Seat Altea freetrack, 2,0 tdi, 103 kW

Publikované: 3. marca 2015 Autor: Kategórie: Altea, Seat

Detaily o vozidle

Rok výroby:2008

Palivo:Diesel

Karoséria:SUV

Prevodovka:Manuálna (6 st.)

Stav tachometru:212 000 km

Nájazd s vozidlom:100 000 km

Spotreba:5,7 l/100 km

Interiér a exteriér

Freetrack som si kúpil po roku jazdenia so Seat-om Altea XL 1,9 tdi, motor bxe. Vozidlo mi bolo teda známe z tohto prevedenia. Freetrack bol v bohatšiej výbave oproti ľudovke 1,9 tdi. Výbava obsahovala digiklímu, originál xenóny, optitrónové budíky, športové sedačky, trojblik smeroviek pri núdzovom brzdení a iné farebné prevedenie kabíny. Na druhej strane chýbali vyhrievané sedačky, ktoré v ľudovke boli štandard. Batožinový priestor bol vo freetrack-u s medziposchodím, kde sa zmestilo veľa drobností pre prípad núdzového dojazdu alebo opravy vozidla. Na vozidle bolo aj ťažné zariadenie Westfalia, originál od rakúskeho importéra, bohužiaľ ale už bez samotného háku. Kradne sa aj v Rakúsku.

Interiér bol v kombinácii hnedých a šedých plastov. Aj na prístrojovke bola takáto kombinácia. Nebudem hodnotiť estetickú stránku, čo sa týka praktičnosti – bez pripomienok. Ľahká údržba, nenáročnosť a aj pohľadnosť. Dvere mali kapsy, kde sa zmestila fľaša o objemu 1,5 litra, mne to max. vyhovovalo. Menší nedostatok som našiel pri spínači varovných svetiel a ovľádača zrkadiel. Boli nešťastne umiestnené na stredovom tunely pri rýchlostnej páke. Sedadlá boli pohodlné, pri rýchlej jazde po zákrutách držali telo ako v športovom aute. Sedáky mali dostatočnú dĺžku a rozsah nadstavenia vyhovoval aj mohutnejšiej postave. Vzadu mali sedadlá tiež možnosť posuvu ale ja som to využíval iba pri zväčšovaní batožinového priestoru. Praktický doplnok boli stolíky na operadlách predných sedadiel.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Motor: tdi 2,0 bmm, čiže klasika od VW ešte technológia PD. Výkon 103 kW, 6 stupňová manuálna prevodovka, spojka Haldex na pohon zadnej nápravy.

Výkon motora bohato postačoval na diaľničné presuny po nemeckých dialniciach v plne naloženom aute. Cestovná rýchlosť tohoto motora bola asi 160-170 km/h. Spotreba pri tejto rýchlosti bola asi 7,5 l/100 km. Celková spotreba pri diaľničných presuvoch po našich diaľniciach bola 6,2 l/100 km, spotreba na medzimestskej prevádzke pri dodržiavaní predpisov a dojazdov bola 4,9 l/100 km. Mesto sa dalo okolo 6,5 l/100 km. Motor bol prevádzkovaný na výmenný interval 15000 km, boli menené filtre olejový, vzduchový a každých 30000 km aj palivový. Olej bol vždy od firmy Castrol alebo Shell a to špecifikácie VW 507.00. Vždy som bol pri výmenách osobne a lialo sa tam iba to, čo som priniesol ja. Počas asi 100 000 km, ktoré som na aute odjazdil, neboli žiadne problémy s motorom, prevodovkou a spojkou Haldex. Jediný prípad bolo rozsvietenie sa žltej kontrolky prasiatko alebo ponorka, t.j. manažment motoru, kde bol diagnostikovaný chybný snímač tlaku výfukového potrubia. Oprava stála aj s materiálom asi 80,- EU. Po vyčistení jazdou s pripojeným počítačom asi po 5 minútach bolo zase všetko ok a auto jazdilo ako sa patrí. Prevodovka aj s riadiacou pákou bola príkladne zladená s motorom vo vozidle. Radenie rýchlostí ako na najmodernejších autách súčastnosti. Opotrebenie manžety temer žiadne, trošku vyblískaná atypická riadiaca koncovka. Inak všetko hralo tak ako sa patrí.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je odvodený z klasiky koncernu VW, vzadu klasika ešte z čias golfu V, čiže viacprvková náprava, vpredu tiež klasika golfu V. Jazdné vlastnosti excelentné na danú triedu, s autom som si dovoľoval na serpentýnach jazdu ako s golfom, kde sa dalo ísť naozaj na hrane bez väčších prejavov nervozity alebo poskakovania. Nepoznám SUV s lepšími jazdnými vlastnosťami. Jazdilo sa na originál kolách 225/50 r 17, a na 225/45 r 17. V zime sa jazdili 205/55 r 16 a nebol cítiť váčší rozdiel v stabilite ako letných kolách.

