Volvo V70 II D5 (120 kW)

Publikované: 20. októbra 2016 Autor: Kategórie:

Detaily o vozidle

Rok výroby:2005

Palivo:Diesel

Karoséria:Kombi

Prevodovka:Automatická (5 st.)

Stav tachometru:295 000 km

Nájazd s vozidlom:50 000 km

Spotreba:6 l/100 km

Interiér a exteriér

Dobry den vsetkym citatelom a fanusikom motorizmu,

rad by som sa podelil o skusenosti a zazitky s Volvom V70 D5 Diesel 120KW, v prvom rade by som zacal ako som sa dostal k tomuto autu. Volvo som kupil respektive vymenil a doplatil v nemenovanom autobazare v Bratislave s 247000 km na odometry za moje starsie MB Coupe sice spolahlive ale kufor + zadne sedacky ziadna slava a kedze pribudol aj pes nebolo o com.

Interier vyzeral naozaj dobre a okrem maleho osuchu na bocnom lemovani operadla vodica a nejakych malych skrabancoch na exterieri po kamienkoch som myslel, ze odometer by mal mat podstatne menej.

Po obhliadke vozidla nastal cas na skusobnu jazdu pri ktorej som zistil nasledujuce neduhy a pripadne opravy ktore bolo treba spravit: pretesnit viko ventilov – olej sa tlacil s pod tesnenia (nic vazne ale ja som pedant cize bolo to treba spravit pre pokoj duse), potom bolo treba vymenit capy riadenia, stabilizacne tycky, zadny stabilizator a brzdove platnicky ktore na svoj stav brzdili stale dobre.

Po dohodnuti ceny a aj napriek potrebnym opravam som Volvo kupil. Ako std. po kupe jazdenky som dal ihned vymenit rozvody komplet s vodnou pumpou, capy riadenia, stabilizacne tycky, olej v motore a aj v prevodovke kedze je automat + nejake drobnosti a brzdy komplet.

Ked som auto pripravil podla seba bol som kludnejsi a samozrejme sa to odzrkadlilo aj na jazdnych vlastnostiach. Auto uzivam po dobu 2 rokov a zatial ma nenechalo nikde a bol som 2x v Chorvatsku a denno denne jazdim s nim aj s rodinou do prace (cca 120km denne).

Co sa tyka komfortu jazdy treba vacsie gumy lebo na 225`45`17 citit absolutne vsetko aj ked treba tomuto autu sirsie pneu z dovodu vacsej stability. Na uzkych pneu auto nie je moc stabilne a hlavne zadok dost lieta – na co si treba zvyknut pri kombiku tychto rozmerov a samozrejme vahy nieco cez 1,6 T. Pri plnom obsadeni mame cez 2 T !!.

Spotreba dlhodoba na palubnom pocitaci je 5,7L (v realite pri tankovani plna plna je to o 0,8 L viac !!! cize neverit moc palubaku skor orientacne). Da sa s tym autom ist aj v realy za 5-5,5 L nafty len je to skuska pre nohu a psychyku lebo ist 80-50-110 sa dlhdodobo neda vydrzat :-).

Co sa tyka batozinoveho priestoru, nemam ziadne vyhrady. Vykonovo autu uplne postacuje tych 120 KW a 340 NM -je dost zive aj ked sme plne obsadeni, samozrejme sportiak to nie je a ani zakruty v rychlejsom tempe nema moc rad ale na toto auto nebolo stavane cize ako celok k autu nemam vyhrady.

Kto potrebuje odviest rodinu komfortne, bezpecne s relativne „malou“ spotrebou Volvo v70 doporucujem je to kus velkeho auta ktore ked ma pravidelnu udrzbu a jazdite s nim normalne vydrzi bez problemou 500k-700k km.

Co sa tyka nahradnych dielov tak nieco sa da zohnat z druhovyroby nieco nie co znamena original a drahy original – pamatajte na Volvo nie je lacne nic a to neratam spotrebny material od filtrov po nejake tycky a capy atd. len na ukazku som menil zadny pravy stabilizator – ten sa ale nedal dat dole z tyce lebo tam bol nalisovany cize bud sikovny majster ktory stravi pol dna na tom alebo cela nova tyc aj s oboma stabilizacnymi puzdramy cez 230 Eur a toto je este ta z „tych lacnych“ oprav. V pripade vymeny predneho halogenu .. ak nedate dole prednu masku zelam pevne nervy :-).

Inak som s autom spokojny a kazde auto ma svoje muchy a to som mal rozne znacky od skoda, VW, Honda, BMW, Mazda, Renault, MB atd. cize pri kazdom je nieco co budete riesit ale najdolezitejsie je, ze ma este nikde nenechalo co som mu nesmierne vdacny a dufam ze to tak aj ostane ..kym som majitel 🙂

 

Motor a prevodové ústrojenstvo

 

Podvozok, brzdy a riadenie

 

Poruchy a skúsenosti

 

velky kufor

komfortne sedacky

spolahlivy motor pri spravnej udrzbe

zadok nie je moc stabilny pri rychlej jazde zakrutamy alebo po rozbitej ceste

nizky priestor v zadu na hlavu pasaziera pre 185cm a vyssi

 

Hodnotenie

Spoľahlivosť
Jazdné vlastnosti
Spotreba a prevádzkové náklady
Servis a ND (cena, dostupnosť)
Celková spokojnosť s vozidlom

 

Galéria

 

Pridajte Váš komentár