Škoda Octavia II 1,9TDI (77kW)

Publikované: 25. februára 2015 Autor: Kategórie: Octavia, Škoda

Detaily o vozidle

Rok výroby:2010

Palivo:Diesel

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:212 754 km

Nájazd s vozidlom:60 000 km

Spotreba:5,6 l/100 km

Interiér a exteriér

Podla mňa by si tu každý vodič vedel po chvíľke rozhliadania orientovať a bez problémov ovládať všetky prvky výbavy vozidla.  Z praktického hľadiska musím spomenúť veľmi prehľadný a plnohodnotný prístrojový panel. Obsahuje totiž okrem informačného displeja, rýchlomera, otáčkomera, palivomera aj teplomer chladiacej kvapaliny. Dobrému pocitu za volantom pomáhajú aj dostatočne široké rozsahy nastavenia sedadla aj volantu. Objem kufra Octavie 580 litrov no pri sklopení sedačiek sa dá ešte zväčšiť.

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

Pod kapotou  Octavie je motor 1,9 TDI s maximálnym výkonom 77 kW a krútiacim momentom 250 Nm. S motorom súvisí päťstupňová mechanická prevodovka, síce podla mňa by sa tam kľudne hodil aj šiesty prevodový stupeň. Pre mňa mínus je hlučný motor hlavne pri štartovaní ale to je u týchto vozidiel „klasika“.

 

Podvozok, brzdy a riadenie

S podvozkom Octavie som veľmi spokojný.  Tvrdší podvozok spôsobuje, že sa vozidlo v zákrutách príliš nenakláňa, a rýchlo reaguje na prudšie zmeny pri zmene jazdy a dostatok jazdnej istoty poskytuje aj vo veľmi vysokých rýchlostiach na diaľnici.

 

Poruchy a skúsenosti

Auto (Škoda Octavia II) vlastním od roku 2010 – teda 5 rokov. Pri jeho zakúpení som vymenil klasicky rozvody, olej, filtre, tlmiče, brzdy a náplne. Jednou chybou čo zistili až po viacerých servisoch bola výmena v motorom priestore dvojhmotný zotrvačník. Odvtedy som okrem bežných – pravidelných vecí nič nerobil. Auto je spoľahlivé a aj cenovo primerané si myslím.

 

cena

spotreba

priestor

vzhľad

spoľahlivosť

hlučnosť

v súčastnosti dosť sa kradnú

dosť veľký príplatok za verziu kombi

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

2 komentáre

  1. Janco 1. marca 2015 11:22
    Odpovedať

    No neviem ci sa da rozpravat o jazdnej istote…. Mam nove tlmice auto porobene a uz okolo 150 a pri vetre aj menej sa neda povedat zeby dajako isto drzalo stopu…. Reda aspon ja si istotu predstavujem inac….

  2. Cvanco 17. júna 2020 23:06
    Odpovedať

    Mino Janco, odkedy sa jazdi na Slovensku 150kmh? A ked uz v Nemecku na dialnici, tak ked v aute budu sediet 4 poriadny 120kg chlapi tak autom ani nepohne to som si isty. Alebo si hod do kufra par vreciek cementu ako sa zvyklo v zime na Lade a budes mat istotu 😉


Pridajte Váš komentár