto raz za čas treba „prevetrať“, pri vysokých otáčkach však niekomu môže vadiť vyššia hlučnosť a vozidlo má aj väčší apetít. Denne najazdím cca. 70km pri spotrebe cca. 6.4-6.7l/100km, pritom nie som najpomalší vodič a chodievam do centra BA. Myslím si, že na jednašestku je to viac než dobrý výsledok.

 

Pôvodne som chcel 1.9TDI (81kW), ale nemohol som odmietnuť dobrú ponuku na toto vozidlo. Diesel je stará dobrá klasika, ale predsa má benzín niekoľko predností. V prvom rade je o dosť tichší a to aj za studena. Motor sa o mnoho rýchlejšie zohreje, pri vonkajších teplotách cca. 0°C po 3-4 kilometroch sa ukazovateľ teploty vody rozhýbe a za niekoľko minút je už na 90-ke. Ďalšia výhoda je lacný servis. Je to spoľahlivý motor, náklady na údržbu sú minimálne, treba len vykonávať pravidelný servis.

 

Prevodovka je 5 stupňový manuál. Nie je zlá, ale jazdil som už na viacerých autách, kde dráhy boli kratšie a presnejšie. Napríklad Fabia sa mi oveľa viac pozdáva, podľa môjho názoru je prevodovka oveľa príjemnejšia. Je to však o zvyku, komu čo viacej vyhovuje.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Dá sa povedať, že podvozok je dobrý, ale nie úplne ideálny. V zákrutách sa auto dosť nakláňa, preto treba dávať väčší pozor. V porovnaní s Fabiou I je aj táto vlastnosť o čosi horšia. Tak isto na nerovnostiach nemôžeme hovoriť o Octavií, že je maximálne stabilná. Celkovo však považujem jazdné vlastnosti za dobré.

 

Na 1.6i sú vpredu kotúčové, vzadu však pre mňa nepochopiteľne bubnové brzdy. V tomto smere doteraz nechápem politiku Škodovky. Prečo Golf IV a Leon I s tou istou motorizáciou a podvozkom majú aj vzadu kotúče  a Octavia nie naozaj netuším. Zaujímavé je, že Fabia 1.4 16V 74kW má tiež kotúčové zadné brzdy. Asi to nemá zmysel riešiť. Faktom je, že na účinnosti to veľa nemení, akurát osobne mi vadí, ako vyzerajú. Na predných brzdách sa nachádza aj snímač opotrebenia brzdových doštičiek, čo je celkom fajn vec.

 

Poruchy a skúsenosti

Ako som už spomínal, tento motor je spoľahlivý a našťastie sa to potvrdilo aj u mňa. Riešil som iba drobnejšie vady, ktoré finančne neboleli. 

 

1.) nefunkčný vonkajší teplomer na palubnom PC (chyba bola v kábli pri prístrojovej doske)

2.) menený termostat (ventilátory chladenia motora sa stále zapínali)

3.) prasknutá hadička v priestore motora (vymenená za pár minút)

4.) vypálená žiarovka v ovládači kúrenia

5.) zatiaľ najväčšia porucha: keď sa už hladina paliva blížila k rezerve, auto občas prestalo reagovať na plynový pedál. V neutrále aj zhasol motor počas jazdy. Elektronika bola v poriadku, diagnostika nezistila nič. Nakoniec sa vyčistila palivová nádrž, vymenilo sa palivové čerpadlo, ktoré som zohnal za pár halierov a problém sa vyriešil.

 

S autom som zatiaľ veľmi spokojný. Uvažujem nad kúpou Octavie II 1.9TDI, ale nerád by som oľutoval výmenu, nakoľko toto vozidlo mi slúži bez problémov, nemá žiadne vady a náklady na údržbu sú naozaj minimálne.

 

– nestarnúci dizajn

– dielenské spracovanie, kvalita materiálov

– lacné a dostupné náhradné diely

– spoľahlivý motor

– veľký výber jazdeniek

– hlučnejší motor pri vyšších otáčkach

– nie príliš dynamický motor

– zadné bubnové brzdy

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

3 komentáre

  1. Vlado 22. marca 2013 10:57
    Odpovedať

    Ahoj velmi pekná recenzia na tvoje auto, vyzera fakt pekne a vidno že sa o auto staraš. P.S. Keby si auto predaval ozvy sa ja by som ho kúpil. Čau

  2. zolky 20. januára 2014 9:20
    Odpovedať

    V sobotu 18.1.2014 nejaký idiot rozbil sklo a prehrabával sa všade, kde sa dalo. Kedže som v aute nemal nič dôležité, nemal čo ukradnúť. Sklo je už vymenené, ale boli to úplne zbytočné starosti, nervy a čas.

    Fotky:

    http://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_01_2014/post-69115-0-76210200-1390205770.jpg

    http://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_01_2014/post-69115-0-84587500-1390205768.jpg

  3. Cvanco 17. júna 2020 23:26
    Odpovedať

    Skodovky a hlavne Oktavie su najkradnutejsie auta na Slovensku. Oktavia s motorom 1.9TDI je moja srdcovka ale kedze byvam v panelaku na najvacsom sidlisku na Slovensku tak neprichadza do uvahy. Jedine Japonec alebo Korejec, o tie nik nema zaujem ani ked su odomknute 🙂


Pridajte Váš komentár