Škoda Fabia 1.4 MPi (50 kW)

Publikované: 11. júna 2014 Autor: Kategórie: Fabia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2002

Palivo:Benzín

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:111 000 km

Nájazd s vozidlom:2 000 km

Spotreba:7 l/100 km

Interiér a exteriér

Classic – základná výbava. Interiér je plný tvrdých plastov napriek tomu nič nevŕzga a neškrýpe. Sedadlá sú pohodlné a majú dostačtočné bočné vedenie. V zadu je trocha menej miesta na nohy no dvaja dospelý sa tam vojdu. Všetko je logicky umiestnené, len ovládanie kúrenia by mohlo byť vyššie aby ho človek nemusel loviť rukou. Inač pôsobia všetky ovládače pevne a robustne, človek sa nemusí báť že niečo zlomí alebo vytrhne. Problém je jedine s opierkami rúk na dverách, nato že sú plastové sú síce celkom pohodlné, no veľmi ľahko sa na nich odlamujú uchytenia a tak sa môže stať že pri zatváraní vozidla vám vypadne horný plast. 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

1.4 Mpi, viacbodové vstrekovanie, 8 ventil 50kw, 68 koní, rozvod reťazou, OHC, 5 stup. manuál. S motorom som nikdy nemal vážne problémy až na netesný snímač tlaku oleja-výmena čidla stála cca do 10 eur, nerovnomerný chod na voľnobehu-vyčistenie klapky + reset riadiacej jednotky + čistiaci prídavok do benzína, ten stojí cca do 4 eur. Ďalší problém bol s nečistotami v chladiacej kvapaline a vyrovnávacej nádržke. Tu stačila výmena nádržky cca 10eur, a výmena kvapaliny cca 5 eur. Inač je motor dá sa povedať nezmar, má jednoduchú údržbu a vďaka rozvodu reťazou aj nízke náklady. Výkon je do mesta dostačujúci no má trocha vyššiu spotrebu, a mimo mesta zase naopak, spotreba je akurát len výkon je prislabý. Prevodovka je vynikajúca, má krátke presné dráhy radenia. Prehadzovanie je teda radosť 🙂 Čo sa týka prevodových pomerov, 1 a 2 sú kratšie a silnejšie prevody a 3, 4, 5 sú dlhé prevody.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

Podvozok je super, je dostatočne pohodlný a dobre drží na ceste. Riadenie je celkom intuitívne. Pre mňa vynikajúce. Čo sa týka údržby čaká vás len klasická výmena čapov riadenia, tyčiek stabilizátorov, silentblokov ramien a vyskytuje sa aj pukajúce horné uloženie tlmičov. Nič čo by vás zaskočilo alebo urobilo dieru do peňaženky. Brzdy sú adekvátne výkonu tam nieje čo dodať.

 

Poruchy a skúsenosti

 

nízke náklady na údržbu

rozvod reťazou

spoľahlivosť

jazdné vlastnosti

lacné náhradné diely-veľa neoriginálnych náhrad

slabší motor

vyššia spotreba

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

1 komentár

  1. Plk 14. novembra 2014 11:20
    Odpovedať

    Motor 1.4MPi 50kW má síce rozvodovú reťaz, ale je to OHV, čiže vačkový hriadeľ je dole pri kľuke a nie ako si napísal OHC tá by ju mala hore v hlave valcov.
    S pozdravom PLK


Pridajte Váš komentár