Honda Accord Tourer 2.4i-VTEC

Publikované: 16. augusta 2014 Autor: Kategórie: Accord, Honda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2007

Palivo:Benzín

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Automatická (5 st.)

Stav tachometru:201 000 km

Nájazd s vozidlom:41 000 km

Spotreba:10,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Zdravím Vás ! 

Po 2,5 ročnej skúsenosti s Citroenom C5 liftback 2.0HDi 100kW r.v. 2005 som sa rozhodol pre kúpu iného auta s väčším kufrom (kombík) a keďže Citroen potreboval častejšie servis, ako by som si želal, rozhodol som sa ho predať. Preto budem v opisovaní Hondy Accord častejšie porovnávať s Citroenom C5, či už klady, alebo zápory auta. Už pred kúpou C5-ky som „pokukoval“ po Honde Accord, ale keďže ceny v roku 2011 boli okolo 10 000eur, táto voľba padla. C5-ka ma nadchla svojím obrovským vnútorným priestorom, úsporným a pružným motorom a predovšetkým neuveriteľne pohodlným podvozkom (Hydractive 3), ktorý len tak hociktoré auto neprekoná, duplom nie Honda Accord. Ale nie je všetko len spotreba a pohodlie. U mňa je na prvom mieste spoľahlivosť a tá u Citroena pokrivkávala. Je to neuveriteľné, ale C5-ka bola častejšie v servise, ako o 10 rokov staršia Toyota Corolla, ktorú má otec. Keďže ceny za tie roky padli o zaujímavé čísla, rozhodol som sa pre Hondu Accord. Nehľadal som ani tak dlho a našiel som inzerát jedného pána, ktorý predával Hondu Accord 2.4 i-VTEC s automatickou prevodovkou a 160 tisícami km. Išiel som sa na ňu pozrieť a hneď mi to bolo jasné 🙂

 

Auto je vnútorným priestorom o dosť stiesnenejšie vo všetkých smeroch, ako C5-ka. Na nohy vzadu mohli konštruktéri vyčarovať viac miesta, veď mnohé kombíky o triedu menšie majú viac miesta. Ja mám 185cm a keď sa posadím „za seba“, tak sa kolenami dotýkam predného operadla a na chodidlá tiež nezostalo veľa miesta. Vzadu by som teda 1000km sedieť nechcel… Vpredu je to o poznanie lepšie 🙂 Hlavne, ak sedíte za volantom. Sedadlo vodiča je elektricky posúvateľné, aj výškovo a s nastaviteľnou tuhosťou bedrovej opierky. Sedadlo spolujazdca žiaľ nemá výškové nastavovanie, takže sedíte skoro ako na zemi a nohy buď môžete mať vystreté pred sebou, alebo pokrčené pri sebe – tým pádom máte kolená vyššie, ako sedadlo na ktorom sedíte…

Čo by na aute tejto kategórie nemalo čo hľadať (veď nové stálo 42 000 eur), sú štuplíky zamykania na dverách. Preboha, veď 80-te roky sú už dávno preč. Čo toto hľadá v aute strednej triedy s rokom 2007? Ani tak by mi to nevadilo, keby mi to nebránilo si položiť ruku na výplň dverí pri otvorenom okne. S dodatkom, keď auto nie je v pohybe… Pretože ten štuplík je presne tam, kde by som inak mal lakeť. Ale ak to tam konštruktéri umiestnili preto, aby si ľudia nevykladali ruky z okna, tak sa im to mimoriadne podarilo 🙂

Odkladacích schránok je viac, ako v C5-ke, hlavne pri ručnej brzde sú hlbšie a širšie dva okrúhle priestory pre nápoje (alebo iné veci). Čo ma však trochu sklamalo (a samozrejme pred kúpou som si to nevšimol) je, že vzadu vo dverách nie sú odkladacie priehradky. Však tie má aj Corolla a tá je len 3 dverová 🙂 Takže sa musíte uspokojiť s „vačkami“ na zadnej strane predných operadiel. 

