Fiat Marea Weekend 1,6 (76 kW)

Publikované: 20. októbra 2016 Autor: Kategórie:

Detaily o vozidle

Rok výroby:1999

Palivo:Benzín

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:200 000 km

Nájazd s vozidlom:4 000 km

Spotreba:7,4 l/100 km

Interiér a exteriér

Toto auto som si kúpil z dôvodu že som hľadal lacné pracovné auto. Zvolil som benzínový motor 1.6 16V 76 kW. Do dieslu som nechcel ísť pretože som sa bál možných servisných nákladov.

Auto je vo výbave SX, čo v mojom prípade znamená predné okná v elektrine, ABS, centrálne uzamykanie (mám aj aftermarket alarm), 4x repro so základným kazetovým rádiom, klíma (na potešenie plne funkčná),2x airbag, bez predných hmloviek. Ako som už spomínal auto bolo vyberané ako pracovné. Voľbe práve tohto kúska dopomohlo aj to, že na aute je namontované ťažné zariadenie. Auto má tmavošedú metalízu, ktorá keď bola nová určite pekne vynikla, teraz je už bohužiaľ dosť vyťahaná od slnka. Sú na ňom aj početné škrabance a nájdu sa aj preliačiny, to som však ignoroval, nakoľko vzhľad auta pre mňa nebol podstatný. Kufor má papierovo 500 litrov v základnom usporiadaní. Pre mňa je to plne postačujúce číslo, kto by však potreboval viac miesta môže sklopiť zadné sedadlá a dostane rovnú plochu s obrovským priestorom. Veľké plus je aj rozdelené otváranie zadných dverí. To funguje na systéme že sa najskôr otvoria klasicky 5te dvere a po stlačení tlačidla sa dá otvoriť aj spodná časť vďaka čomu vzniká dokonale rovná plocha. Výhodou tohto riešenia je, že ak prevážate dlhé predmety ako napríklad laty (osobne odskúšané s 4m strešnými latami), nemusíte mať otvorený cely kufor. Vrchná časť sa dá klasicky uzavrieť a ostane len otvor o veľkosti cca 20cm. Palec hore pre Fiat za toto riešenie. Ďalším veľkým plusom pre mňa je dostatok miesta na predných sedačkách. Mám 195cm a nájsť auto v ktorom by sa mi pohodlne sedelo a za mňa by sa ešte zmestil dospelý jedinec bol veľký problém. Aj toto vyriešila Marea. Po tom ako som si pohodlne nastavil sedadlo (šoférové je nastaviteľné aj výškovo) si za mňa v maximálnom pohodlí sadne aj človek do výšky 185cm. Vyšší už musí chvíľu hľadať pohodlnú polohu na kolená ale stále sa to dá. Mínusom je posilňvač riadenia. Ten je na môj vkus až príliš silný. Volantom sa dá aj na mieste krútiť jedným prstom, za jazdy vo vyšších rýchlostiach treba volant pevne držať pretože aj jemnejší pohyb znamená výraznú zmenu smeru. Toto inžinieri z Talianska nedomysleli.

Auto má už svoje roky. To sa odzrkadľuje aj na podvozku. Ten sa síce ešte obstojne drží, ale miestami sa už začína ukazovať hrdza. Nie je to však nič vážne, vyvárať zatiaľ nie je treba nič. Pravdepodobne tomu dosť napomáhajú pozinkované plechy karosérie.

Motor. Toto je kapitola sama o sebe. Keď som autíčko kupoval bál som sa, či to tá 1.6 zvládne. Predsa nie je to najmenšie a najľahšie auto. no už po pár dňoch jazdenia som bol veľmi milo prekvapený. Motor má veľmi slušný záťah už od cca 1500ot/m. Nárast výkonu je plynulý, auto skvele reaguje na pokyny plynového pedálu, je živé, nemá najmenší problém ani s ostrejšou jazdou (samozrejme že to nie je žiaden pretekár takže proti susedovmu passatu 1.8T ho určite nestavajte). Tých 103 talianskych koníkov nemá problém ani s naloženým autom. Išli sme traja, kufor plný náradia plus príves a na ňom asi 350kg cementu a auto si s tým poradilo bez menších zaváhaní. Samozrejme bolo treba trosku viac vytáčať motor a to na úkor spotreby, lenže od takto zaťaženého auta sa nedá očakávať spotreba 5,5l/100km. A keď sme už pri tej spotrebe, dlhodobý priemer mi vychádza okolo 7,4 litra na 100km. Dalo by sa s tým zrejme jazdiť aj za menej ale ja ho zas až tak moc nešetrím. Len zriedkavo radím pod 3000ot/min. Autu vyššie otáčky chutia, zvuk motora je veľmi príjemný a viem, že si u mňa už dožije a že ho nepredám, preto ho moc nešetrím, nakoľko sa mi osvedčilo ako skvelý pracant.

Momentálne auto využívam hlavne na prácu ale získalo si ma. Interiér je pekne zachovalý, keď ho umyjem aj zvonku vyzerá stále celkom k svetu. A presne preto som sa rozhodol, že pokiaľ nebudú našetrené peniaze na niečo novšie ostane Marea ako moje autíčko nie len na pracovné záležitosti ale aj ako rodinné vozidlo. Síce ešte nemám deti ale aj tie čoskoro prídu (dúfam 😀 )a Marea spĺňa moje požiadavky na rodinné kombi dokonale. Veľký batožinový priestor, dostatok miesta v interiéry, bezpečnosť a dobré jazdné vlastnosti a nízka cena náhradných dielov.

Takže pokiaľ niekto hľadá rodinné alebo pracovné (možno aj oboje v jednom) auto kúpou Fiatu Marea Weekend nič nepokazí.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

 

Podvozok, brzdy a riadenie

 

Poruchy a skúsenosti

 

pružný a dostatočne výkonný motor 1.6 16V

dostatok miesta v interiery

veľký batožinový priestor

za tie peniaze dobrá výbava

lacné náhradné diely

pozinkované plechy karosérie

mne vyhovujúca spotreba okolo 7,5-8l/100km

premotivovaný posilovač riadenia

slabšie stretávacie svetlá (vyriešitelné kupo kvalitnejších žiaroviek)

len dojazdové koleso namiesto plnohodnotnej rezervy

pre niekhoho vysoká spotreba(osobne od 7,5 do 9l/100km)

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

Poslať známemu

* Označuje povinné polia

*
*
*
*
*
*

Opýtať sa predajcu

* Označuje povinné polia

*
*
*

1 komentár

  1. Pininfarina 4. júna 2018 7:06
    Odpovedať

    Mám ho už 12 rokov – tiež 1,6 – je to naše jediné rodinné autíčko. Stále verne slúži a kým bude jazdiť, bude u nás …. Je to ideálne auto – veľmi podarené a máme ho radi. Veď napokon to bola vlajková loď Fiatu v roku 1997-98 a nové vtedy stálo 740 000 Sk.
    Fiat si v tej dobe chcel vylepšiť imidž po hrdzavejúcich autách ako Regata, Tipo a pod. To sa im podarilo. Marea má komplet pozink, takže hrdza nás aj po 20 rokoch obchádza.