Brzdy sú kotúčové na všetkých nápravách, dostatočne dimenzované aj pri plnom aute. Nezaznamenal som vednutie alebo znižovanie ich účinku.

Riadenie ešte hydraulické, spätná väzba od kolies nejaká bola, asi klasika koncernu VW, nemal som žiadne problémy s riadením. Pochváliť musím výborný volant a to aj jeho tvar a hrúbku aj materiál, s ktorým bol potiehnutý.

Poruchy podvozku: výmena zlomených zadných pružín, boli vymenené obe pružiny, kde bolo temer nemožné ich zohnať inak ako od značkového predajcu, t,j, 130,- EURO /ks. Nakoniec za túto cenu boli od Elit-u obe a to švédske. Vymenil som aj tlmiče, značky Kayaba a nakoniec aj všetky silent bloky a čapy. Asi po troch mesiacoch som menil čapy a silent bloky aj vpredu.

Systém pohonu všetkých kolies

Vyskúšaný na jar na podmáčanej lúke, kde pri vystúpení z vozidla som zapadol po kotníky do vody. Auto sa bez väčších problémov vyhrabalo a odišlo z rozmočeného priestoru. V zimných podmienkách sa dalo predrať v snehu aj tam, kde iní už dávno vzdali boj s prírodou. Na suchu bol poznať zadný náhon pri prudkom zrýchlení, kedy zabrali všetky kolesa naraz.

 

 

Poruchy a skúsenosti

Poruchy: slabé miesto tohoto typu sú zadné svetlá a to vypalovanie objímok pre zadné svetlá brzdové a obrysové. V tomto vozidle sa to periodicky opakovalo, že počítač oznamoval závadu a problém bol vo vypálenej objímke. Menili sa celé stromy na oboch stranách, náročnosť na čas asi 20 minút a na financie asi 60,- EURO dokopy aj s prácou.

Výmena klima kompresoru. Prestala pracovať klima tak som zašiel na test. Diagnóza bola vadný kompresor. Výmenu som absolvoval v Komárne na základe inzercie. Výmena prebehla na vysokej profesionálnej úrovni, kde mi oznámili cenu aj čas opravy a obe boli dodržané temer na sekundu presne. Cena opravy bola 170,- EURO, pričom bol nahodený nový kompresor a naplnený systém a to v čase 60 minút vrátane presunu po meste. Veľmi odporúčam túto službu.

Záver

Seat Altea Freetrack mi slúžil bez problémov a odporúčam ho každému, kto má v zámere niečo také kúpiť. Ja som ho chcel kúpiť ešte raz z málo nabehanými kilometrami už s motorom CR, ale potrebujem auto s ešte väčším kufrom.

 

technika od VW

jazdné vlastnosti

praktičnosť

úspornosť

lacná prevádzka

spoľahlivosť

nevšímavosť od autičkárov

priechodnosť pri sťažených podmienkach

lacné plasty v interiéry

zadné svetlá

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár