Peugeot 406 2,0 HDI, 66kw

Publikované: 22. februára 2015 Autor: Kategórie: 406, Peugeot

Detaily o vozidle

Rok výroby:2000

Palivo:Diesel

Karoséria:Sedan/Liftback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:210 000 km

Nájazd s vozidlom:0 km

Spotreba:6 l/100 km

Interiér a exteriér

Exteriér je po facelifte je nádherný aj po takmer už 15 rokoch a je to podľa mňa jeden z najkrajších modelov automobilky. Krásne veľké číre svetlá. Karoséria nehrdzavie ani prahy dokonca ani výfuk.

Interiér je už trochu starší avšak kvalitne spracovaný ani koženka na riadiacej páke nejaví známky poškodenia. Horšie je to z volantom ten je už veľmi ošúchaný. A prejavujú sa rôzne pazvuky z palubnej dosky a zadnej časti auta. 

Sedadlá hlavne v zadu sú veľmi pohodlné sedí sa tam ako v gauči. 

 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor je pri nízkych teplotách veľmi nekultivovaný čo sa prejavuje traktorovým zvukom ako TDI a bez aditíva je problém ho naštartovať. Pri plnom zošliapnutí pedálu sa z výfuka valí čierny dym. čo je však na vek vozidla podľa mňa normálne. Výkon je dostatočný a pokiaľ je motor zohriaty tak má veľmi kultivovaný zvuk.

Prevodovka má trochu väčšiu kulisu radenia a občas je problém so zaradením spiatočky. 

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok mäkký v zákrutách sa dosť nakláňa ale za to pohodlný a pri prejazde nerovností stabilný. 

Brzdy dostatočné, pomalý nábeh brzdného pedálu, avšak citlivý od malého zošlapnutia. 

Radenie je trochu volnejšie. 

 

 

 

Poruchy a skúsenosti

-elektroinštalácia katastrofa (neustále problémy s ventilátorom kúrenia, snímač polohy brzdového pedálu, neustále vypaľovanie žiaroviek v interiéry a obrysových svetiel, nefungujúci ohrev spätného zrkadla), stále niečo už som sa to naučil opravovať za tie roky,

-zámky nefunkčné na oboch stranách dverí,

-búchanie v zadnej časti auta pri prejazde po nerovnosti ( problém vyriešený výmenou stabilizačnej tyčky),

– iskrenie v motorovom priestore a pri štarte reset elektriky v aute ako rádio, hodiny a budíky ( problém vyriešený očistením kontaktov na štartéry),

– nefunkčná klimatizácia,

-výmena servomotora posilňovača riadenia,

-výmena spojky pri 150 000 km,

 

 

 

 

 

 

 

+dizajn 

+pohodlné sedenie

+motor

+rýchli nábeh kúrenia 

-elektroinštalácia 

-vibrácie po štarte a rezonancia plastových materiálov

– nedajú sa vyklopiť stierače

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

Pridajte Váš komentár