Volvo S40 1,6i (74 kW, B4164S3)
Detaily o vozidle
Rok výroby:2005
Palivo:Benzín
Karoséria:Sedan/Liftback
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:0 km
Nájazd s vozidlom:0 km
Spotreba:8 l/100 km
Interiér a exteriér
Interier vozidla je jednoduchý,prehladný a nazval by som ho jemným luxusom a kedže v jednoduchosti je krása,tak ineterier s 40-ky by som hodnotil na 9bodov z 10tich.Ovládananie audio systému pochopí aj laik aj ked menu má v Taliančine ako ja.Rovnako jednoduché je ovladanie kúrenia a klimatizácie.Priestrannoť S40 nepatrí medzi najväčšie,ale štvorčlennej rodine sadne ako uliaty.Plasty nevŕzgaju,až na jeden ktory je hore za stredovým spätným zrkadlom.
Dizajn exteriéru S40ky mi padol hneď do oka a nazval by som ho Unisex dizajnom,nie ako napríklad Mazda2 alebo Ford Ka,ktoré su podľa mňa tipyckými ženskými autami.Jedna vec,ktorá sa mi nepáči a neviem či to je len mojimi žiarovkami,ale tlmené svetlá svietia ako kahance a vidím akurát tak na necelé 2metre pred auto,za to dialkové svetlá svietia ako majú.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Spomínasa,že motor 1,6benzín je slabý na takú ťažkú karosériu,ale podlľa mňa úplne stačí.Ja maám v aute splynovač a spotreba je fantastická.Len ak budete rozmýšlať na splyňovačom,tak dam určite treba dať novy typ splyňovača a aj sa strať o to,lebo dopadnete ako ja a jeden valec mi ostal bez tlakov.
Prevodovka vo Volve S40 1,6 benzín bola vyrobená na mieru to musím uznať.Žiadne problémy som sňou nikdy nemal a spojka mi drží už x-tisíc kilometetrov.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok s 40ky musím taktiež vychvaliť.Veľa ľudí píše ako im odišli čapy a podobne,lenže tie vam odídu aj na Bentley.Na to,že je to klasické auto s klasickým podvozkom,tak sedí v zakrútach(ak jazdíte podlľa svojich schopností) a do dlhých zákrut drží stopu.
Brzdy na mojom Volve držia ako maju a co sa týka citlivosti brzdového pedálu,tak Volvo s40 radim medzi parádne nastavené,pretože nemám rád nastavenia kedy keď pohladíte brzdový pedál sa musíte rukami zapierať o volant aby ste sa doňho nezahryzli.
Riadenie musím tiež vychváliť.Pracujem ako mechanik v autoservise,v ktorom máme 3D citlivú geometriu a nedá sa to porovnať s autami ,ktorým stači mala jama a hneď im geometria ,,ujde´´.čo sa týka častí riadenia a geometrie by som to pomaly porovnal s autami Mazda a hlavne Mazda6,ktore majú dokonale nastavenú geometriu oboch náprav aj po niekolkých ,,rán´´ po výtlkoch.
Poruchy a skúsenosti
Jedinú porochu možem opísať stratu tlakov vo valcoch,ale to bude tým plynom v mojej S40ke,dovtedy motor iśiel ako Švajčiarske hodinky.Motor a ani prevodovka neprepúšťajú olej a sú čisté.
Ak sa o auto staráte a máte k tomu ako taký vzťah,tak S40ka je ideálne auto do mesta a aj mimo neho čo sa týka jazdných vlastností,interierového pohodlia a aj z estetickej stránky.
Vzhľad Bezporuchové vozidlo oproti iným vozidlam za rovnakú cenu |
Hodinová sadzba vo Volvo servise |
Hodnotenie
Galéria
zaujimava recenzia