Volkswagen Golf 1.9 TDI ALH chip 86kW X-line

Publikované: 18. júna 2013 Autor: Kategórie: Golf, Volkswagen

Detaily o vozidle

Rok výroby:2002

Palivo:Diesel

Karoséria:Hatchback

Prevodovka:Manuálna (5 st.)

Stav tachometru:230 000 km

Nájazd s vozidlom:10 000 km

Spotreba:5,8 l/100 km

Interiér a exteriér

                 

             Na auto som narazil čistou náhodou u jedného známeho zrovna vo chvíli keď som bol rozhodnutý kúpiť si malú trojdverovú Ibizu s podobným motorm už v sérii. Náhoda je blbec a všetko sa mení v priebehu sekundy. Tak ako naše prvé stretnutie s týmto mojim ´´ Čiernym´´.

               Auto bolo za jeho život viac krát ľahko šuchnuté ako to býva zvykom v mestskej prevádzke. Jeden krát opreté o zvodidlá v zime a raz sa stretol späťák na späťák a ešte trochu viac s oproti idúcim autom… Všetky výstuhy sú tam kde majú byť a nič nie je varené na kolene. Nebolo pohnuté ničím čo by menilo jazdné vlastnosti vozidla.  Tu a tam  sa na karosérii nájde malý škrabanec no najviac si to odniesla za tie roky odniesla kapota. Kapota už bola striekaná no dotyčný buď nevedel čo robí alebo sa šetrilo ako lakom tak aj časom. Po dvojhodinovom leštení sa dal dosiahnúť ako taký pozerateľný stav. Auto nie je hrdzavé a ani nikde nevyskakujú žiadne ´´puky´´ hrdze.

Zo spodu tak isto žiadna hrdza na karosérii.  Akurát klasická povrchová oxidácia na ramenách a nápravnici ako to už býva zvykom,  hlavne ak sa jazdí v zime. Tomu sa príliž nedá vyhnúť a preto som pri prvej príležitosti celý podvozok a dutiny zastriekal do špeciálneho vosku. Nech to chráni aj v lete.  Pred zimou to znova zopakujem.

          Auto je v edícii X-line, čo znamená že sa jedná o limitovaný akčný model. Balík X-line obsahoval kombináciu prvkov z verzií highline a GTi no za nižšiu cenu nakoľko tu stále chýba pár prvkov. Čierny interiér dopĺňajú športové sedačky z ktorých predné dve sú výškovo nastaviteľné. Cez čierny trojramenný koženný volant hladíte priamo na modro podsvietené budíky z golfu GTi. Všetko je fajn ale ako som už spomenul niečo tu chýba. Budíky obsahujú palubný počítač MFA ale je tu jedno ale. Nedá sa ovládať. V rámci výbavy jednoducho nebola v danej kombinácii možnosť páčky s ovládaním palubného počitaču. Čiže ak chcem plnohodnotný palubák tak si musím dokúpiť páčku za 40 € napinovať 4 káble a všetko pôjde ako má. Zatiaľ mi to však nechýba.  Nemá tempomat a o bezpečnosť sa stará iba dvojica airbagov. Všetko na úkor ceny. Exteriérom sa odlišuje iba zatmavenýmy zadnými svetlami.

V horúcich letných dňoch určite poteší klimatizácia Climatronic s výbornými reakciami a s rýchlym nábehom . Cestujúci či už vpredu alebo na zadných sedadlách, si môžu pohodlne ovládať sťahovanie okien pekne tlačítkom a o ich sluch sa postará audio systém sony s ôsmimi reproduktormi pričim sa  môžu opierať o zadnú lakťovú opierku. Posed v aute je výborný a športové sedačky krásne držia telo v zákrutách. Ani po dlhej jazde z nich človek nevystúpi dolámaný. Jediná nevýhoda v interiéri je menej miesta na nohy na zadných sedadlách za čo môže kratší rázvor náprav. Ten istý problém Octavie…

Sedačky nie sú zodraté a ani presedené no kilometrový nábeh a intenzita používania auta sa najviac podpísala na pogumované plastové časti na dverách a na paneli v okolí rádia. Tento materiál stačí poškrábať prsteňom a začne sa vám pomaličky ale isto ošupovať.

