Ford Mondeo 2.0 TDCi (103 kW)

Publikované: 27. júla 2014 Autor: Kategórie: Ford, Mondeo

Detaily o vozidle

Rok výroby:2008

Palivo:Diesel

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (6 st.)

Stav tachometru:135 000 km

Nájazd s vozidlom:24 000 km

Spotreba:5,6 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér je priestranný a odvezie sa v ňom aj päť ľudí. Raz sme na tom boli piati v chorvátsku a pri dvojhodinových striedaniach celkom pohoda. Ovládanie je celkom dobré vadilo mi len blbé spárovanie handfree s mojim telefónom, ktoré si naozaj vyžaduje trpezlivosť. Plasty neboli ani po rokoch poškodené, trocha mi vadilo občasné povŕzgavanie a striebrenkou natretý stredový panel. To si mohol Ford odpustiť, lišty na dverách vyzerajú lepšie. V kožených sedadlách sa sedelo super, horšie to bolo v horúcom lete a v zime. V lete som sa lepil a v zime bola pár minúť kosa na prdel a kríže. Musím pochváliť volant, fakt super tvar aj veľkosť a dobre spravili aj tlačidlá. Paráda je obrovský kufor teda skôr jaskyňa a keďže sa otváralo aj veko so sklom prístup bol viac ako dobrý. Super je aj autorádio Sony, fakt super zvuk, keď som dal lepšie pecky triaslo sa aj zadné sklo.

Čo mi dosť vadilo je kľúč. Ford dodal k tomuto vozidlu dva, jeden len na štartovanie bez ničoho a druhý aj s diaľkovým na centrál. Oba vyzerajú hrozne a nehodia sa k vozidlu strednej triedy. Občas ma rozčuľovalo aj samotné fungovanie diaľkového, lebo niekedy šlo hneď a niekedy som musel aj 5 razy mačkať na tlačidlo a rôzne mávať kľúčom aby sa auto odtvorilo. Nepríjemné to bolo hlavne za dažďa. Čo mi aj trocha vadilo bolo viac hluku tak nad 120 km. Išiel som v Passate z roku 2007 a ten bol rozhodne tichší a to mal klepoták 2,0 TDi pumpu dýzu. 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor má trocha drsnejší chod hlavne na voľnobehu, ako nič strašné, ale keď som sedel v C5 s rovnakým motorom prišla mi tichšia. Dobre ťahá už z nízkych otáčok pod 2000 je ale značná turbodiera. To ma štvalo hlavne keď som chcel prudšie pridať a sekundu sa nič nedialo a až potom prišiel záťah. Motor dobre ťahá do nejakých 3500 otáčok potom rýchlo upadá. Dlhodobá spotreba je podľa tankovania cca 5,6 litra, samozrejme dá sa jazdiť aj za 5 ale aj za 7 litrov.

Prevodovka šesťstupňová, radenie trocha tuhšie ale presné a spojka zaberala pekne hladúčko.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok Mondea nemá chyby. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je trocha ťažkopádnejší, ale inak super. Kde iný končili ja som pridával a ponaháňal som aj kadejaých kapucniarov v malých šporťákoch. Mať ešte silnejší motor nemá väčšina z nich šancu. Dobre je na tom aj pri prejazde dier a dlažobných kociek. Podvozok sa fakt podaril. Dobré a ostré sú aj brzdy. Ani riadenie nemá chybu, hlavne ak to porovnám s inými vozidlami i40, Passat, Vectra, Toyota…..Všetky mi prišli také umelé a ľahké. V Mondeu ide riadenie trocha tuhšie ale citlivo, vozidlo poslúchalo na slovo a prsne som vedel kde a ako mám kolesá.

 

Poruchy a skúsenosti

Za zhruba rok som mal len jednu chybu. Dieravý chladič klímy. Vymenil sa, doplnila sa klíma a pohoda. Teda ešte som menil akumulátor, dal som Vartu a ešte baterku v kľúčiku. To bolo ale zbytočné, lebo to nepomohlo a otváranie bolo stále raz rýchle a raz pomalšie na viac krát zmačknutí. Pripomínam, že auto malo skutočné km overené serviskou, originál servisom a bolo po jednom holanďanovi fakt v super stave.

 

+silný a úsporný motor

dobré jazdné vlastnosti

spoľahlivosť

dobrá výbava

komfort jazdy a sedenia

veľa miesta a veľký kufor

v horúcom počasí lepiace sa kožené sedadlá

zložité nastavenie handsfree

striebrenkové plasty

turbodiera v nízkych otáčkach

vyšší aerodynamický hluk

zastaralý kľúč

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. miroslav 16. novembra 2014 20:59
    Odpovedať

    mam tento isty motor akurat v kombi , na rozdiel od horeuvedeneho mondea nemam kozene sedacky , mam tam convers X stredovy display co niekomu vadi ale mne vobec nie pretoze jazdim dlhe trasy a vecsinou cele noci tak mi to napomaha proti nezaspaniu ,auto je dovoz belgicko ,ked som ho kupoval malo 98 tisic km k dnesnemu dnu mam 202 tisic bez zavaznych poruch , auto je jazdene 95 percent dialnice a dost vysokymi rychlostami priemerna spotreba vychadza od 6,4L do 7,2 L ,,, podotykam auto jazdi prevazne nemecke dialnice kde drzim rychlost podla moznosti vecsinou medzi 160 po 200km /h , krasne zrychluje , necaka na nic vystartuje ihned po stlaceni plynoveho pedalu… ja osobne s parovanim telefonu nemam problem ,dialkove funguje bezproblemovo, na aute boli vymenene zatial len capy riadenia z dovodu pouzivania 19 palcovych kolies,a akumlator ,a bezna udrzba ako rozvody pri 150 tisic km ,,,, olej menim kazdych 10tisic km vratane filtrov , co mi na aute vadi tak ze mi v zime trochu pukaju interierove plasty pri prejdeni po jamach na nasich skvelych cestach,zatial som s autom nemal ziaden problem a tiez ani s dpf filtrom , nejazdim pod otacky a spotreba mi nevadi ,podla mna skvele auto za dobru cenu, auto bolo so skutocnymi km vratane vsetkych dokumentov so servisnou knizkou


Pridajte Váš komentár