12V zásuvky sú v aute až tri. Jedna je klasicky pri popolníku, druhá vnútri lakťovej opierky (kde sa nachádza aj pomerne slušný odkladací priestor na haraburdy 🙂 ) a tretia v batožinovom priestore. Ak by som však mal využívať všetky naraz, neviem, ako dlho by vydržala neuveriteľne malá autobatéria, ktorá je v aute. Aj mechanik sa čudoval, že keby to nevidel, tak tomu neuverí. Má totiž len 45Ah a je atypického tvaru. 

Ešte som nepísal o kufri. C5-ka ho mala o veľkosti 475l a dal sa veľmi pekne využiť. Honda ho má až 575l, najväčší spomedzi vtedajších konkurentov. Keďže ale namiesto rezervného (dojazdového) kolesa je plynová nádrž, tak je kufor kvôli nemu o niečo menší. Piate dvere sú robustné a otvárajú sa smerom do cesty, takže si treba zvážiť, kedy ich môžem otvoriť, aby ich neodtrhlo napríklad smetiarske vozidlo 🙂 Pánty sú totiž až úplne na konci strechy. Dvere sú elektrické a okrem klasického zabuchnutia, sa dajú zatvoria aj vtedy, keď ich len sklopíte a ony sa privrú samé. Alebo ich môžete zatvoriť stlačením tlačítka na madle, kedy zaznie hlasné pípnutie a dvere sa pomaličky zatvoria. Tento mechanizmus sa vraj pomerne často kazil, ale od faceliftu to bolo vyriešené. 

 

 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Po kúpe som najazdil asi 2000km a dal som ju prerobiť na LPG, keďže jazdím veľa. Priemernú spotrebu na benzíne som mal od 8,2 do 8,7l/100km (čiže výrobcom udávaných 9,8l/100km som slušne podliezol bez toho, aby som sa nejako snažil), väčšinou diaľničné a mimomestské trasy. Po prerobení na LPG sa spotreba po odjazdení 40 000km ustálila na 10,6l/100km s tým, že každých pár sto km jazdím čisto na benzín asi 10-20km, ako mi to poradil mechanik. Čiže skutočná spotreba plynu je o niečo vyššia. 

Aj keď má Accord 190 koní, je to až pri 6800otáčok a tam sa ja s automatickou prevodovkou dostanem málokedy. Veď pri 140km/h – skutočná rýchlosť 132km/h (mimochodom tachometer má o dosť väčšiu odchýlku skutočnej rýchlosti, ako mala C5, kde to bolo skoro úplne presné) točí len 2900 otáčok na 5 stupni. 223Nm pri 4500 otáčkach tiež nie je žiadna sláva, preto, keď sa objaví čo i len mierne stúpanie, podradí do 4 stupňa, ktoré je zamatovo hladké. Ale ak to stúpanie je strmšie, podradí dokonca do 3-ky (čo je je podľa mňa úplne zbytočné, veď ten istý kopec s Corollou 1.4 55kW prejdem na 5-ke a to ešte dokonca nižšiu rýchlosťou), otáčky vyletia na cca 4500 a to už zamatovo hladké nie je. Cítiť mierne trhnutie. Tiež musím spomenúť, že prevodovka akosi pomalšie reaguje na podraďovanie a preraďovanie, ak je zapnutý tempomat, ktorý sa ovláda na volante. Ak je vypnutý, prevodovka reaguje rýchlo a bez trhania pri akejkoľvek rýchlosti. 

Samotné prevodové stupne sú dosť dlhé a to neprospieva dynamike, ale zas prospieva spotrebe. Len pre porovnanie – zrýchlenie z 0 na 100km/h s automatickou prevodovkou je za 9,9s, zatiaľ čo s manuálnou len za 8,4s. 

