Honda Accord VII 2.4 Vtec (140 kW)

Publikované: 20. októbra 2016 Autor: Kategórie:

Detaily o vozidle

Rok výroby:2003

Palivo:Benzín

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Automatická (5 st.)

Stav tachometru:200 000 km

Nájazd s vozidlom:30 000 km

Spotreba:8,5 l/100 km

Interiér a exteriér

Ako mlady chalan som v roku 1995 prvy krat videl tmavozelenu Hondu Accord a bola to plechova laska na prvy pohlad – lenze v tom case som este studoval a nemal som na auto peniaze ani nahodou. Odvtedy preslo vela rokov a cuduj sa svete moje prve auto predsa nebola Honda a ani druhe, ani tretie…az raz som zbadal v nemenovanom autobazare pri Liptovskom Mikulasi krasnu striebornu Hondu Accord 2.4 Vtec Automat, ktora ma oslovila tak ako ta z detskych cias z rozdielom, ze teraz som uz peniaze mal :-).

Nevahal som kontaktovat majitela Autobazaru, ktory bol mimochodom velmi prijemny clovek a nic na aute neskryval, vsetko sme presli od motora, prevodovky, podvozku cez zdvihak az po samozrejmu skusobnu jazdu. Auto bolo dovezene s Luxemburska a na ODOmetry malo „iba“ 170 000km co na 8 rocne auto bolo z mojho pohladu malo ale po otvoreni dveri a kapoty motora som bol prekvapeny. Auto vyzeralo ako nove absolutne udrziavane nic poskriabane na palubovke ci uz ovladacom paneli od nechtov ako byva zvykom ale aby som moc nepisal odveci prejdem priamo na test auta.

Interier je velmi prijemny nic prehnane, ovladanie je dost jednoduche aj ked si myslim ze je to otazka vkusu. Sedenie za volantom je skor sportove a aj sedacky maju vyborne bocne vedenie, co velmi ocenite pri prechode zakrutami vo vyssich rychlostiach. Predne sedacky su tiez komfortne – cesta na dovolenku 900 km do Chorvatska bola pre chrbticu viac menej bezbolestna co kamarat na Octavii nemohol povedat – a tymto nezhadzujem skodovku ak by si niekto myslel len porovnavam realne skutocnosti.

Co sa tyka miesta vzadu tak tam je menej miesta ak je vodic prilis posunuty vzadu – moj pripad kedze mam 191cm. (co u skodovky bola vyhoda 🙂 – tam je miesta viac).

Exterier je z mojho pohladu fantasticky tato honda proste japoncom vysla dalej je velmi aerodynamicky co zaruci nizky koeficient odporu vzduchu a z mojho pohladu aj nadcasovy kedze auto ma po 13 rokoch stale co ukazat aj bez tuningu.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Vykon 140 kW zarucuje autu vybornu dynamiku, nekompromisne zrychlenie pri predbiehani a neskutocny zazitok z jazdy. Moja verzia mala Automat co trochu brzdilo potencial motora ale pri prepnuti do manualneho radenia ste to viac menej eliminovali.

Motor ma bezudrzbovu retaz cize pripadne vymeny rozvodov su tiez minulostou. Urcite spomeniem, ze pri dynamickych jazdach treba pocitat so zvysenou spotrebou motoroveho oleja cca 1L az 1,5L na 10 000km co nie je vela, kedze nove auta maju normu zrania aj 2L. Pri kludnej jazde zerie zanedbatelnych 0,2-0,5 L na 10000 km. Vsetko zalezi ako sa k autu clovek sprava a jazdi s nim.

Co sa tyka spotreby nic sialene necakajte pri dodrziavani predpisov som jazdil dlhodobo od 7,8L – 8,5L/100km. Pri dynamickej jazde + dialnica okolo 9-10 priemer. Samozrejme sa da jazdit aj za 12L a viac, ale clovek uz potom potrebuje psychiatra alebo okruh Nurburgring 🙂

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok drzi velmi dobre stopu ziadne naklananie pri prejazde zakrutamy a to vsetko bez uprav – jedine co som dal boli siroke Pneu co ale zneprijemnia nase rozbite cesty, pri original 16 palcovych kolesach je jazda komfortnejsia.

Brzdy su nadpriemerne s dobrym nastupom a dlhym ucinkom cize nevadnu rychlo ale aj tak odporucam Brembo ktore stoja o 70 EUR viac.

K riadeniu nemam ziadne vyhrady ma skvelu spatnu vazbu proste accord :-).

 

Poruchy a skúsenosti

Poruchu som mal za rok pouzivania iba jednu a to odisiel alternator – vymena za novy s tym ze som dal stary ma vysla na 450 Eur. Dalej mozem vytknut caste vymienanie ziaroviek do stretavacich svetlometov asi kazde 3-4 mesiace jedna odisla. Nahradne diely nie su lacne ale pri troche stastia a konexii sa daju zohnat za prijatelne ceny.

 

Zaver

S autom som bol velmi spokojny urcite doporucujem kazdemu kto ma rad japoncov aj tym co japoncov zatracuju. Udrzba bola minimalna, kedze je tam retaz namiesto rozvodov a okrem alternatora, vymeny oleja v motore, prevodovke, filtrov a ostatnych spotrebnych materialov som nedal do auta nic – lebo nebolo treba.

 

spolahlivost

vykonny motor

na dany objem a vykon dobra spotreba

design

drahsie nahradne diely

casta vymena ziaroviek do prednych stretavacich svetlometov

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

Pridajte Váš komentár