 

 

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

                O pohon sa stará dieslový turbomotor o objeme 1,896 ccm ALH v spojení s paťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát má zvýšený výkon z pôvodných 90 koní na približne 120 k čo už je maximálna reálna a rozumná hodnota vzhľadom na živtnosť motora, vstrekovače zo 66kw modelu a taktiež trvácnosť spojky. Výkon je postačujúci na bezpečné predbiehanie a na občasné popridávanie si.
Motor má príjemný chod, netrhá a netrasie.  Zadymí iba v prípade ak mu viac zošliapnete plynový pedál alebo ak sa stane že sa snažím rozbehnúť z nižších otáčok. Radenie je presné a pevné. Vo svojich koncových polohách presne viete čo máte zaradené a nemusíte pátrať či tam niečo skočilo ako varechou v hrnci gulášu (Pežot a spol). Ak ste s radením príliš rýchli a motor točíte vyššie môže sa stať že trojku zaradíte obtiažnejšie. Odhlučnenie od motora je v celku príjemné a motor svojim pradením neotravuje, ba skôr naopak. Proste stará dobrá TDi škola.

 

 

Podvozok, brzdy a riadenie

           O spomalenie a zastavenie vozidla sa stará štvorica kotúčov s presným dávkovaním brzdného tlaku. O bezpečnejšie brzdenie v kritických situáciach sa stará systém ABS. Tlmiče tlmia nerovnosti dobre a rázy od výtlkov sa nejak zlomyseľne neprenášajú na karosériu. Auto si drží svoju stopu na 16 palcových pneumatikách v spojení s elektrónmi Montreal VW. Autu sa nepáčia neupravené železničné priecestia vzhľadom na ľahšiu váhu zadku a absenciu dlhšieho kufra auto  tvrdšie poskakuje. A tu platí, čím rýchlejšie tým viac jám preskočím…

 

 

Poruchy a skúsenosti

            Po kúpe auta išla na rad hneď prvá vec. Spojka šmýkala už pri zaradenom tretom stupni a pri prejazde cez naše slovenské výtlky sa ozýval hrôzostrašný zvuk. Ešte že sme od začiatku vedeli o čo sa jedná . Bývalí majiteľ sa tohto všetkého bál a predal 😉 Ten strašný zvuk, ktorý sa šíril autom po prejdení cez nerovnosť robili utrhnuté oba silentbloky v zadnej nápravnici. Počas jazdy sa to však zdalo že to ide z predu. Jeden stál ale? 7 -8 € ?

Vymenený komplet spojkový set, Prítlačný tanier, spojka, dvojhmoták, ložisko z hľadiska aj bezpečnosti to bola nutná oprava. Inak sa auto normálne servisuje. Menil som komplet rozvody oleje filtre a takéto veci s ktorými treba pri prevádzkovaní auta rátať. Inak ma nikde nenechalo a som s ním veľmi spokojný.

Asi po mesiaci sa mi vzadu na okne utrhol sťahovák. Naštastie sa to dalo veľmi šikovno a zadarmo opraviť.

 

 

 

Ceny náhradných dielov a ich okamžitá dostupnosť
Komfort za jazdy
Pocit bezpečia
Robustnosť interiéru
Motor
Na hatchback veľký kufor
Spotreba
Na svoj vek veľmi podarený design

 

Malé práve spätné zrkadlo 
Menej miesta na nohy vzadu ak sú predné sedačky na podlahe 
Pre niekoho počiatočná investícia na údržbu pri kúpe vozidla s takýmto kilometrovým nábehom a vekom.

 

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

1 komentár

  1. Milanko Palaga 17. júna 2020 23:00
    Odpovedať

    Krasny voz, mne sa Golfy vzdy pacili, 4kove boli podla mna najspolahlivejsie a najviac sa vydarili. Snad este pojazdi niekolko 100tis km, drzim palce.


Pridajte Váš komentár