Ford Focus 1,6 16V (74 kW)

Publikované: 10. apríla 2014 Autor: Kategórie: Focus, Ford

Detaily o vozidle

Rok výroby:2007

Palivo:Benzín

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:138 000 km

Nájazd s vozidlom:64 000 km

Spotreba:7,5 l/100 km

Interiér a exteriér

 O Forde Focus druhej generácie som sníval dlhšiu dobu. Problém boli  škola a peniaze, a tak mi dlhú dobu musel stačiť renault megane mojich rodičov. Škola sa skončila a s novou prácou prišli peniaze. Vyhliadol som si pekné autíčko, ktoré pôvodná majiteľka predávala hneď po skončení trojročného lízingu. Stav tachometra 74tis, auto nikdy nebúrané, interiérovo a mechanicky úplne v poriadku, jedine karoséria mala nejaké škrabance na dverách asi od dobrákov, ktorý sa nedívajú pri otváraní dverí. Auto bolo z roku 2007, ešte pred faceliftom, výbava ale v interiéri už z novšej verzie – bielo podsvietený prístrojový štít , novšie verzia rádia a v exteriéri prakticky všetky plasty lakované. Výbava základná Trend, teda predné el. okná, zadné okná na kluku, klíma manuálna a naviac bol kožený volant s tempomatom, inak nič extra naviac. Priestor je dostatočný pre mňa a myslím aj pre mladú rodinu. Kufor je tiež na hatchbacku dostatočný. 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Autom som jazdil čosi cez 3 roky a nabehal cca 64 tis. km a potom som ho posunul kamošovi. Focus II s týmto motorom je podľa môjho názoru dobrou voľbou pre mladého človeka. Motor má síce len 100 koní ale poskytuje dosť zábavy. Prevádzkové náklady sú tiež rozumné. Spotreba sa pohybovala dlhodobo okolo 7,5 litra problém bola len dialničná jazda, chýba šestka a okolo diaľničného limitu na päťku motor točí približne 4 000 otáčok. Vtedy si cuclo aj 9 litrov. Presne sa radia aj rychlosti.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Výborný podvozok s multilinkom , riadenie tiez slušne so spätnou väzbou a slušné brzdy. Hlavne na kľukatej okreske som si užíval skvelého podvozku.

 

Poruchy a skúsenosti

Za uvedené obdobie Focus takme vzorne poslúchal. Došlo len k výmene  chladiča klímy, ktorý fučal – mechanické poškodenie a riešil som káblovačku rozhryzenú od asi kún. Ostatné veci klasika. Ked som mal cca 120 tis . km výmena predných brzdových doštičiek . Auto som každý rok  poctivo servisoval aj keď nie v značkovom, ale kvalitnom, kde práci mechanikov verím. Presne podľa predpísaných intervalov boli menené náplne , filtre atď. Bezporuchovosť si myslím že je aj kvôli celkovej jednoduchosti auta – motor 1.6 Duratec pochádza ešte Escortov a za tie roky ho už celkom vychytali. Má to minimum kadejakých emisných serepetiček, takže zase o problémy menej. V interiéri síce čas od času čosi vrzne, ale v porovnaní s rodičovským Meganom stále oveľa lepšie. V pohode boli aj plasty, za ten čas neboli žiadno oškrábané a opotrebované čo hovorí asi o ich kvalite. Za ten čas čo som Focus mal som dvakrát absolvoval technickú a vždy bez jediného problému. Takže len odporúčam.

 

Super jazdné vlastnosti

Postačujúci motor – teda aspoň premňa

Dobré brzdy

Celková kvalita – žiadne závažné poruchy 

Na tých rozbitych cestách bolo občas podvozok dosť počuť aj hukot z pneu

Dizajn – fejzliftnutý Focus vyzerá o dve triedy lepšie

Spotreba na diaľnici hodila by sa šestka

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

1 komentár

  1. samuelh 4. marca 2015 0:21
    Odpovedať

    Zdravím, chcem sa spýtať na reálnu spotrebu v meste, dík 🙂


Pridajte Váš komentár