Opel Astra G 1,4i 16V (66kW)
Detaily o vozidle
Rok výroby:1999
Palivo:Benzín
Karoséria:Kombi
Prevodovka:Manuálna (5 st.)
Stav tachometru:157 000 km
Nájazd s vozidlom:116 168 km
Spotreba:7,3 l/100 km
Interiér a exteriér
Interiér pôsobí veľkým dojmom a je pohodlný. Sedačky sú prispôsobené aj vyšším osobám, no chýba im lepšie bočné vedenie tela. Z pozície vodiča je dostupný každý ovládač vozidla. Výhodou, ale aj nevýhodou je nízke sedenie vodiča nakoľko si nemôže oprieť ruku na okno, a má horší výhľad cez pomerne úzke spätné zrkadlá.
Priestor na zadných sedačkách je veľký no pri nastupovaní ľudom s väčšími nohami robí problém ich dostať na svoje miesto. Ale pohodlne si tam sadnú aj traja ľudia. Kufor je priestranný a nechýbajú ani upínacie body, ložná plocha je rovná a po skolpení a vytiahnutí zadných sedačiek sa z neho stane mini dodávka.
Z vonka vozidlo pôsobí ako klasický kombík pre rodiny s dvoma deťmi. Má pekný výzor spredu a pomerne vysoký zadok a dobre sa doň nakladá aj väčší nákup.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Motor bol od kúpenia zachovalý. Ťahal svižne, ale je to vozidlo, ktoré potrebuje aj svoj čas na nejakej diaľnici a netreba ho len škatulkovať do mesta. Na svoj objem je výkon klasický. No problém nastáva pri pomere váha výkon. Pri zapnutej klíme a plnom aute má problém sa pohnúť z miesta. No keď sa rozbehne už ide svižne a nerobia mu problém ani ľahšie kopce a nie raz mi zavadzali aj silnejšie autá. No to všetko za cenu vyššej spotreby.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok zvláda rôzne nerovnosti. Necítiť v ňom každú jamu, ale nieje ani najmäkší a má pomerne vysokú svetlú výšku. Vo vyšších rýchlostiach som si však nebol istý jeho stabilitou. Brzdy výkonu stačia a neboli s nimi problémy ani pri prudšom zabrzdení. K riadeniu by som dodal len toľko, že je to kombík takže nieje stavaný na nejaké závodné okruhy, ale určite to obyčajnému užívateľovi nevadí.
Poruchy a skúsenosti
Čo sa týka porúch tam nieje veľký zoznam. Akurát sme mali menší problém so škrtiacou klapkou a otáčok pri voľnobehu. Teraz po dlhom čase začalo prepúšťať tesnenie pod olejovou vaňou. Samozrejme o auto sa treba starať a také ako platničky či čapy či iné veci, ktoré sa skrátka musia meniť už menené boli. Ku všetkému bol krásny prístup a nič mi nerobilo problémy ako garáž majstrovi. Bol tam už menený výfuk, ale na aute sa nikdy nepokazilo nič samé. Všetko ide ako má aj keď…
veľkosť kufra rovná podlaha v kufri veľkosť interiéru malé náklady na opravu veľkosť auta spoľahlivosť motora komfort |
spotreba chýba 6 stupňová prevodovka akcelerácia malé spätné zrkadlá /vonkajšie/ pre niekoho nízke sedenie horšie nastupovanie na zadné miesta |
Hodnotenie
Galéria
Gcko, co k tomu dodat. Toto auto sa vyrabalo neskutocnych 11 rokov, az do roku 2011. Najspolahlivejsi Opel, tieto nove Jcka a Kcka uz nie su to prave orechove. Benzin verzia vyborne jazdi aj na LPG, odporucam.