Volvo S40 1,6i (74 kW, B4164S3)

Publikované: 22. septembra 2013 Autor: Kategórie: S40, Volvo

Detaily o vozidle

Rok výroby:2005

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:0 km

Nájazd s vozidlom:0 km

Spotreba:8 l/100 km

Interiér a exteriér

Interier vozidla je jednoduchý,prehladný a nazval by som ho jemným luxusom a kedže v jednoduchosti je krása,tak ineterier s 40-ky by som hodnotil na 9bodov z 10tich.Ovládananie audio systému pochopí aj laik  aj ked menu má v Taliančine ako ja.Rovnako jednoduché je ovladanie kúrenia a klimatizácie.Priestrannoť S40  nepatrí medzi najväčšie,ale štvorčlennej rodine sadne ako uliaty.Plasty nevŕzgaju,až na jeden ktory je hore za stredovým spätným zrkadlom.

Dizajn exteriéru  S40ky mi padol hneď do oka a nazval by som ho Unisex dizajnom,nie ako napríklad Mazda2 alebo Ford Ka,ktoré su podľa mňa tipyckými ženskými autami.Jedna vec,ktorá sa mi nepáči a neviem či to je len mojimi žiarovkami,ale tlmené svetlá svietia ako kahance a vidím akurát tak na necelé 2metre pred auto,za to dialkové svetlá svietia ako majú.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Spomínasa,že motor 1,6benzín je slabý na takú ťažkú karosériu,ale podlľa mňa úplne stačí.Ja maám v aute splynovač a spotreba je fantastická.Len ak budete rozmýšlať na splyňovačom,tak dam určite treba dať novy typ splyňovača a aj sa strať o to,lebo dopadnete ako ja a jeden valec mi ostal bez tlakov.

Prevodovka vo Volve S40 1,6 benzín bola vyrobená na mieru to musím uznať.Žiadne problémy som sňou nikdy nemal a spojka mi drží už x-tisíc kilometetrov.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok s 40ky musím taktiež vychvaliť.Veľa ľudí píše ako im odišli čapy a podobne,lenže tie vam odídu aj na Bentley.Na to,že je to klasické auto s klasickým podvozkom,tak sedí v zakrútach(ak jazdíte podlľa svojich schopností) a do dlhých zákrut drží stopu.

Brzdy na mojom Volve držia ako maju a co sa týka citlivosti brzdového pedálu,tak Volvo s40 radim medzi parádne nastavené,pretože nemám rád nastavenia kedy keď pohladíte brzdový pedál sa musíte rukami zapierať o volant aby ste sa doňho nezahryzli.

Riadenie musím tiež vychváliť.Pracujem ako mechanik v autoservise,v ktorom máme 3D citlivú geometriu a nedá sa to porovnať s autami ,ktorým stači mala jama a hneď im geometria ,,ujde´´.čo sa týka častí riadenia a geometrie by som to pomaly porovnal s autami Mazda a hlavne Mazda6,ktore majú dokonale nastavenú geometriu oboch náprav aj po niekolkých ,,rán´´ po výtlkoch.

 

Poruchy a skúsenosti

Jedinú porochu možem opísať stratu tlakov vo valcoch,ale to bude tým plynom v mojej S40ke,dovtedy motor iśiel ako Švajčiarske hodinky.Motor a ani prevodovka neprepúšťajú olej  a sú čisté.

Ak sa o auto staráte a máte k tomu ako taký vzťah,tak S40ka je ideálne auto do mesta a aj mimo neho  čo sa týka jazdných vlastností,interierového pohodlia a aj z estetickej stránky.

 

Vzhľad

Bezporuchové vozidlo oproti iným vozidlam za rovnakú cenu

Hodinová sadzba vo Volvo servise

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Juraj 7. novembra 2014 21:12
    Odpovedať

    zaujimava recenzia


Pridajte Váš komentár