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je pomerne hlučný, toto je okrem komfortu pérovania najväčší rozdieľ medzi Hondou a C5-kou. Nečakal som až takú hlučnosť. Na C5-ke som nevedel, na ktorom povrchu cesty je auto ako hlučné, lebo všetko bolo rovnaké. Či som prechádzal 50-kou cez tzv. „mačacie hlavy“, alebo išiel 130-kou, bolo to rovnako tiché. Na Honde je to diametrálne iné, „mačacie hlavy“ pokiaľ môžem radšej obchádzam, lebo to nielen hučí, ale aj dosť trasie. Na C5-ke na diaľnici medzi Brnom a Prahou som si užíval pohodlie, na Honde som to ani neskúšal, no viem si živo predstaviť, ako by som skákal… Ale od radosti by to nebolo 🙂

 

Na aute sú pneumatiky o rozmere 205/55/R16 91V a dajú sa podľa TP dať ešte aj 225/45/R17 94W.

 

Poruchy a skúsenosti

05/2013 – po kúpe výmena oleja a filtrov, naplnená klíma
05/2013 – pneumatiky Goodyear EfficientGrip 205/55/R16
06/2013 – prestavba na LPG, systém Elpigaz 2 s domazávaním, v Hlohovci
09/2013 – výmena oleja a filtra, výmena sviečok za NGK Laser Iridium
01/2014 – kontrola LPG po 20 000km
04/2014 – výmena oleja a filtra, geometria kolies
06/2014 – výmena prevodového oleja a filtra v Honde
06/2014 nové predné a zadné brzdové kotúče a doštičky 

 

Auto som kupoval od súkromníka. Férové a priateľské jednanie, tak by to malo vyzerať vždy.

 

Výborné jazdné vlastnosti

Tichý motor, ktorý lineárne ťahá až do maxima

Výborná spotreba aj na benzín, aj na plyn

Polomer otáčania vyhovuje – 11m, dávam plus preto, lebo C5-ka mala až 11,8m a s tým sa už horšie manévrovalo

Ľahké manévrovanie napriek pohotovostnej hmotnosti 1496kg

Ľahko a rýchlo sa nájde ideálna poloha za volantom

Sedadlá svojím tvarovaním vhodné na dlhé cesty, primerane tvrdé

Zrkadlá sa samé odklopia po naštartovaní (ale nemajú funkciu zaklapnutia sa)

Smerovky v zrkadlách

Primerane veľké spätné zrkadlá (na rozdieľ od C5-ky)

Palubný pc (zobrazovanie priemernej spotreby, dojazdu, čas od naštartovania, Accordy pred faceliftom ho nemali)

Horší výhľad cez mohutné a šikmé A stĺpiky

Málo miesta pre pasažierov vzadu

Mohutný stredový tunel (C5-ka mala takmer rovnú podlahu)

Zbytočné podraďovanie prevodovky na nižšie stupne pri tiahlych kopcoch

Palubný pc nemá presné zobrazenie aktuálnej spotreby (má tam len také miniatúrne paličky, kde 1 palička znázorňuje 1 liter…)

Tempomat nezobrazuje rýchlosť, akú chcete nastaviť (C5-ka túto funkciu mala)

Pomerne hlučný podvozok na strednú triedu

Malé odkladacie priehradky v predných dverách – natlačím tam pol litrovú fľašu… 

Len dojazdové rezervné koleso (C5-ka mala plnohodnotné)

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Patrik 13. októbra 2014 9:13
    Odpovedať

    Dobre napisana recenzia. Prekvapuje ma hlucnost podvozku ako pisete, myslel som ze v accorde 7G po facelifte bude odhlucnenie lepsie. Osobne mam accord 5G a hlucnost podvozku mozem porovnat zo skodou 120 🙂 Nechapem co nam chceli Japončici tou hlucnostou povedat. Porovnam moj accord z obycajnou fabiou, tak je na tom z hlucnostou o moc lepsie fabia.


Pridajte Váš komentár