Audi A6 4.2 V8 (246kW) Quattro

Publikované: 9. marca 2015 Autor: Kategórie: A6, Audi

Detaily o vozidle

Rok výroby:2006

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Automatická (6 st.)

Stav tachometru:290 000 km

Nájazd s vozidlom:5 000 km

Spotreba:13 l/100 km

Interiér a exteriér

Navonok obyčajná A6-tka ktorá sa mi najprv veľmi nepáčila (nebol som veľký fanúšik Audi), no časom som jej prišiel na chuť. Oproti serií je ta moja vylepšená o predný spoiler a zadný difúzor ktorý je tuším z RS6-tky. Čierne skla, čierne 19-nástky Audi.

Interiér vyzerá po 9tich rokoch a skoro 300 000 kilometroch  prinajmenšom slušne, žiadne veľké opotrebovanie kože,nič vŕzga. Veľmi kvalitne spracovaný interiér, také Bmw sa na interiér od Audi nechytá. Jediný problém je že predchádzajúci majiteľ dal nainštalovať slovenske menu a aspoň čo som počul tak viacerým ľudom to robí časom problémy a to môžem len potvrdiť. Mne nejde nastavovanie nezávislého vykurovania, nemôžem sa dostať do menu kde sa zapína a nastavuje televízia a občas vie blbnúť palubný počítač. Žiadne strašne chyby to niesu ale časom sa to vraj zhorší a bude treba premazať systém a vrátiť ho do originálneho nastavenia čo je vec za ktorú pýtajú 200€.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Klasická atmosferická V8-mička pekná na pohlaď, s krásnym zvukom a dostatočne spoľahlivá. Pri veľkom nábehu už ale dosť prepúšťa olej a budem to musieť riešiť. Oprava je nákladná no motor bude po nej tak povediac ako nový a bude slúžiť ďalej.

Prevodovka je rýchla a ani necítiť kedy preradí pokiaľ je v režime D. Keď to dám do S-ka tak sa zlepši odozva na plyn, motor sa krásne vytáča a zvuk je neporovnateľne lepší 🙂

Spotreba je adekvátna na ten výkon ktorý tam je no v meste (tam robím najviac kilometrov) by som privítal trochu menšiu keďže pod 14 litrov neklesne. Mimo mesto alebo na diaľnici nieje problém ísť pod 10 litrov na sto čo je podla mňa veľmi dobre. Rekord mám 9.4 L/100 km. Zvažujem aj prestavbu na lpg (2000€).

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Všetko je pevné a auto sedí na ceste ako priklincované. Dopomáha tomu aj pohon 4×4 (Quattro) ktorý bez problémov vytiahne auto hore strmým kopcom na letných gumách, keď je vonku 15cm nového snehu, mam to odskúšané 😉 Brzdy sú veľké a dostatočne silné. V tomto smere nieje čo vytknúť.

 

Poruchy a skúsenosti

Auto mám pol roka a ešte nemám toľko nabehané aby som mohol objektívne hodnotiť no ako som spomenul na začiatku nebol som veľký fanúšik Audi ale časom sa to obrátilo a teraz pokiaľ by som v budúcnosti plánoval iné auto tak by som pozeral hlavne Audi. Všetko je funkčné, auto je celkovo pevné a človek má pocit vysokej kvality dielov aj spracovania.

Poruchy – nefunkčné nastavovanie výšky jedného zo svetiel, nefunkčné a zaoxidované osvetlenie špz a spomínaný problém s netesniacim motorom a následným unikom oleja.

 

Motor a prevodovka

Veľký kufor a možnosť sklopenia zadných sedačiek

Kvalita spracovania interiéru

Ovládateľnosť

Drahší servis

Nedostupnosť náhradných dielov (motor, servo)

Spotreba v meste

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Peter 11. apríla 2015 12:22
    Odpovedať

    Pekne 🙂


Pridajte Váš komentár