Opel Astra G 1,4i 16V (66kW)

Publikované: 22. februára 2015 Autor: Kategórie: Astra, Opel

Detaily o vozidle

Rok výroby:1999

Palivo:Benzín

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:157 000 km

Nájazd s vozidlom:116 168 km

Spotreba:7,3 l/100 km

Interiér a exteriér

Interiér pôsobí veľkým dojmom a je pohodlný. Sedačky sú prispôsobené aj vyšším osobám, no chýba im lepšie bočné vedenie tela. Z pozície vodiča je dostupný každý ovládač vozidla. Výhodou, ale aj nevýhodou je nízke sedenie vodiča nakoľko si nemôže oprieť ruku na okno, a má horší výhľad cez pomerne úzke spätné zrkadlá.

Priestor na zadných sedačkách je veľký no pri nastupovaní ľudom s väčšími nohami robí problém ich dostať na svoje miesto. Ale pohodlne si tam sadnú aj traja ľudia. Kufor je priestranný a nechýbajú ani upínacie body, ložná plocha je rovná a po skolpení a vytiahnutí zadných sedačiek sa z neho stane mini dodávka.

Z vonka vozidlo pôsobí ako klasický kombík pre rodiny s dvoma deťmi. Má pekný výzor spredu a pomerne vysoký zadok a dobre sa doň nakladá aj väčší nákup.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor bol od kúpenia zachovalý. Ťahal svižne, ale je to vozidlo, ktoré potrebuje aj svoj čas na nejakej diaľnici a netreba ho len škatulkovať do mesta. Na svoj objem je výkon klasický. No problém nastáva pri pomere váha výkon. Pri zapnutej klíme a plnom aute má problém sa pohnúť z miesta. No keď sa rozbehne už ide svižne a nerobia mu problém ani ľahšie kopce a nie raz mi zavadzali aj silnejšie autá. No to všetko za cenu vyššej spotreby.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok zvláda rôzne nerovnosti. Necítiť v ňom každú jamu, ale nieje ani najmäkší  a má pomerne vysokú svetlú výšku. Vo vyšších rýchlostiach som si však nebol istý jeho stabilitou. Brzdy výkonu stačia a neboli s nimi problémy ani pri prudšom zabrzdení. K riadeniu by som dodal len toľko, že je to kombík takže nieje stavaný na nejaké závodné okruhy, ale určite to obyčajnému užívateľovi nevadí.

 

Poruchy a skúsenosti

Čo sa týka porúch tam nieje veľký zoznam. Akurát sme mali menší problém so škrtiacou klapkou a otáčok pri voľnobehu. Teraz po dlhom čase začalo prepúšťať tesnenie pod olejovou vaňou. Samozrejme o auto sa treba starať a také ako platničky či čapy či iné veci, ktoré sa skrátka musia meniť už menené boli. Ku všetkému bol krásny prístup a nič mi nerobilo problémy ako garáž majstrovi. Bol tam už menený výfuk, ale na aute sa nikdy nepokazilo nič samé. Všetko ide ako má aj keď…

 

veľkosť kufra

rovná podlaha v kufri

veľkosť interiéru

malé náklady na opravu

veľkosť auta

spoľahlivosť motora

komfort

spotreba

chýba 6 stupňová prevodovka

akcelerácia

malé spätné zrkadlá /vonkajšie/

pre niekoho nízke sedenie

horšie nastupovanie na zadné miesta

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Milanko Palaga 17. júna 2020 23:03
    Odpovedať

    Gcko, co k tomu dodat. Toto auto sa vyrabalo neskutocnych 11 rokov, az do roku 2011. Najspolahlivejsi Opel, tieto nove Jcka a Kcka uz nie su to prave orechove. Benzin verzia vyborne jazdi aj na LPG, odporucam.


Pridajte Váš komentár